Makten sa:
marran sa:
Lite talande att på båda de två snöbilder som lagts upp är det typ 5-10 cm nysnö på barmark, där hade det gått fint att cykla med både cx och damtralla, för att inte tala om vanlig stighol. På skoterspår eller liknande är det såklart en annan femma
På vilket sätt är det talande? Du glömde förresten den första snöbilden.
För att många som har fatbikes verkar tro att det är ett måste så fort det ligger 2 snöflingor på stigen. Det var inte som att folk inte cyklade på vintern före fatbikes. Många vinterdagar går det lika fint att cykla med en helt vanlig cykel, speciellt de tillfällen som visades på de två bilderna jag hänvisade till.
Jag glömde inte din bild, jag sket i den. Men visst, på 2 av 3 vinterbilder i den här tråden hade en helt vanlig mtb funkat utmärkt. På din bild är det svårt att se hur tjock snön är ovanpå den gissningsvis hårdtrampade stigen, så där kan jag bara gissa att det nog hade fungerat, men att en fatbike kanske fungerar bättre.
Därmed inte sagt att det inte finns tillfällen då en fatbike är enda lösningen om man vill cykla, det var därför jag nämnde skoterspår. Men det verkar i allmänhet som att i de flesta fatbikefilmer/bilder som jag ser hade man lika gärna kunnat ha en vanlig hoj.