mikipedia_
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Min Pike drar ihop sig lite, har förståt att det är för mycket fett nån stans. Men vart? Gärna en bild på den där lilla kanalen/spåret somblir igen geggat:-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, 700c resp 29" är gjorda för samma fälgdiameter men 700x23 är ett 23mm brett däck medan 29x2.3 är ett 2.3" brett däck = ca 60mm.WipeClean sa:Är 700x23 samma som 29x2.3 ?
mikipedia_ sa:Min Pike drar ihop sig lite, har förståt att det är för mycket fett nån stans. Men vart? Gärna en bild på den där lilla kanalen/spåret somblir igen geggat:-)
eketjall sa:Nä, 700c resp 29" är gjorda för samma fälgdiameter men 700x23 är ett 23mm brett däck medan 29x2.3 är ett 2.3" brett däck = ca 60mm.WipeClean sa:Är 700x23 samma som 29x2.3 ?
Bredden på fälgen avgör hur smalt eller brett däck som är lämpligt.
Du kan inte missa det om du tar ut luftpistongen.mikipedia_ sa:mikipedia_ sa:Min Pike drar ihop sig lite, har förståt att det är för mycket fett nån stans. Men vart? Gärna en bild på den där lilla kanalen/spåret somblir igen geggat:-)
Bump.
Rattnalle sa:Du kan inte missa det om du tar ut luftpistongen.mikipedia_ sa:mikipedia_ sa:Min Pike drar ihop sig lite, har förståt att det är för mycket fett nån stans. Men vart? Gärna en bild på den där lilla kanalen/spåret somblir igen geggat:-)
Bump.
Men när min Revelation gjorde samma sak tömde jag bara negativa med ventilen i botten sen verkade spåret blåsas rent när gaffeln fylldes om från noll igen. Men Pike saknar den där ventilen har jag förstått.
RobertW sa:Jag får inte min bakbroms att bete sig. Jag har SRAM DB5-bromsar och frambromsen fungerar bra. Bakbromsen har dock inte lika mycket fjong när man släpper bromshandtaget. Jag har luftat bromsen två gånger, igår stod jag och drog ur bubblor hur länge som helst. Precis när den är nyluftad - i ungefär en kvart - så är det bra fjong i reglaget, sedan återgår den till att vara lite trögare än frambromsen.
Nu har jag inte hunnit testa i solsken än, tidigare så har det varit så att när jag bromsar och sedan släpper reglaget när cykeln stått i solen så går det inte tillbaka och bromsen fortsätter ligga på skivan. Det handlar alltså inte om att innanmätet expanderar utan snarare att det trögar till sig i värmen.
Frågeställningen är: Är jag dålig på att lufta bromsar, är bromssystemet helt enkelt dåligt; är det för lite bromsvätska i systemet, är det för mycket? Bör jag köpa nya bromsar?
emmer sa:Har du kollat så ventilationen i handtaget ovanför membranet är som den skall?
Byggs det upp tryck där så blir det ju precis som du beskriver.
RobertW sa:emmer sa:Har du kollat så ventilationen i handtaget ovanför membranet är som den skall?
Jag förstår inte riktigt vad du menar ( är ny på det här med hydrauliska bromsar). Är det något med Swing-linken eller reservoaren? (Sitter och kollar en genomskärningsbild).
Petter.T sa:RobertW sa:emmer sa:Har du kollat så ventilationen i handtaget ovanför membranet är som den skall?
Jag förstår inte riktigt vad du menar ( är ny på det här med hydrauliska bromsar). Är det något med Swing-linken eller reservoaren? (Sitter och kollar en genomskärningsbild).
Troligtvis har packningarna på pistongen svällt en aning. Brukar bli värre när det är varmt.
Reservdels nr: 11.5018.005.003
Pand sa:Kan någon hjälpa mig med instruktionen för IrDA https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3150989.
1. Ska jag skriva det direkt i c:\users\Namn> eller behöver jag gå upp i hierarkin, hur gör jag det i så fall?
2. Steg 1b anger flera kommandon men var slutar respektive kommandon? netcfg ger inget svar medan -u ger att det inte är giltigt. Hur jag ska göra med resterande harang vet jag inte.
Tack på förhand
Palle Kuling sa:Om jag som mtb:are känner att jag vill bättra på min teknik (bunny hopp, manual, allmän balans os.v) är bmx ett bra alternativ då eller blir det bara att jag lär mig nåt som blir svårt att överföra mellan disciplinerna?
/P
Jag tycker Biltemas fungerar utmärkt.Potatismos sa:Kanske fel tråd för köptips, men...
Köpte en kolsyrepump på harald nyborg som var rent skräp. Har ni kanske tips på bra sådana? :) (för presta-ventiler)
Rattnalle sa:Jag tycker Biltemas fungerar utmärkt.Potatismos sa:Kanske fel tråd för köptips, men...
Köpte en kolsyrepump på harald nyborg som var rent skräp. Har ni kanske tips på bra sådana? :) (för presta-ventiler)
jpa sa:Pand sa:Kan någon hjälpa mig med instruktionen för IrDA https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3150989.
1. Ska jag skriva det direkt i c:\users\Namn> eller behöver jag gå upp i hierarkin, hur gör jag det i så fall?
2. Steg 1b anger flera kommandon men var slutar respektive kommandon? netcfg ger inget svar medan -u ger att det inte är giltigt. Hur jag ska göra med resterande harang vet jag inte.
Tack på förhand
Min tolkning:
1, spelar ingen roll, huvudsaken är att du kör "elevated" alltså med administrationsrättigheter.
2, prova skriv hela harangen exakt som det står sedan enter.
snajgel sa:Har en gammal Univega mtb från 90-talet skulle jag gissa. Sitter Deore-grejer med canti-bromsar.
Kommer reglagen fungera med v-bromsar? Har både vanliga och mini liggande.
Rattnalle sa:
Nej. Det är rätt tunt med gummi där på icke-förstärkta däck. Det är bara estetiskt.NickPick sa:Bakdäck. Väger lite oxh kör typ aldrig under 1.7 bar... 29x1.95 på fälg med id 29mm.
Konstigt!?