Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Tackar!mikipedia_ sa:C-c
styre - gaffelrör
:-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tackar!mikipedia_ sa:C-c
styre - gaffelrör
NLC sa:Ponera att man bär shorts av lite pösigare modell, typ Endura Singlestrack - hur tajt tröja är det OK att ha ovantill då om man stigcyklar MTB i skogen? Och om ens XC-hoj har två flaskställsfästen men man bara vill köra med en flaska - ska den då sitta på sadelröret eller diagonalröret? Och får man cykla i skogen med hjälm utan skärm?
Fast om shortsen bara är lagom baggy och inte sådär onödigt jättebaggy ser vanlig tight cykeltröja ok ut tycker jag. Helbaggy tröja är bara ok i dh-backen.Jeppe_E sa:NLC sa:Ponera att man bär shorts av lite pösigare modell, typ Endura Singlestrack - hur tajt tröja är det OK att ha ovantill då om man stigcyklar MTB i skogen? Och om ens XC-hoj har två flaskställsfästen men man bara vill köra med en flaska - ska den då sitta på sadelröret eller diagonalröret? Och får man cykla i skogen med hjälm utan skärm?
Tröjan måste matcha. Baggy shorts = Baggy tröja. Det ser ju helt miffo ut annars ;)
Diagonalröret - Det är jeteviktigt.
I skogen får man cykla med hjälm utan skärm. Men på LVG är det förbjudet att ha hjelm med skärm.
Rattnalle sa:Fast om shortsen bara är lagom baggy och inte sådär onödigt jättebaggy ser vanlig tight cykeltröja ok ut tycker jag. Helbaggy tröja är bara ok i dh-backen.Jeppe_E sa:NLC sa:Ponera att man bär shorts av lite pösigare modell, typ Endura Singlestrack - hur tajt tröja är det OK att ha ovantill då om man stigcyklar MTB i skogen? Och om ens XC-hoj har två flaskställsfästen men man bara vill köra med en flaska - ska den då sitta på sadelröret eller diagonalröret? Och får man cykla i skogen med hjälm utan skärm?
Tröjan måste matcha. Baggy shorts = Baggy tröja. Det ser ju helt miffo ut annars ;)
Diagonalröret - Det är jeteviktigt.
I skogen får man cykla med hjälm utan skärm. Men på LVG är det förbjudet att ha hjelm med skärm.
NLC sa:Tycker iofs att tajta ärmar ner mot armbågen hjälper mot närgångna träd och kvistar. Har ännu inte börjat vurpa på riktigt (i skogen)
Jeppe_E sa:NLC sa:Tycker iofs att tajta ärmar ner mot armbågen hjälper mot närgångna träd och kvistar. Har ännu inte börjat vurpa på riktigt (i skogen)
Tycker du ska kontakta Rapha och ge dem lite förslag på ett nytt marknadssegment. Loosefit by Rapha ;)
Vernersson sa:Eller så anv man ett ventilverktyg och skruvar ur ventilkäglan.
Om man nu tycker d blir bökigt att trycka ner ventilnålen.
Makten sa:Vernersson sa:Eller så anv man ett ventilverktyg och skruvar ur ventilkäglan.
Om man nu tycker d blir bökigt att trycka ner ventilnålen.
Nåt sånt lär jag inte ha här hemma:-) Däremot har jag allt annat som behövs. Tänkte bara kolla så jag inte missar nåt fundamentalt innan jag börjar riva skiten.
southland sa:Kan ha tabbat mig en del.... har plockat ner en ram och tvättade den med avfettning och högtryck. Tänkte dock inte på att skydda styrlagren, dom är ju rätt exponerade. Yrde grus och smuts. Har jag pajjat dem, eller är det bara att försöka tvätta och fetta in?
Blir ju säkert kvar något gruskorn, men dom snurrar ju inte så många varv. Dom var ok innan. "Zero stack" lager är det.
NickPick sa:Plocka isär och torka ur dom :) ska fungera med nytt fett.
Teoretiskt sett, hur många fler länkar per tand bör man lägga till på en kedja vid byte till större drev?
34t till 36t... 2st?
Den översta är en hel länk. De två är bara av olika typer! :-)kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
Eller är det här en hel länk?
kay sa:NickPick sa:Plocka isär och torka ur dom :) ska fungera med nytt fett.
Teoretiskt sett, hur många fler länkar per tand bör man lägga till på en kedja vid byte till större drev?
34t till 36t... 2st?
Om du är osäker är det väl bara att lägga kedjan runt 32t drevet och mäta, och sedan göra lika dant med 34t drevet. Då ser du ju skilja den i länkar iaf.
:-)
NickPick sa:Dom fråga : hur gick det för han med damcykeln på vätternrundan?
lundatok sa:Är Strava en App till min Edge 1000?
NickPick sa:Plocka isär och torka ur dom :) ska fungera med nytt fett.
34t till 36t... 2st?
kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
Om det är så: Vad är då en halvlänk? en kvartslänk?hm sa:Skulle säga att det första är en halv länk och det andra en hel länk .kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
Jo, men går det att få live segments i den som i 520?trailbiker sa:lundatok sa:Är Strava en App till min Edge 1000?
Nej, men Strava kan kopplas ihop med Garmin Connect för att synka tider och visa segment.
lundatok sa:Jo, men går det att få live segments i den som i 520?trailbiker sa:lundatok sa:Är Strava en App till min Edge 1000?
Nej, men Strava kan kopplas ihop med Garmin Connect för att synka tider och visa segment.
Jag tänker som så att en länk går på ett kugg, blir ju enklast så =)hm sa:kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
Skulle säga att det första är en halv länk och det andra en hel länk .
emmer sa:Om det är så: Vad är då en halvlänk? en kvartslänk?hm sa:Skulle säga att det första är en halv länk och det andra en hel länk .kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
dnleriksson sa:emmer sa:Om det är så: Vad är då en halvlänk? en kvartslänk?hm sa:Skulle säga att det första är en halv länk och det andra en hel länk .kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
Bra, där tog du död på den onödiga diskussionen :-)
qma sa:dnleriksson sa:emmer sa:Om det är så: Vad är då en halvlänk? en kvartslänk?hm sa:Skulle säga att det första är en halv länk och det andra en hel länk .kay sa:Då kan ju jag fråga en dum fråga som jag funderat på:
Är det här en hel länk?
Bra, där tog du död på den onödiga diskussionen :-)
Det finns ju kedjor som kallas "half link chains" där varje länk är identisk.
E.g. http://easternbikes.com/parts/chains/half-link-chain/
Det kanske föreslår att ett narrow/wide par kan kallas en hel länk, men jag är inte säker.