Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Jag hade inbrott i bilen under natten. Hur många öl på systemet bör inhandlas för kvällen? ( räknat i långburkar)
*Nicke* sa:Nu kommer säkert en för er löjlig fråga men vad menas med stansade däck?
BjornR sa:*Nicke* sa:Nu kommer säkert en för er löjlig fråga men vad menas med stansade däck?
Däck som körs utan slang. Stans fluid. Dvs tagit företagsnamnet och gjort det till ett verb. Gratis reklam för stans.
*Nicke* sa:Nu kommer säkert en för er löjlig fråga men vad menas med stansade däck?
Kung_Gustaf sa:*Nicke* sa:Nu kommer säkert en för er löjlig fråga men vad menas med stansade däck?
Det fantastiska med tråden är att det inre finns några dumma frågor och att bra svar i majoritet ges. Den funkar verkligen.
Stewe sa:Konkret sa:Jag hade inbrott i bilen under natten. Hur många öl på systemet bör inhandlas för kvällen? ( räknat i långburkar)
Långburkar, 5-6 stycken?
kortburkar är så små så dom räknas knappt, dom får man ta hur många man vill
Biltemas 249-kronors golvpump. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Pumpar/Handpump-med-manometer-Cykelpump-2000018124/maxel sa:förtydligande,
Jag skall låna ut pumparna till triatlether som skall pumpa sina däck innan start.
eketjall sa:Biltemas 249-kronors golvpump. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Pumpar/Handpump-med-manometer-Cykelpump-2000018124/maxel sa:förtydligande,
Jag skall låna ut pumparna till triatlether som skall pumpa sina däck innan start.
Edit: pris och länk
Är nog snarare så att de har växelöra för vanliga SRAM och Shimano och ett annat för Shimano Direct Mount.clintus sa:Det ska tydligen vara så enligt Cube så har de olika växelöron till SRAM och Shimano.
Tyvärr kan många inte pumpa sin cykel (det hjälper väl inte att de är superstressade) och de är lite för många för att jag ska kunna hjälpa dem.Havoc 5 sa:"Fast ska man låna ut pumpen blir det krångligt om alla ska behöva komma ihåg att skruva fast ventilen igen :)"
Jaa, fast alltså, ventilen ska inte skruvas fast ordentligt efter att man pumpar utan innan ju?
Jag menar alltså att ventilen måste sitta fast i godset hårdare ifrån början än du/ triathlet lyckas med handkraft skruva på pumpen.
Jag hajar ditt problem men man måste inte gänga på pumphöljet för kung och fosterland?
En tävlingsdeltagare dyker väl knappast upp med en hoj till ett race utan att veta hur man fyller på luft i däcken oavsett vilken pump som råkar stå till buds?
Lezyne ABS2maxel sa:Vilka pumphuvud är bäst / billigt att byta till?
Det skall funka till superstressade triathleter som vill pumpa så högt tryck att slangen/tuben spricker utan att lossna.
Peach sa:Jag har ett par LOOK Keo 2 max pedaler. Det finns en skruv där man ändrar hur hårt pedalen skall sitta. Hur hårt mätt i Nm kan man dra åt den skruven samt hur vet man hur hårt man vill ha?
Hjulning sa:Måste en kedja vara i jämnt antal länkar? Dvs 114, 116 etc eller kan man lika gärna ha 115 länkar?
mawa sa:Hjulning sa:Måste en kedja vara i jämnt antal länkar? Dvs 114, 116 etc eller kan man lika gärna ha 115 länkar?
Eftersom en kedja består av lika dela innerlänkar och ytterlänkar bör kedjan ha ett jämnt antal länkar om den skall "gå ihop". Sedan kan man fuska med halvlänkar, men det finns mig veterligen inte till cykelkedjor.
G-pulley överst, Tension pulley nederst. Tänk vilken det är som spänner kedjan.Hjulning sa:Vilket av hjulen på bilden ska sitta närmast respektive längst ifrån kassetten?
Måste en kedja vara i jämnt antal länkar? Dvs 114, 116 etc eller kan man lika gärna ha 115 länkar?
Kikon sa:G-pulley överst, Tension pulley nederst. Tänk vilken det är som spänner kedjan.Hjulning sa:Vilket av hjulen på bilden ska sitta närmast respektive längst ifrån kassetten?
Måste en kedja vara i jämnt antal länkar? Dvs 114, 116 etc eller kan man lika gärna ha 115 länkar?
Och kedjan måste ha ett jämnt antal länkar, om du ska få ihop den. Annars måste du använda en halvlänk.
Edit. Var visst puckåtta på den,
SalkinL sa:
Korrekt, med samma sadelrörsvinkel så påverkas inte förhållandet vevparti-sadel. Förutsatt samma sadelstolpe/sadel och injustering naturligtvis.Stewe sa:Jag ska köpa en ny cross och velar mellan två storlekar:
Om båda storlekarna har samma sadelrörslutning och jag har sadeln på en viss höjd så blir avståndet mellan sadel och vevparti samma va?
(alltså hur långt bak sadeln kommer i förhållande till vevpartiet)
eketjall sa:Korrekt, med samma sadelrörsvinkel så påverkas inte förhållandet vevparti-sadel. Förutsatt samma sadelstolpe/sadel och injustering naturligtvis.Stewe sa:Jag ska köpa en ny cross och velar mellan två storlekar:
Om båda storlekarna har samma sadelrörslutning och jag har sadeln på en viss höjd så blir avståndet mellan sadel och vevparti samma va?
(alltså hur långt bak sadeln kommer i förhållande till vevpartiet)
Alexander_kyckling sa:Finns det någon gräns för hur många gånger man kan byta namn på happy? Jag trivs verkligen inte med mitt nya namn och skulle vilja gå tillbaka till mitt gamla.
Vad är det för fel på Alexander?Alexander_kyckling sa:Finns det någon gräns för hur många gånger man kan byta namn på happy? Jag trivs verkligen inte med mitt nya namn och skulle vilja gå tillbaka till mitt gamla.
På fråga 2 och 3 är svaret ja, åtminstone är det ett alternativ.eketjall sa:Det finns tydligen subforum till Happy. Hur funkar dom?
Är det föreningar eller andra mer eller mindre organiserade grupper som "driver" dom?
Krävs det inbjudan för att delta i dom eller ens få veta vilka dom är?