Ekorre i framhjulet!!!

Justus

Ny medlem
Ekorre i framhjulet!!!
Hahahahaha! =D
Stackars framgaffel...
Jag har i alla fall inte sett dessa bilder på Happy förut.

edit: Fixade med bilderna

Bilagor

• image002.jpg
    image002.jpg
    22.3 KB · Besök: 39
  • image001.1.jpg
    image001.1.jpg
    32.1 KB · Besök: 31
  • image003.jpg
    image003.jpg
    23.5 KB · Besök: 31
Senast redigerad av en moderator:
Ekorre i framhjulet!!!
Märkligt, jag ser inte bilderna, står bara "bild". Däremot kan jag högerklicka på denna "text" och välja view image (firefox). Nån som vet varför?

Och ja, det där såg ut att göra ont.. gaffeln gick av t.o.m, de är ganska styva alltså, de små liven.

Ekorre i framhjulet!!!
Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> Märkligt, jag ser inte bilderna, står bara "bild".
> Däremot kan jag högerklicka på denna "text" och
> välja view image (firefox). Nån som vet varför?
>
> Och ja, det där såg ut att göra ont.. gaffeln gick
> av t.o.m, de är ganska styva alltså, de små liven.

Ingen aning. Jag fick klistra in adressen till varje bild i webläsaren för att kunna se dom. Efter det så visas dom även i inlägget.

Ekorre i framhjulet!!!
Kupa skrev:
> Hoppsan, nu syns bilderna som de ska.. mucket skumt.

Inte alls. Servern där bilderna ligger tillåter inte direktlänkar. Ser servern att det är happymtb.org som ropar efter bilderna vägrar den leverera. Men om man klipp-o-klistrar med länkarna eller väljer view image blir det dess egen server som ropar. Andra servrar som är så är t.ex. tripod och geocities. Även pinkbike och mtbr till och från.

När man sen återbesöker tråden ligger de i webläsarens cache och hämtas aldrig från servern (beroende på inställning).

Ekorre i framhjulet!!!
Ekorre skrev:
> neeeeee!

haha, det där var nästan komiskt. Håll dig borta från allt vad Hayesbromsar och och fåekrade hjul heter. :)

Ekorre i framhjulet!!!
orb skrev:
> Hur fan kan ni skratta åt det där ?! är ni helt
> sjuka eller ?

för att det måste vara höjden av osannolikhet.
vad gäller min övriga hälsa så tror jag inte att jag har några problem.

Ekorre i framhjulet!!!
hur vanligt är det där igentligen ? någon här som råkat ut för något liknande ?
jag hade fan blivit helt knäckt om jag hade livet av ett djur på det där viset.. eller ännu värre tänk om den stackaren skulle leva vidare någon minut o sitta där halv och skrika..

Ekorre i framhjulet!!!
Fan vad knäckande att ha ihjäl ett djur sådär...

Mattel: Jag är en av dom som misslyckats med att hålla fingrarna borta från snurrande skivor. Blödde förbaskat bra alltså...

Edit:
Jag har nästan fått en and i framhjulet och körde inte Leo över en and med sin and-vänliga Bullit? :)

Ekorre i framhjulet!!!
Jag mördade en andunge i somras. Låg i klunga killen framför vejade vänster, jag höger eftersom jag låg så nära hans bakhjul och var tvungen för att inte vurpa. Där på högersidan stod han, andungen som nu är i andhimlen. Min polare som låga bakom och såg allt skrek "FY FAN VAD HAN DOG!" Jag såg själv inget... Kände heller inget, NRS är förbannat bra...

Ekorre i framhjulet!!!
Lika trist oavsett fordon ...

Lider lika mycket varje gång jag ser en överkörd igelkott.

Ekorrar i framhjulet är också läbbigt.

Ekorre i framhjulet!!!
I Berslagsrallyt i Ludvikaskogarna klippte de en älg med rallybil, det såg inte vackert ut, varken älgen eller bilen, kartläsaren klarade sig medans föraren fick en del skärskador, behöver jag nämna att älgen förmodligen dog ögonblickligen?

Ekorre i framhjulet!!!
orb skrev:
> någon här som råkat ut för något liknande ?

Någon släkting till far (och därmed mig) fick in en startande svan i framhjulet. Det resulterade i en fin over-the-bar och svan till middag.

Ekorre i framhjulet!!!
orb skrev:
> hur vanligt är det där igentligen ? någon här som
> råkat ut för något liknande ?

Ekorrar är farliga djur. Ganska självmordsbenägna tydligen.
En sprang rakt ut framför mitt framhjul en gång, klarade sig precis.
Sen vände den lille rackarn tillbaka igen, och jag ställde mig på bromsen (fotbroms) och han lyckades på nått sett pricka in mellanrummet mellan fram och bakhjulet på vägen tillbaka. Dessvärre slutar inte alla historier så lyckligt. Framför allt inte med bilar.. :/

Ekorre i framhjulet!!!
Jag ahr sett en död ekorre för men aldrig att jag sett det på det dära settet haha:D
rätt komist men ändå trist pga gaffeln... o bromsskivan...

ni kanske kör s blodet sprutar?

Ekorre i framhjulet!!!
-trist med korren, fast att föredra framför mycket annat att köra på..

-har kört ihjäl två rådjur med bil, det ena tvärdog (mos) medans det andra blev skadat i buken, skrek och ville iväg, fick hålla fast det med ett nacksving och sedan slå ihjäl det med ett fälgkors, detta mitt i rusningstrafik på hemväg klockan 16,30 en fredagseftermiddag, jävligt obehagligt

Ekorre i framhjulet!!!
Fick en hund i framhjulet på cykeln för ett par år sen.
Resultat= Faceplant och en ylande Setter som sprang iväg.

Personvärsta är nog ändå älgkalven som jag bröstade ihjäl från mc:n i somras.
Resultat= en död älgkalv, en skrotad mc+all utrustning, cykeluppehåll tills nu pga kotkompression och avslitna muskler.

Ekorre i framhjulet!!!
Kunde inte låta bli att kolla på älgen och ångrar mig, den var inte så trevlig :/
Har själv kört på (över) en huggorm, dom kan vara ruskit lika döda trädgrenar. Han överlevde som tur var.

Ekorre i framhjulet!!!
Neo skrev:
> 42Hz
> Va det den här (före detta) älgen du menade?

Jupps!

Ekorre i framhjulet!!!
I en lvg-tävling för flera år sedan fick en cyklist in en utskuttande hare i vevpartiet. Han stannade för att demontera bort haren men innan han ens hann börja rusade en man ur publiken, slet åt sig haren stoppade den i en påse och avvek från platsen. Söndagsmiddag månne.

Ekorre i framhjulet!!!
"demontera bor haren", herregud det är ett djur du pratar om, inte en människa...visa lite respekt...

Ekorre i framhjulet!!!
Vadå TiTeX, Ska man demontera bort människor då. Demontera bort människan och släng den i diket. Ring ambulansen, rädda haren och sätt den i rullstol under rehabiliteringen.

Ekorre i framhjulet!!!
jag har kört över en and som sprag ut framför mej den dog inte direkt så jag fick jagat äfter den där den låg å kved å fik knäkt nacken av den...

Tillbaka
Topp