Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
“I don’t think it’s for all ages and genders, I think it will be mostly male and probably quite aggressive males at that.”
Ja vad gör man, pepparspray i nosen ?På senare tid har jag blivit jagad av lösa hundar, inte så trevligt när man blivit hundbiten två gånger som barn. Senast när jag var borta vid Maderna fick jag två muskelberg till hundar efter mig, ägaren satt på en bänk och pratade i telefon. När jag cykla förbi med hundarna efter mig så sa han "du gör helt rätt som inte bryr dig om dom, cykla på bara" Öhh? Jag var så rädd så jag panikcyklade och visste inte vad jag skulle göra, hur gör ni?
Som tur är så är jag inte rädd för hundar men här jag bor har det också blivit väldigt poppis att gå med lösa hundar & tyvärr har jag märkt att dom ägarna som har minst pli på sina hundar, som inte lyssnar på kommando är ofta också dom som går med lösa hundar så, ganska irriterandePå senare tid har jag blivit jagad av lösa hundar, inte så trevligt när man blivit hundbiten två gånger som barn. Senast när jag var borta vid Maderna fick jag två muskelberg till hundar efter mig, ägaren satt på en bänk och pratade i telefon. När jag cykla förbi med hundarna efter mig så sa han "du gör helt rätt som inte bryr dig om dom, cykla på bara" Öhh? Jag var så rädd så jag panikcyklade och visste inte vad jag skulle göra, hur gör ni?
Springa på elljusspår i Hellas är mycket mindre problematiskt.
Säkert nån som inte är från Stockholm och som inte kan behärska sig.Å andra sidan håller ju cyklisterna på löparspåren högre fart. Har varit tvungen att hoppa ut i riset mer än en gång. På stigarna har jag aldrig haft något problem.
Nu vet ju jag inte hur det är i ÄGB, men även i Sicklaskiftet som väl är det område i Hellas där det torde finnas flest vandrare handlar det ju ofta om att cykla utanför de absolut största stigarna för att man nästan aldrig ska behöva möta en själ. Någon enstaka hundägare kanske, men då kan man ju sakta in från sina modiga 8 km/h eller vad man nu håller på stigarna... Det är ju inga lämmeltåg direkt, som det kan vara på andra ställen.Håller helt med Makten!
Jag har som cyklist nästan aldrig haft problem i skogarna kring Stockholm. Men då kör jag 5 km/h när jag möter vandrare och kör bara om (och hälsar) när dom har set mig. Enda problem jag har haft har varit med några hundägare som jag tror alltid skulle vara arg på cyklister.
Men flera andra kör, som Makten säger, med 15 km/h på stig, även när dom möter vandrare. Om man som vandrare ser en stor cykel komma med den hastighet vill man hoppa åt sidan. Cyklister i grupp är ännu värre. Min fru undviker att vandra och springa på stig i Hellasgården pga det. Det är inte en fråga om man inte vill ha cyklister på stig, min fru stigcyklar själva, men att det är otrevligt att vandra med såna cyklister på stigen.
Gillar du inte rötter?
Säkert nån som inte är från Stockholm och som inte kan behärska sig.
Grisryggen är bra skit! Framförallt när det är blött i ÄGB.
Min snittfart är inte heller så hög i ÄGB, men man kommer ju lätt upp i 30-35km/h på vissa ställen.Skulle vara intressant att hoja med de där cyklisterna som kommer så fort att folk måste kasta sig åt sidan. De gäng jag hojar med snittar typ 8km/h. Fast det är ju mest gubbar..
Det intressanta är att jag inte alls känner igen de konfliktsituationer som jag läser om ibland. Hur många här är med om dessa??
Jag har mött en sur gubbe (han var dock yngre) en gång. Han hade passande nog sin hund lös vilket jag påpekade, det gillade han inte.
Å andra sidan håller ju cyklisterna på löparspåren högre fart. Har varit tvungen att hoppa ut i riset mer än en gång. På stigarna har jag aldrig haft något problem.
Trodde "kommer höger!" var etablerad som ny happystandard.Vem ropar ”ur spår” i skogen? Verkar befängt.
Det har pågått en process om att skriva om regler för naturreservatet i Änggårdsbergen ett par år. Göteborgs Stigcyklister har föredömligt fört cyklisternas talan mot ett cykelförbud. Finns en stor tråd om detta om du söker.Är Göteborg alltid så här efter? Konflikter i friluftsområden är ju så 2020. Får vi se en massa everesting-försök på Avenyn härnäst? ?
Fy fan 12hm per 900m... Många varv blir det.Är Göteborg alltid så här efter? Konflikter i friluftsområden är ju så 2020. Får vi se en massa everesting-försök på Avenyn härnäst? ?
Det har pågått en process om att skriva om regler för naturreservatet i Änggårdsbergen ett par år. Göteborgs Stigcyklister har föredömligt fört cyklisternas talan mot ett cykelförbud. Finns en stor tråd om detta om du söker.
Slutet av 2018 tog allianspartierna över makten i Göteborg och slashade budget för bl.a. den instans som sköter ärendet och sedan dess tycks inga vidare beslut tagits i frågan som förblivit ännumer infekterad under pandemin då besökarantalet mångdubblats i skogen
Trodde "kommer höger!" var etablerad som ny happystandard.