Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Hur hjälper downhill däck? Tjockare stommen anpassar sig mindre till småstök. Eller kompenserar lägre däcktryck mer än det?

Att vänja sig är en bra lösning, om man kan köra park ofta. Tyvärr är Åre för långt bort.

Kanske behöver jag investera i flera OneUp styre.

Dels kan du gå ner i tryck men det är ett sjung i Dh-däck som är lite svårt att beskriva.

Vad gör man med sitt liv när Happy visar detta när man försöker döda sin tid!?

Namnlös.jpg

Ska för första gången montera och använda innerbarends. Vilket avstånd mellan dem är optimalt? Tanken är att de ska vara till hjälp för att få ned luftmotståndet, t.ex. vid motvind (utöver att kunna variera handpositionen). Jag hade tänkt använda ett styre på 68 cm, men kan kapa det vid behov. Jag har även andra bredder på styren att välja på.

Hur kan någon tro på dessa alarmister och forskare. Tydligen har hela mänsklighetet gåttunder redan för hundrade gången typ ;)
Själv märkte ja inget när va cyklade en sväng, va folk ute som vanligt. Eller är ja bara sån klimatförnekare och foliehatt om ja säger så LOL

Bilagor

• 1691937118119.jpeg
    1691937118119.jpeg
    94.5 KB · Besök: 90
Hur kan någon tro på dessa alarmister och forskare. Tydligen har hela mänsklighetet gåttunder redan för hundrade gången typ ;)
Själv märkte ja inget när va cyklade en sväng, va folk ute som vanligt. Eller är ja bara sån klimatförnekare och foliehatt om ja säger så LOL

”A top climate scientist is warning that climate will wipe out all of humanity unless we stop using fossil fuels over the next five years”

är inte samma som

”A top climate scientist is warning that climate will wipe out all of humanity over the next five years unless we stop using fossil fuels”

Inte nödvändigtvis en klimatförnekare och foliehatt. Däremot verkar du kämpa lite med läsförståelsen :)

Android. Löste det med att ladda ner Opera. Men det blir nån mobilversion. Hade det gått att få det vanliga webbgränssnittet så hade det varit julafton.
Går att lösa genom att (i alla fall på Samsung), gå in i "appar / standardappar / öppna länkar / strava" och sen välja bort "öppna länkar som stöds". Jag har själv gjort det för strava när man behöver använda funktioner som bara finns i webben.

När det gäller mobilversion så kan du i Chrome gå in och bocka för "Datoranpassad version" i menyn för att få det vanliga webbgränssnittet

Ska för första gången montera och använda innerbarends. Vilket avstånd mellan dem är optimalt? Tanken är att de ska vara till hjälp för att få ned luftmotståndet, t.ex. vid motvind (utöver att kunna variera handpositionen). Jag hade tänkt använda ett styre på 68 cm, men kan kapa det vid behov. Jag har även andra bredder på styren att välja på.
Ingen expert på just barends men för krullstyre rekommenderas väl ungefär axelbredd. Kanske lagom att prova med?

Beror på vilken Shimano-vev.
Jag vill köpa detta

För närvarande kör jag 11 växlar och antagligen kommer jag fortsätta med det ett tag och just nu är jag lite förvirrad över vilket drev som jag bör köpa till.

Axelbrett, cirka. 100% individuellt. :) Mina sitter något tätare än axelbredd, jag är starkare där. En vacker dag ska jag testa dem något utanför axelbredd istället.

Just det. Du vill ha 11s. Finns inte i original. Kanske finns det 3rd party för sram till den, det funkar garanterat i så fall.
Enligt tråd tidigare i veckan ska ovan också funka för 11s.

Eller gör som jag och kör sram vev till shimano 11s växlar. Funkar till allt. Finns även klingor för shimano 12s.

Hjälp, jag ser ju vart glappet är, men fattar inte hur jag ska lösa det... Händer bara på minsta kugghjulet, växlar jag upp ett steg är allt frid och fröjd!

Hjälp, jag ser ju vart glappet är, men fattar inte hur jag ska lösa det... Händer bara på minsta kugghjulet, växlar jag upp ett steg är allt frid och fröjd!

Har du valt rätt längd av kedjan? Kankse behöver den en länk kortare.

Men är det också en problem när du cyklar? Vid sag blir spänningen lite högre.

Har du valt rätt längd av kedjan? Kankse behöver den en länk kortare.

Men är det också en problem när du cyklar? Vid sag blir spänningen lite högre.
Jag har inte bytt kedjan och det har funkat till för några dagar sen. Kanske svårt se på filmen men pedalerna snurrar när jag snurrar hjulet och slutar när jag trycker lite på derailleurn..

kedjan verkar alltså en aning lång. eller blivit längre av slitage. om det nu inte är smuts eller något annat som hindrar att växeln spänner fullt.

hur ser det ut när den är största bakdrevet..?

Jag har inte bytt kedjan och det har funkat till för några dagar sen. Kanske svårt se på filmen men pedalerna snurrar när jag snurrar hjulet och slutar när jag trycker lite på derailleurn..

Vad menar du så med glappet?

På minsta drev blir kraften på kedjan störst när du snurrar hjulet. Kanske behöver du smörja frihjulet?

Vad menar du så med glappet?

På minsta drev blir kraften på kedjan störst när du snurrar hjulet. Kanske behöver du smörja frihjulet?
Alltså jag kan lyfta derailleurn lätt bakåt med fingret och då slutar pedalen snurra med och kedjan blir mer spänd. På min andra cykel med exakt samma växel kan jag inte göra detta lyft. Det känns som att derailleurn inte riktigt fjädrar upp typ ??, svårt att beskriva bättre än så

Alltså jag kan lyfta derailleurn lätt bakåt med fingret och då slutar pedalen snurra med och kedjan blir mer spänd. På min andra cykel med exakt samma växel kan jag inte göra detta lyft. Det känns som att derailleurn inte riktigt fjädrar upp typ ??, svårt att beskriva bättre än så

Gissar på lite för lång kedjan.

kedjan verkar alltså en aning lång. eller blivit längre av slitage. om det nu inte är smuts eller något annat som hindrar att växeln spänner fullt.

hur ser det ut när den är största bakdrevet..?
Alla andra drev ser helt normalt ut. Jag har inte hittat något smuts. Kedjan är inte för sliten enligt kedjemätaren. Och som sagt, känns som att växeln inte spänner bra i det läget .

Tillbaka
Topp