Ess 2020 Isaberg

Ess 2020 Isaberg
Anmäld i Motion Lång.
Åker dit ikväll så tyvärr blir det mest träning imorgon Lördag.

Någon som har koll på dragningen av No Mercy, den måste vara omdragen ibörjan med tanke på Pelikanen, och kartan ser ut att visa en ny dragning längre ned, eller är kartan samma som förra året?

Ess 2020 Isaberg
Anmäld i Motion Lång.

Någon som har koll på dragningen av No Mercy, den måste vara omdragen ibörjan med tanke på Pelikanen, och kartan ser ut att visa en ny dragning längre ned, eller är kartan samma som förra året?
I somras började den rakt ner i liftgatan.

Ess 2020 Isaberg
Anmäld i Motion Lång.

Samma här med träningen, tur att man kan åka lift iaf ?

Ess 2020 Isaberg
Anmäld i Motion Lång.

No Mercy har nästan samma start som 2019, men med mer "spektakulär" passage över Pelikanen. Den sista biten är också ny så du bör köra den ett par gånger.
Kartan är omritad så den ska stämma ganska bra.

Lycka till !!!

Ess 2020 Isaberg
Hann med 1-4 idag utan lift så skiter nog i liften imorgon med och kör de två sista.
Är sträcka 6 rakt ner som den var förra året eller har dom utnyttjat fallhöjden bättre i år?
8AB0C5C1-B15C-4C2D-83DD-01446A3740FB.jpeg

Ess 2020 Isaberg
Ja vi kör väl de två sista sträckorna också.
regnade lite på morgonen och har regnat lite till och från sedan dess vilket gjort sträckorna spännande.
Vurpade på SS5 och verkligen hatar SS6. Den är verkligen utanför min komfort zon. För brant helt enkelt.

Imorgon kommer en race rapport.

Ess 2020 Isaberg
Ja vi kör väl de två sista sträckorna också.
regnade lite på morgonen och har regnat lite till och från sedan dess vilket gjort sträckorna spännande.
Vurpade på SS5 och verkligen hatar SS6. Den är verkligen utanför min komfort zon. För brant helt enkelt.

Imorgon kommer en race rapport.
Var oxå där idag. Var verkligen brant där sträckan korsade pelikanen!
Testade nya Specialized Status samt en Turbo Levo SL där. Sköna hojar!

Ess 2020 Isaberg
Kul med filmen men sjukt jobbigt att du klipper hela tiden, får epilepsi av att titta.
Sorry är GoPros egen programvara som klipper ihop något snabbt utav det man filmat, kommer hela sträckor samt något normalklippt senare.

Var oxå där idag. Var verkligen brant där sträckan korsade pelikanen!
Testade nya Specialized Status samt en Turbo Levo SL där. Sköna hojar!
Ja fy hade värsta ångesten för det där ?

Ess 2020 Isaberg
Va ju sjukt bra före igår, gick att stå
på riktigt ordentligt på alla sträckorna. dragningen av no mercy va bra mycket bättre än tidigare. Dagens regn kan nog ställa till det för tävlingsklasserna.

Ess 2020 Isaberg
Varför har du någon annans säng i bilen?
Delar denna bil med min far ;)

Roligt att det är så många unga högt upp
En förklaring är att dom startade tidigare och inte blev så drabbade utav regnet men likväl kul!

Men får ändå ge cred till de svampplockare som stod längs spåren ???

Ja jag hade räknat med helt tomt så blev positivt överraskad.

Ess 2020 Isaberg
Hur upplevde ni som cyklade banorna i svårighetsgrad?

Man blir alltid lite lurad på bild och film men anledningen att jag frågar är att jag tycker det jag sett från helgen (och egna intryck från Isaberg) är att det inte ser särskilt tekniskt svårt ut och klart tekniskt lättare än andra platser som håller ESS tävlingar (ex Gesunda, ÖSD och GBG). Stämmer det? I så fall hur blev utslaget med fysik vs teknik? ESS har ju lite gått från större andel lungdödande trampande tidigaste åren mot renare utförsös på många destinationer och det här såg mer ut som tidiga år i Falun t ex.

