Enduro Sweden Series - 2019

clara

Ny medlem
Hej!
Jag söker reskompisar/boendekompisar från Stockholm till ESS Hallandsåsen. Jag har bil med plats för fyra cyklar. Skicka gärna pm.

/Clara

Hälsingland

Aktiv medlem
Jimel sa:
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Vart bor man lämpligast i Falun? Tänkt camping.
Finns väl någon form av stugor på lugnet va? Jag kör Scandic Lugnet, 550:- för en natt om man delar rum med en polare och är medlem.
Fanns en camping där, är mest ute efter en husbilsplats och det verkade dom ha, tack.
Gött, ja det finns bra med omklädningsrum etc. på Lugnet om det blir lerfest. Jag har ingen koll på om man kör Källviken först och avslutar på Lugnet eller vice versa?

Jimel

Aktiv medlem
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Finns väl någon form av stugor på lugnet va? Jag kör Scandic Lugnet, 550:- för en natt om man delar rum med en polare och är medlem.
Fanns en camping där, är mest ute efter en husbilsplats och det verkade dom ha, tack.
Gött, ja det finns bra med omklädningsrum etc. på Lugnet om det blir lerfest. Jag har ingen koll på om man kör Källviken först och avslutar på Lugnet eller vice versa?
Nej det kanske kan vara bra att veta skönt att slippa cykla tillbaka när man slutat för dagen.

WSB

Medlem
Jimel sa:
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Nej det kanske kan vara bra att veta skönt att slippa cykla tillbaka när man slutat för dagen.
Står på ESS Facebooksida att Källviken är tävlingscentrum i år.

Jimel

Aktiv medlem
WSB sa:
Jimel sa:
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Hälsingland sa:
Jimel sa:
Står på ESS Facebooksida att Källviken är tävlingscentrum i år.
Yes fick bekräftat från en annan att start och mål blir där, fanns gott om parkering iaf så blir väl att man parkerar där.

Hälsingland

Aktiv medlem
Hade vägarna förbi källviken idag så jag stannade och testade Källvikens svarta. Kul men jävlar vad stenigt, och sjukt vassa stenar. Känns som man spräckt sten och placerat ut för att höja nivån ? blir till att skaffa inserts så mina nya fälgar överlever.

frsun

Ny medlem
Planen är inleda min Endurokarriär kommande helg på Hallandsåsen! Jag tänkte därför kolla med er som varit med ett tag vad som gäller; flats eller SPD? Jag förstår att båda funkar men vilket rekommenderas?

/Fredrik

Raggamuffin

Aktiv medlem
frsun sa:
Planen är inleda min Endurokarriär kommande helg på Hallandsåsen! Jag tänkte därför kolla med er som varit med ett tag vad som gäller; flats eller SPD? Jag förstår att båda funkar men vilket rekommenderas?

/Fredrik
Jag rekommenderar båda.
Eller mallets.

xdr

Aktiv medlem
frsun sa:

/Fredrik
Det du är mest bekväm med.

Lillgreger

Ny medlem
Hej!

Nån som är sugen på att vara med på Hallandsåsen men tvekat, köp min startplats för det är OTROLIGT kul att vara med!! ??⛰

Jag kommer tyvärr inte komma iväg som det var tänkt. ??och har därför en startplats över för start i Master Herr. Vet inte om det går att byta klass vid överlåtelse. Licens är krav för denna klass.

Överlåtelseavgift 100kr tillkommer på överenskommet pris.

Svara i PM

Mvh Robert

Senast ändrad:

enduroracer

Ny medlem
Grymt race nere i Halland. Första gången jag cyklat där nere och blev väldigt positivt överraskad.

För min egen del gick racet riktigt bra på lördagen när man fick stöd i kurvorna.
Däremot blev det stor stolpe ut på söndagen när kurvorna lutade åt fel håll!
Ytterligare saker att öva på!!

Någon snäll som är jäklig på Excel som vill bidra med heatmap? ?‍♂?

nibergs

Medlem
enduroracer sa:
Tack!
Hur var Norge? ?
Det är sjukt bra, det går liksom inte att jämföra med de tävlingarna vi har här hemma (möjligtvis Åre när den var med)

5 specialsträckor, totalt strax över 2200hm bara utför, racetid ~30min.

