Enduro Sweden Series - 2019

Hälsingland sa:
Happ, kom det som en överraskning att tjurruset skulle vara i vägen imorgon så det inte går att träna på Lugnet 12-17? Låter ju märkligt isf..

Känns som nåt man missat lite. Blir trångt med alla som ska träna på bara två timmar. Även cx-pokalen här i helgen verkar det som.

Raggamuffin sa:
Hälsingland sa:
Happ, kom det som en överraskning att tjurruset skulle vara i vägen imorgon så det inte går att träna på Lugnet 12-17? Låter ju märkligt isf..

Känns som nåt man missat lite. Blir trångt med alla som ska träna på bara två timmar. Även cx-pokalen här i helgen verkar det som.

Måste ju isf vara något rekord i bristande planering.

Raggamuffin sa:
Hälsingland sa:

Går väl att träna mellan 17-skymning också, är ju inte särskilt långt att cykla upp på lugnet. Kanske inte finns någon shuttle oavsett i helgen? Liften är väl ffa paj?

Raggamuffin sa:
Liften på lugnet funkar men får väl in tre cyklar i taget så inte lönt att strula med.

Tror att vi iofs har fått in drygt 10 cyklar med tillhörande cyklister samtidigt, men kapaciteten räcker inte till på långa vägar. Är alla sträckor på lugnet? Tänkte ev komma och hänga lite imorgon...

UrTomas sa:
Raggamuffin sa:
Liften på lugnet funkar men får väl in tre cyklar i taget så inte lönt att strula med.

Tror att vi iofs har fått in drygt 10 cyklar med tillhörande cyklister samtidigt, men kapaciteten räcker inte till på långa vägar. Är alla sträckor på lugnet? Tänkte ev komma och hänga lite imorgon...

Tre i källviken och tre på lugnet tror jag det var

Lite mer maskinbyggt än väntat på Lugnet men ändå bra, Källviken var ju fantastiskt imho. Nu ska det vara bara 25 grader varmt över natten så det torkar upp där *thumbs*.

UrTomas sa:
Raggamuffin sa:

VAr tänkte du ställa dig? Jag ska dit och hejja fram mina Umeåbor nu när jag missar tävlingen.

xdr sa:
UrTomas sa:
Raggamuffin sa:

VAr tänkte du ställa dig? Jag ska dit och hejja fram mina Umeåbor nu när jag missar tävlingen.

Jag har varit på skogshuggarjobb till nu, så jag hinner nog inte tyvärr :( Möjligen att vi stannar till i Källviken på väg hem...

Herrejösses.. Den där SS2 alltså. Finns det någon alternativ linje för oss som inte vill dö? Hade tänkt att hoja ESS nästa år men vill gärna överleva. Eller är det bara till att hoppa av och pinsamt gå?

Johan A sa:
Herrejösses.. Den där SS2 alltså. Finns det någon alternativ linje för oss som inte vill dö? Hade tänkt att hoja ESS nästa år men vill gärna överleva. Eller är det bara till att hoppa av och pinsamt gå?
Vilken sektion tänkte du på? Det enda jag tyckte såg läskigt ut var gap-hoppen och där fanns ju rätt tydliga b-linjer.

Johan A sa:

Om det är stenkistan du tänker på så är den nog lättare än vad den ser ut. Jag minns det så iaf, och då är jag en sopa.

Luthman Photography sa:
Johan A sa:

Om det är stenkistan du tänker på så är den nog lättare än vad den ser ut. Jag minns det så iaf, och då är jag en sopa.

Ahhh, bra.. Jag är en sopa jag med så då kanske jag inte dör.

Johan A sa:
Luthman Photography sa:
Johan A sa:

Ifs var ingången till stenkistan annorlunda förut så man kom in i den med mindre fart, men det är väl bara att bromsa lite mer.

Johan A sa:
Luthman Photography sa:
Johan A sa:

Mm håller med om att den är mindre skräckinjagande i verkligheten än på film.

