Skumringarna kanske du inte vill återanvända, beroende på hur länge sedan det var sist. Mina var skitiga bortom möjlighet att tvätta rent. :)
Crushwashers kan man behöva byta också. Skulle vilja kunna köpa skumringar och brickor i bulk vilket en del lyckats med, men tycker det är knepigt att hitta rätt. Eller också har jag inte letat tillräckligt ordentligt.
Angående intervall kanske de äntligen gett upp. Min Float 32mm ska ha ny olja var 30:e timme enl. manual. Det är ofta. Jag brukar byta då det känns dags, skulle gissa att det blir 50 timmar minst. Som sagt, skumringarna var väldans skitiga, men ben och packningar var som nya.
En annan fundering vad gäller oljor: Funkar egentligen inte vad som helst som är samma typ av olja och rätt viskositet?
Jag letade ju tidigare efter 15w50 som ska vara i Monarch-dämpare. Hela 0.3ml (!!). En liter sådan kostar 500 kronor via cykelbutik. Exakt samma olja (helsyntet, esterbaserad, 15w50) på mekonomen kostade 142 kronor.
Så varför köpa RS/Fox-olja egentligen? Det måste bara vara märket man betalar för....eller?