Fråga hur Wiggle levererar

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 12154
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 12154

Guest
Tänkte beställa lite från Wiggle.
Någon som vet hur de levererar med gratisfrakt?
Körs det ut eller får man avi i postlådan.

Bra och veta om man ska ta leverans till jobbet eller ej.

Wiggles paket har alltid lagts utanför min dörr så att vem som helst kan ta det under de timmar det tar tills jag kommer hem. Jättesmidigt för budet men det måste vara ren tur att jag hitills inte blivit av med någom försändelse.

Ok! Verkar var lite olika bud.
I mitt fall är det en sadel som jag tänkte beställa.

Har beställt en massa gånger därifrån de senaste åren, och aldrigt fått leverans på annat sätt än som brev (i brevlådan) eller paket som hämtas hos närmaste postombud.

Jag valde spårbart (extratjänsten) när jag beställde första gången, och då lämnades paketet över till Posten när det kom till sverige. Tog nån dag extra innan jag fick meddelande om att paketet fanns hos min lokala ica-affär.
Andra gången valde jag gratisalternativet och då kom det istället via DHL hela vägen till min lokala Service Point, och jag upplevde att det gick fortare. Även gratisalternativet var spårbart, så det känns inte lönt att betala extra för något man inte får (mer än ett par dagars längre hantering).

Det beror helt på vad man beställer uppenbarligen.

Ett par gånger jag beställt kläder med gratisalternativet så har de legat i brevlådan en dag som vanligt brev, ingen som helst spårbarhet.

När jag beställde cykel så fick jag spårbarhet och leverans av DHL snyggt och prydligt, de tom ringde för att kontrollera huruvida jag var hemma.

Jag fick en överdrivet stor kartong för två paket bromsbelägg, levererad till postombudet. Avi med både SMS och mail, som sa "Paket från P2P eSolutions". Helmysko, trodde först någon hade stulit min identitet och köpt nåt skit jag inte vill ha.

Spacekitty skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har alltid fått utkörning från Wiggle.

Utkörning får man inte om man använder sig av gratisfrakten. Det erbjudandet måste du betala extra för. Läs vad trådskaparen skrev vetja!

Edit: Jag har beställt allt möjligt från Wiggle och det hamnar alltid hos Posten (aka Hemköp i mitt fall). Spelar ingen roll om det varit bibs, pedaler eller styrlindor. Varje gång har jag behövt hämta ut det på Posten.

Senast ändrad:
Jag fick mina pedaler hem i lådan senast i fredags med wiggles gratisfrakt! Fick kryssa i om jag ville dom skulle lämna och vart isf lr ta till ombud, tycker det är ett steg i rätt riktning iaf.

Jag har alltid valt gratisalternativet och alltid fått utkört via dhl. Smidigt om man är hemma men värre om man inte är det och ska ut i hamnen och hämta (Malmö) innan de stänger... Nu beställer jag alltid till jobbet för att slippa passa tider :)

Jag har alltid fått leveranser från Wiggle till det lokala postombudet (men inte beställt något större än ex löparskor). Med gratisfraktsalternativet.

grondahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har alltid fått leveranser från Wiggle till
> det lokala postombudet (men inte beställt något
> större än ex löparskor). Med
> gratisfraktsalternativet.

Har fått försändelser både till vanliga postombudet, närmaste Schenkerombud och schenkerombud tre km bort som faktiskt tar emot och skickar internationella försändelser. Med bara småsaker med gratisfrakt, helt enkelt olika.

Väljer man dock express så kommer det hem utan att avisera i förväg... En gång var jag hemma sjuk, en gång var jag på jobbet och killen ringde och bad mig släppa in honom...

Nej ! du får grejorna på 4 dagar (Wiggle), tips ! Leverans adress till ditt arbete, så slipper du gå till ombudet !

Vid gratisleverans kan det bli vad som helst, ibland hem till dörren, ibland till posten, ibland får man hämta på närmaste ställe som tar emot internationella, ibland hos schenkerombud.

Väljer man snabbleverans får man alltid hem till dörren.

Hur är det med hela cyklar från Wiggle nu för tiden? Tidigare cyklar (2014 och 2015) har levererats hem med DHL. Den här gången verkar det levereras med Bring, och då är jag rädd för att det kan bli hur som helst.

garfunkel sa:
Hur är det med hela cyklar från Wiggle nu för tiden? Tidigare cyklar (2014 och 2015) har levererats hem med DHL. Den här gången verkar det levereras med Bring, och då är jag rädd för att det kan bli hur som helst.

De kommer till ditt närmaste Bring-ombud och du får en avi på SMS och ett pling i telefonen (om du har Brings trackingapp). Tog fyra arbetsdagar från att Wiggle skickade tills att jag hämtade. De har ju skickat annat med Bring i åtminstone två år nu och jag har aldrig haft några problem med det.

Jag beställde en cykel och lite mindre delar för ett par veckor sedan. Cykeln kom med Bring och de andra med Posten. Inga problem, skickades på måndagen och hämtades ut på fredagen.

garfunkel sa:

Beroende på vart man bor så går ibland Bring med DHL...

garfunkel sa:
Är det värt att lägga 90kr på "Priority International Delivery", kommer det att gå fortare än deras gratisfrakt?

Beror på hur bråttom du har, jag beställde nu senast på en söndag. Hade en stor låda med växlar/däck osv i uthämtningsboxen på tisdagen före kl 11. Mindre än två dygn räknat i tid, dessutom en beställning lagd på en helgdag.
Eftersom jag hade bråttom att få sakerna var det helt klart värt det för mig.

Mini_me sa:
ante_hedis sa:
Sist (i måndags) fick jag mitt paket hem till dörren via postnord. :)

Lögn. Finns en jätte lång tråd om att postnord inte levererar till dörrar. Dom åker bara förbi...

Min brevbärare knackade på med ett vanligt brev när jag var hemma hos föräldrarna. "Egentligen skulle jag skicka tillbaka det här för du bor ju inte här enligt svensk adressändring, men jag tänkte jag kunde se om du var hemma". Så servicen skiljer sig något åt kan vi konstatera!

Beställde också nyligen cykel och då lämnade Bring över till DHL som ville köra ut det för enligt dem var det för stort för att gå till ombud.

Posten tappade bort ett paket till mig som jag betalat ca 2800kr för.
Efter 22 dagar på vift fick jag enkelt pengarna tillbaka och efter ytterligare 5 dagar kom det borttappade paketet....
Jag kommer lätt beställa från wiggle fler ggr!

Principia sa:
Beställde också nyligen cykel och då lämnade Bring över till DHL som ville köra ut det för enligt dem var det för stort för att gå till ombud.

Samma för mig, med enda skillnad att DHL valde att inte köra ut det (trots att det stod en stor Home Delivery-klibba på lådan) utan tvinga iväg mig till DHLs huvudcentral i ösregn!

Jag har slutat använda mig av gratisfrakten och kör alltid på over night delivery.
Det har strulat någon enstaka gång med DHL men oftast får jag grejerna dagen efter. Helt klart värt pengarna.

Det beror på hur du betalar. Jag har tidigare valt faktura från Klarna då får man spårbar frakt via Bring P2P (5-6 dgr). Senast valde jag att beställa i GBP och betala med kort då kom det postvägen,utkört men då jag inte var hemma fick jag hämta det hos ombud dagen efter. (10-11 dgr)

Jag tycker Bring levererar snabbare än när det gick med Posten. Ett paket skickades i fredags och kunde hämtas ut hos ombudet i tisdags. Cyklarna skickades i måndags och landade här i Malmö nu i eftermiddag. Återstår att se vad som händer imorrn.

Mitt Bring-ombud ligger helt off till skillnad mot Schenker och Posten, så ogillar beställningar med Bring egentligen.

Självklart hamnar cyklarna hos ombudet. Värdelöst. Vet inte om det är Bring eller Wiggle jag ska vara mest arg på.

Edit: Drar en snyftfråga till Wiggle så vi kan reda ut det viktigaste, helt enkelt vems fel det är :)

Senast ändrad:
garfunkel sa:
Självklart hamnar cyklarna hos ombudet. Värdelöst. Vet inte om det är Bring eller Wiggle jag ska vara mest arg på.

Edit: Drar en snyftfråga till Wiggle så vi kan reda ut det viktigaste, helt enkelt vems fel det är :)

Gissar att norska posten har större ansvar över vart Brings terminaler ligger än vad Wiggle har... :)

h.g.j sa:
Gissar att norska posten har större ansvar över vart Brings terminaler ligger än vad Wiggle har... :)

Haha! Nu var det inte ombudets placering utan leverans till till ombudet som var problemet :)

Hittar följande hos Wiggle gällande leverans av cyklar:
Wiggle sa:
Alla cyklar monteras ihop och testas i vår cykelverkstad. Därefter monteras de isär igen och hjulen och ramen skickas ifrån oss samtidigt i ett paket. Du kan spåra din försändelse hela vägen från vår cykelverkstad fram till din dörr.

Beställde en uppsättning kläder den 17/8, med beräknad leverans den 25/8 och har fortfarande inte fått något...
De kollar med leverantören och ber mig ha tålamod...
Inte första gången det strular med leveranser från Wiggle!

Denna beställning har innehållit fel storlek, fel produkt och nu grymt försvunnen ersättningsleverans!

Inte imponerande!

Tillbaka
Topp