Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Räcker 480 mm reach till 194 cm kropp?landen sa:Innan jag slog till på en beggad YT så ville jag köpa denna: https://www.commencal-store.com/cadre-meta-am-29-brushed-2019-c2x26295336
Sixten Fors sa:Räcker 480 mm reach till 194 cm kropp?landen sa:Innan jag slog till på en beggad YT så ville jag köpa denna: https://www.commencal-store.com/cadre-meta-am-29-brushed-2019-c2x26295336
landen sa:Sixten Fors sa:Räcker 480 mm reach till 194 cm kropp?landen sa:Innan jag slog till på en beggad YT så ville jag köpa denna: https://www.commencal-store.com/cadre-meta-am-29-brushed-2019-c2x26295336
You tell me :) jag är 185 kör 460mm reach, men 50mm stam. Borde väl inte bli helt off, men finns så klart längre hojar. Verkar vara lite si och så med leveranstiderna från Commencal.
larsaw sa:landen sa:Sixten Fors sa:Räcker 480 mm reach till 194 cm kropp?landen sa:Innan jag slog till på en beggad YT så ville jag köpa denna: https://www.commencal-store.com/cadre-meta-am-29-brushed-2019-c2x26295336
You tell me :) jag är 185 kör 460mm reach, men 50mm stam. Borde väl inte bli helt off, men finns så klart längre hojar. Verkar vara lite si och så med leveranstiderna från Commencal.
För att köra aggressivt skulle jag rekommendera (precis som Sixten) en längre ram. Själv kör jag 490mm reach och 40mm stam till mina ståtliga 186cm. Skulle kunnat köra på 500-510mm också, men då blir det jobbigt för ryggen...
Dock värt att nämna, att köra m lång reach innebär att du hela tiden måste "ligga på attack" för att få bra m grepp på framhjulet, detta medför att om man blir slö och bara "nöjes-trampar" så kan fronten bli sladdrig...
Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???Astraboy sa:Jag kör själv förra generationen. Nya version 3 har även XL som storleksval vilket kanske passar dig. https://www.airdropbikes.com/collections/airdrop-edit Rysligt kompetent enduro-maskin för ett väldigt bra pris.
Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???Astraboy sa:Jag kör själv förra generationen. Nya version 3 har även XL som storleksval vilket kanske passar dig. https://www.airdropbikes.com/collections/airdrop-edit Rysligt kompetent enduro-maskin för ett väldigt bra pris.
Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???Astraboy sa:Jag kör själv förra generationen. Nya version 3 har även XL som storleksval vilket kanske passar dig. https://www.airdropbikes.com/collections/airdrop-edit Rysligt kompetent enduro-maskin för ett väldigt bra pris.
För att jag förutsätter 29" till 194 cm cyklist, såklart.Paco sa:Och varför skulle det vara ett problem?Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???
Sixten Fors sa:För att jag förutsätter 29" till 194 cm cyklist, såklart.Paco sa:Och varför skulle det vara ett problem?Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???
Jo Astraboy :)Astraboy sa:Nej Sixten! Alla förstår inte vad du menar, du ligger långt före oss i ditt resonemang.Sixten Fors sa:För att jag förutsätter 29" till 194 cm cyklist, såklart.Paco sa:Och varför skulle det vara ett problem?Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???
Som du ser av Startgas inlägg så funkar det utmärkt att cykla på en cykel med 490 i reach och med 27,5" hjul när man är 194. Han upplever den till och med som lång. Airdrop Edit i storlek XL har 500 i reach så den är ännu längre. Den är speccad för folk mellan 185-198 enligt Airdrop. Alla vill inte ha 29" hjul.
Luthman Photography sa:Jag tror att det du egentligen borde säga är att du tycker att en Airdrop borde vara ointressant, för det finns ju det där med personliga preferenser som du gillar att bortse ifrån.
Sixten Fors sa:Jo Astraboy :)Astraboy sa:Nej Sixten! Alla förstår inte vad du menar, du ligger långt före oss i ditt resonemang.Sixten Fors sa:För att jag förutsätter 29" till 194 cm cyklist, såklart.Paco sa:Och varför skulle det vara ett problem?Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???
Som du ser av Startgas inlägg så funkar det utmärkt att cykla på en cykel med 490 i reach och med 27,5" hjul när man är 194. Han upplever den till och med som lång. Airdrop Edit i storlek XL har 500 i reach så den är ännu längre. Den är speccad för folk mellan 185-198 enligt Airdrop. Alla vill inte ha 29" hjul.