I år var det bara transport för egen maskin till de tre första specialsträckorna så det blev ca 1300hm klättring.

Det är andra året jag kör denna tävling och det är för min del den roligaste/häftigaste tävlingen på hela året.

Bild från starten på SS1
IMG_20190913_135615.jpg

enduroracer

Ny medlem
nibergs sa:
enduroracer sa:
Tack!
Hur var Norge? ?
Det är sjukt bra, det går liksom inte att jämföra med de tävlingarna vi har här hemma (möjligtvis Åre när den var med)

I år var det bara transport för egen maskin till de tre första specialsträckorna så det blev ca 1300hm klättring.

Det är andra året jag kör denna tävling och det är för min del den roligaste/häftigaste tävlingen på hela året.

Bild från starten på SS1
Verkar grymt! Får hålla koll på den nästa år. Dubbla racetiden lockar verkligen!

Att inte ESS och 80/20 samarbetar med kalendrar och event är för mig ett mysterium.

Självklart måste ju både serierna vara intresserade av att få deltagare från andra sidan gränsen, ja varför inte även från Finland...och ett samarbete skulle verkligen gynna precis alla i detta läget.

Och läser de detta så vore en riktigt intressant upplägg att boka ett event i vardera land där man dessutom kunde plocka fram en nordisk mästare i Enduro genom en liten ”serie i serien”.

Den iden bjussar jag på. ?‍♂?

nibergs sa:
enduroracer sa:
Tack!
Hur var Norge? ?

Bild från starten på SS1

Gushem

Medlem
Om någon får förhinder eller drar sig ur för att det blir blött är jag intresserad av att köpa startplats till rejset i Falun..

JohanAgge

Ny medlem
Pga. mancold säljer jag min startplats i Falun (Motion Lång) för 300kr, det tillkommer en adminavgift på 100kr för att byta namn osv på startplatsen.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Sopsäck till allt vått i bilen. Dubbla kläder, två par skor och dubbla skydd är alltid med. En omgång för lördagen och en för söndagen.

Gjorde av med fem bibs på Hallandsåsen :)
Det blev ombyte varje dag iom rätt långa väntetider.

Hälsingland

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Sopsäck till allt vått i bilen. Dubbla kläder, två par skor och dubbla skydd är alltid med. En omgång för lördagen och en för söndagen.

Gjorde av med fem bibs på Hallandsåsen :)
Det blev ombyte varje dag iom rätt långa väntetider.
Japp, man får bulla upp extra av allt som det ser ut. 5mm på söndagen om det håller i sig är ju inte farligt

Perp

Ny medlem
Rattnalle sa:
Det ska mycket till om det ens kommer nära endurot i Falun 2015. Man körde i en bäck halva banan.
Det blir nog inte långt ifrån om det ska regna från fre eftermiddag till sön eftermiddag som prognosen är nu haha
Dret...har inte nog med regnkläder för detta :eek:

rekrevs

Aktiv medlem

UrTomas

Aktiv medlem
rekrevs sa:
Luthman Photography sa:
Rattnalle sa:
Hälsingland sa:
ser ju ut att bli monsunregn på Lördag om än lite bättre på Söndag, men ändå kuuuken!
Det ska mycket till om det ens kommer nära endurot i Falun 2015. Man körde i en bäck halva banan.
Ah SS3 (var det väl)! Ett skogsmaskinsspår förvandlat till en fin stig, vilken i sin tu förvandlades till en flod av lera.
Exakt den!
Det var en riktigt rolig sträcka som Per och Robin skottade ihop! Den finns inte mer... dock inte pga regn.

danne1

Ny medlem
Köper gärna startplats till Falun endurot om det nu går att byta namn osv. Glömde anmäla mig och 1000 spänn i efteranmälan känns lite saftigt. Ingen licens så gärna motionsklassen.

Hälsingland

Aktiv medlem
Happ, kom det som en överraskning att tjurruset skulle vara i vägen imorgon så det inte går att träna på Lugnet 12-17? Låter ju märkligt isf..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer