[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

Kommer bli intressant att se hur EWS organisationen kommer hantera detta. Hur de än väljer att göra kommer de få kritik.

mikaeljc sa:
Kommer bli intressant att se hur EWS organisationen kommer hantera detta. Hur de än väljer att göra kommer de få kritik.

Väljer de att köra på en hård linje kan de ju iaf bara se till att vara konsekventa. Visst kan de få kritik, men de har väl sagt att det ska vara nolltolerans?

Luthman Photography sa:
mikaeljc sa:

Väljer de att köra på en hård linje kan de ju iaf bara se till att vara konsekventa. Visst kan de få kritik, men de har väl sagt att det ska vara nolltolerans?

Ja den hårda linjen tycker jag är den rätta. Men skulle jag spela pengar på beslutet så tror jag att det blir en mild påföljd.

mikaeljc sa:
Luthman Photography sa:
mikaeljc sa:

Ja den hårda linjen tycker jag är den rätta. Men skulle jag spela pengar på beslutet så tror jag att det blir en mild påföljd.

Ja, det beror väl också på vad utredningen kommer fram till. Men jag tycker nog att det inte borde spela någon roll. De lär ju skylla på något tillskott eller nån läppsalva eller nåt.

Luthman Photography sa:
mikaeljc sa:
Luthman Photography sa:
mikaeljc sa:

Ja, det beror väl också på vad utredningen kommer fram till. Men jag tycker nog att det inte borde spela någon roll. De lär ju skylla på något tillskott eller nån läppsalva eller nåt.

Världen styrs av pengar och Rudes namn genererar säkert en hel hög åt Yeti. Han går fri med någon av ursäkterna som Luthman föreslog.

Bump!

Ny presentation av alla lagen i årets EWS: https://m.pinkbike.com/news/the-complete-guide-to-2019s-enduro-world-series-teams.html

Inte med en stavelse berörs doping-debaclet gällande Rude och Graves...

Förutom IBIS m Wallner o Cube m Zakka så hejar jag mest på Yoann Barelli som fortsätter med Commencal men kör solo utanför deras race team: https://m.pinkbike.com/news/yoann-barelli-joins-sram-as-product-developer-and-tester.html

37CFCFEA-75CE-4E6D-A05B-F88483FB7D1B.jpeg

Gjorde en liga, fast inte alls.

Använd

Happyride.se
Lösen Sweduro

Senast ändrad:
HasseL sa:
Luthman Photography sa:
Jahapp, det blev ju som väntat. Rude får köra. Jag har inte läst ews uttalande dock, bara att han får grönt.
Fast han skriver att Jan inte kommer köra där i alla fall så det spelar väl ingen roll?

Mja rent principiellt spelar det ju roll. Men nu har jag ju läst deras uttalande och det visade sig ju att det hela berodde på att utredningen inte är klar och åkare under utredning får tävla. Nu ska inte Rude tävla ändå, som du påpekar, och Graves fortsätter sin cancerbehandling.

Men om det var så att EWS gjorde ett undantag från reglerna för att låta Rude och Graves tävla så vore det ju en grejs.

BUMP!

Grattis Wallner!
Som knep en 10’e plats vid EWS första stop i Rotorua NZ.

B8BBC06F-C542-4A9D-A4B5-0608E10E649D.png

Hill landade på en 13’e plats.

Raggamuffin sa:
Vinst med 650b bak och 29 fram.
Stökli var väl först egentligen hur många följer efter? :)

Säker på det? Tyckte en del info pekade på att han körde hotrod med 29bak :p

Men enligt ews var det mer normalt med 29er fram. :p vore kul o gjort tvärtom.

Senast ändrad:
Kul för Wallner, zackarias låg ju riktigt bra till ett tag men fick mekaniskt strul.
Kangas kom långt ner men verkade ganska nöjd ändå då han inte kunnat cykla så mycket.

Nu är Fantasyleagen poängsatt, gick ganska så bra?

Bilagor

• Screenshot_20190324-165623_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190324-165623_Samsung Internet.jpg
    80.5 KB · Besök: 54
Jag valde Sam Hill över Maes denna gången, min miss :-) Annars väldigt nöjd över att jag prickade in Keegan Wright, bytte in honom i sista stund.

Vad är det för lösen på fantasy ligan på Pinkbike? Och kan man joina efter en runda och ändå få den medräknad? (Jag spelade men inte i happyligan tyvärr, missat att den fanns).

Följ med Ibis Cycles Enduro Race Team under den första deltävlingen av 2019 Enduro World Series i Rotorua, Nya Zeeland. Bex Baraona tar sin första pallplats och Robin startar säsongen stabilt med en tionde plats.

Niklas_Wallner sa:
Följ med Ibis Cycles Enduro Race Team under den första deltävlingen av 2019 Enduro World Series i Rotorua, Nya Zeeland. Bex Baraona tar sin första pallplats och Robin startar säsongen stabilt med en tionde plats.

Läckert! Kommer ni att producera såna här videos från alla deltävlingar?

Tillbaka
Topp