Din referens Startgas har genom åren bytt upp sig från 12" till 20" till 26" till 27.5" och vill nu byta upp sig till 29", enligt citat "Är själv lite sugen på en Meta AM 29 till nästa år". Alla vill ha 29", även Startgas. Airdrop 27.5" är ointressant om man är 194 cm. Må vara billig och snygg, men ointressant.
Commencal Meta AM 29 i XL skulle kunna vara intressant för 194 om cyklist den hade haft 1286 mm hjulbas som geotabellen anger. Men det har den inte. Snarare 1246 mm. För att grodätarna antingen inte kan räkna eller inte kan korrläsa. Eller både och.
Sixten Fors sa:Jo Astraboy :)Astraboy sa:Nej Sixten! Alla förstår inte vad du menar, du ligger långt före oss i ditt resonemang.Sixten Fors sa:För att jag förutsätter 29" till 194 cm cyklist, såklart.Paco sa:Och varför skulle det vara ett problem?Sixten Fors sa:Maximum Tyre Size: 27.5 x 2.6" ???
Din referens Startgas har genom åren bytt upp sig från 12" till 20" till 26" till 27.5" och vill nu byta upp sig till 29", enligt citat "Är själv lite sugen på en Meta AM 29 till nästa år". Alla vill ha 29", även Startgas. Airdrop 27.5" är ointressant om man är 194 cm. Må vara billig och snygg, men ointressant.
Commencal Meta AM 29 i XL skulle kunna vara intressant för 194 om cyklist den hade haft 1286 mm hjulbas som geotabellen anger. Men det har den inte. Snarare 1246 mm. För att grodätarna antingen inte kan räkna eller inte kan korrläsa. Eller både och.
Mitt tränade öga är rätt bra på att hitta fel i geotabeller. Commencal är långt ifrån ensamma om att göra fel. Ingen tillverkare kan gå säker, jag hittar alla felen ;)landen sa:Well spotted! Är wheelbase det nya reach nu?
Ja må framstå som en dryg besserwisser, men det ändrar inte det faktum att alla 194 cm (och längre) enduråcyklister föredrar 29" (eller större) hjul, om det går att välja ;)Astraboy sa:+1Luthman Photography sa:Jag tror att det du egentligen borde säga är att du tycker att en Airdrop borde vara ointressant, för det finns ju det där med personliga preferenser som du gillar att bortse ifrån.
Jättebra att du kommer med egna konstruktiva idéer, men sluta dumförklara oss andra. Lätt att framstå som en dryg besserwisser annars.
Sixten Fors sa:Ja må framstå som en dryg besserwisser, men det ändrar inte det faktum att alla 194 cm (och längre) enduråcyklister föredrar 29" (eller större) hjul, om det går att välja ;)Astraboy sa:+1Luthman Photography sa:Jag tror att det du egentligen borde säga är att du tycker att en Airdrop borde vara ointressant, för det finns ju det där med personliga preferenser som du gillar att bortse ifrån.
Jättebra att du kommer med egna konstruktiva idéer, men sluta dumförklara oss andra. Lätt att framstå som en dryg besserwisser annars.
Hade fått för för mig att enduro avgjordes genom att räkna minuter och sekunder? Sorry, my bad.Paco sa:Vill inte pissa i din hjälm men kan säga att du har fel då min vapendragare på 194cm sålde sin 29” för att gå ner på 27,5” för att få en mer snärtig och lekfull hoj.
Sixten Fors sa:Hade fått för för mig att enduro avgjordes genom att räkna minuter och sekunder? Sorry, my bad.Paco sa:Vill inte pissa i din hjälm men kan säga att du har fel då min vapendragare på 194cm sålde sin 29” för att gå ner på 27,5” för att få en mer snärtig och lekfull hoj.
Sixten Fors sa:Hade fått för för mig att enduro avgjordes genom att räkna minuter och sekunder? Sorry, my bad.Paco sa:Vill inte pissa i din hjälm men kan säga att du har fel då min vapendragare på 194cm sålde sin 29” för att gå ner på 27,5” för att få en mer snärtig och lekfull hoj.
Erik O sa:
Luthman Photography sa:Fast nu var det ju, tydligen enligt dig, någon som skulle rejsa och köra så fort som möjligt. De som gör det, åker inte runt på 2,8".
Har du tråkit, e de tomt i cykelaffären? På kunder alltså, inte omoderna, oprisvärda och osålda cyklarKneecap sa:Tjena!
Kräv inte för mycket av någon som inte är insatt i det han babblar om.
Sixten Fors sa:Har du tråkit, e de tomt i cykelaffären? På kunder alltså, inte omoderna, oprisvärda och osålda cyklar