No Mercy ser väldigt skoj ut, kan man hitta den normalt när den inte är snitslad? Som vanligt har jag full respekt för alla som tävlat den, den ser klart brant ut och det är alltid bra mycket svårare att komma med (över)ladd och mjölksyra sprutande i benen, ser ut som ett spår man hellre cyklar än tävlar. :)

Ess 2020 Isaberg

Man blir alltid lite lurad på bild och film men anledningen att jag frågar är att jag tycker det jag sett från helgen (och egna intryck från Isaberg) är att det inte ser särskilt tekniskt svårt ut och klart tekniskt lättare än andra platser som håller ESS tävlingar (ex Gesunda, ÖSD och GBG). Stämmer det? I så fall hur blev utslaget med fysik vs teknik? ESS har ju lite gått från större andel lungdödande trampande tidigaste åren mot renare utförsös på många destinationer och det här såg mer ut som tidiga år i Falun t ex.

No Mercy ser väldigt skoj ut, kan man hitta den normalt när den inte är snitslad? Som vanligt har jag full respekt för alla som tävlat den, den ser klart brant ut och det är alltid bra mycket svårare att komma med (över)ladd och mjölksyra sprutande i benen, ser ut som ett spår man hellre cyklar än tävlar. :)
Nu är inte jag någon stor tävlade inom ESS men kört några. Inte så mycket trampa i Isaberg men heller inte så mycket jättesvårt, jag hade svårt för no mercy då jag tyckte det var för brant men klarade ändå av det. Någon sträcka i Gbg har jag varit tvungen att gå så där har den tekniska utmaningen varit högre men också mer trampa tror jag.

Ess 2020 Isaberg

Körde inte i år men förra året åkte jag alla deltävlingar. Isaberg är den tävling där jag kan ligga på mest och ha minst marginal. Den har inga "DH för Goats" inslag och få stenar men mycket löst fluff och rötter, gärna de där små som grävs fram och inte ligger stilla. Rätt likt Källviken skulle jag säga.

Din tanke om No Mercy är mitt i prick, starten är väl speciell för tävlingen, den har annan dragning än vanligt ner första ~tredjedelen. Men det branta är den vanliga öppna sträckan och det är brant, man peakar två gånger på runt 45 - 50% det går inte att sakta ner farten, på sin höjd bibehålla =)

Snittfarter säger kanske inte så mycket alltid men utslaget så i Källviken har jag högst fart, Isaberg i mitten och Gesunda långsammast som exempel. Och då var Källviken våtast.

Men klart det är mycket trampa även i Isaberg - om man ska komma upp i listan, det är som alltid.

Ess 2020 Isaberg
Körde inte i år men förra året åkte jag alla deltävlingar. Isaberg är den tävling där jag kan ligga på mest och ha minst marginal. Den har inga "DH för Goats" inslag och få stenar men mycket löst fluff och rötter, gärna de där små som grävs fram och inte ligger stilla. Rätt likt Källviken skulle jag säga.

Din tanke om No Mercy är mitt i prick, starten är väl speciell för tävlingen, den har annan dragning än vanligt ner första ~tredjedelen. Men det branta är den vanliga öppna sträckan och det är brant, man peakar två gånger på runt 45 - 50% det går inte att sakta ner farten, på sin höjd bibehålla =)

Snittfarter säger kanske inte så mycket alltid men utslaget så i Källviken har jag högst fart, Isaberg i mitten och Gesunda långsammast som exempel. Och då var Källviken våtast.

Men klart det är mycket trampa även i Isaberg - om man ska komma upp i listan, det är som alltid.

Det e på trampet du vinner sek i isaberg!

Ess 2020 Isaberg

Jag tyckte inte det var så mycket lättare än Östersund, däremot något trampigare. Fanns många ställen där det gick att göra bättre och sämre linjeval och där en trampig del efterföljdes av en teknisk så man verkligen måste ha fokus trots 180 puls. Roliga banor!

Gesunda är dock i en klass för sig gällande exponering och köttiga sträckor. Oklart om de kommer ha fler tävlingar, hoppas det!

Tillbaka
Topp