Det fanns en b-linje vid stenkistan efter hoppen på 2an, så att man inte behövde köra den alls.

För övrigt trodde jag vi var överens om att det alltid såg lättare ut på film? ;)

Shrue sa:
Tack för ett bra race. Superfina sträckor och lagom mycket lera!

Bra rullat! Ser ju nästan torrt ut på videon.

ss2 och ss4 kom jag inte ihåg mkt av efter träningen så dom gick sämst ?
En topp 20 tid på ss5 lyckades jag få så det var lite kul ?

Kul med film av allt, gör ju alltid att man ångrar att man inte åkte!

Det ser ut som du kör en Spectral 29, du har pinat den rätt rejält på resor osv... och den har inte spruckit än alltså? Imponerande. Hade en likadan och den höll för mig också (tungviktare).

Shrue sa:

Swoop sa:
Kul med film av allt, gör ju alltid att man ångrar att man inte åkte!

Det ser ut som du kör en Spectral 29, du har pinat den rätt rejält på resor osv... och den har inte spruckit än alltså? Imponerande. Hade en likadan och den höll för mig också (tungviktare).

Shrue sa:

Hade en liten spricka på min första ram, men denna har inte havererat än (väger dock endast 75kg). Hade förväntat mig trampfest deluxe som tidigare år, därav föll valet på XC-hojen. Men det var en aning köttigare på sina håll, tappade räkningen på alla gånger jag bottnade stackaren ?

received_399391437399926.jpeg

Allt enligt plan.

Som vanligt typ. Rådjursstig och ingen kö till liften ?

Nä, det var rätt så varierat. Vissa sträckor var mycket trampa och mindre tekniska, en var ler & rot DH. Kön till liften var typ 100m större delen av dagen ??

Förvånansvärt torrt, mycket nygrävt som är fint. Inget döds men några branta grejer, överlag enkelt egentligen.

Liften var en skam tyvärr, framförallt till det priset. Hade de löst så man kunde åkt två hade det nästan varit ok.

Liftkön var sjuk, hann ändå åka upp 6 ggr så jag fick rulla igenom alla sträckor.
Som den fegis jag är var det bara 6an som var något att anmärka på brant rakt ner. Tycker dom kunde gjort något roligare utav fallhöjden men det ger ju variation och något att snacka om ?

415E7525-9671-4C8C-B12B-C9AF1D524E52.jpeg

Körde inte själv idag men blev bra sugen då sträckorna såg finfina ut :) Skulle ju bli skitväder så tog inte med nån kamera. Dumt, för solen sken ju! Tog några med mobilen istället som ändå blev ok :D Bra kört alla som var där idag. Verkade, trots vädret, halt i spåret så var en del som gick omkull. Men dom reste sig igen!

IMG_20191013_171807_070.jpg

IMG_20191013_171807_071.jpg

IMG_20191013_171807_074.jpg

Jag har bilder av väldigt varierande kvalité (tagna med mobil!) av följande startnummer. Bara att skicka PM om ni finns med i listan och vill ha dom.

132
133
140
141
143
146
148
173
225
226
229
239
244
253
271
281
284
296
301
315
319

Senast ändrad:
Bra kört =)

Tyckte om sträckorna, hade det varit torrt hade det nog varit lite för enkelt och lite svåra passager hade behövts men nu var det riktigt bra.

6:an var väl inte min favorit heller, mest att det kändes som slöseri med fallmeter att bara bränna rakt ner.
Toppenarrangemang, ett av de bättre i serien - förutom liften då. Bra skyltat och ordning på det mesta. Gillade iof inte att man hade träning på fredagen vilket man släpper i veckan innan.

Vädret blev årets toppnotering, även om det inte var så svår konkurrens :)

656 mil att ta sig till alla tävlingar i år för mig i Skåne, hade varit kul att se hur långt det varit för er andra utspridda i landet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp