Försäkringar.

Åke. S

Ny medlem
Försäkringar.
Någon som vet bra bolag för cykelförsäkringar för cyklar med pris 40.000 och uppåt.
Kompisen byter hoj och vill försäkra sin dyrgrip, själv kör Jag Länsförsäkringar men min cykel har ett lågt försäkringsbelopp.

Försäkringar.
Jag tror att if och Sveland är de hemförsäkringar som kan erbjuda specialförsäkring för särskilda föremål.

Annars är försäkringsskyddet gällande stöld mest en fråga om hur man förvarar cykeln. Om cykeln står i vardagsrummet är skyddet bra hos drygt hälften av alla bolag, förutsatt att man räknat rätt på hur mycket lösöret är värt.

Försäkringar.
Min tolkning är att Länsförsäkringars tak är 40000 kr när självrisken är dragen, utom i några få län där ersättningen är 5000. Dock inte dagsfärska uppgifter, men jag skulle bli förvånad om det ändrats så att det inte är något tak.

Försäkringar.
Jag vet inte vad som står i deras papper förvisso, men jag ringde deras kontor och frågade och fick då det svaret att det inte finns något tak men att det är 25% i självrisk som gäller. Jag kan ju iofs tänka mig att 40000=inget tak på en cykel enligt en icke-cyklande försäkringsmänniska.

Försäkringar.
Jag har läst villkoren för något halvår sedan och det är den tolkning jag gör. Törs inte säga att jag har rätt. 40000 är gränsen för lösöre utanför bostad.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp