fälgband för UST?

Johan S

Ny medlem
fälgband för UST?
Hej, enligt Cycle Components följer det med ett "fälgband för UST" när man köper Mavic CrossLand. Vad innebär detta? Kan man köpa sådana fälgband för att förvandla sin ickeUSTfälg till en USTfälg?

fälgband för UST?
Sitter redan monterat så inget att bry sig om. Och jag tror inte attd e gå att köpa löst utan ska du köra ust på vanliga fälgar så är det nog "stans notubes" som gäller.

fälgband för UST?
Rimligen så finns fälgbandet som tillbehör/reservdel till hjulen men den kan du med säkerhet inte köpa utan att visa upp hjulen först. Vill du omvandla vanliga hjul till UST så satsa på Stans som Oskar föreslog.

fälgband för UST?
det är inte fälgbandet som gör hjulen till tubeless, det som gör att fälgen är tubeless är att det inte är borrat i den inre "fälgbottnen" eller vad man ska säga, alla vet att dagens fälgar är dubbelbottnade, och då är det bara den yttre som är borrad vilket gör att fälgen är tät.

fälgband för UST?
I många UST-fälgar sitter det ett fälgband.
T.ex i de Bontragerhjulen jag körde med som kom med min Trek 9.8 satt det ett brett och högt (på kanterna) fälgband i den annars ganska ordinära fälgen. det gjorde den slanglös, eftersom däcket egentligen tätade emot fälgbandet och inte mot fälgen. Det kan vara liknande här..?

fälgband för UST?
Crossland hjulen är borrade som vanligt i båda bottnarna. Men med det speciell fälgbandet så tätar den dvs lösningen bygger på fälgbandet. Hjalmar har rätt.

fälgband för UST?
konstigt, som jag fått det förklarat är ALDRIG ust fälger genomborrade, men man lär sig något nytt, synd att det inte går o ta bort inlägg.

Tillbaka
Topp