Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju så det funkar...djungelmyran sa:Det stod att säljaren "kanske inte skickar till Sverige, kontakta denne för mer information", typ. Tyskarna blev dock galna med några minuter kvar på auktionstiden (det kanske är så ebay är, jag har inte använt det förut) så det blev inget köp.
Det värsta är väl om säljaren erbjuder sig att skicka för €5000 - för du har ju bundit upp dig för att köpa (då det är auktion).djungelmyran sa:Enligt något ebayforum så skulle det dock inte vara några problem om jag vunnit budgivningen, om säljaren inte hade gått med på att skicka gaffeln så skulle jag fått pengarna tillbaka.
1888 sa:En liten undran, på vissa av Shimanos kedjor står det XT o 10 delat, på andra står det Ultegra 10 delat typ.
Har det någon som helst betydelse om den skall sitta på en lvg eller mtb?
Jag menar, det som betyder något är väl delningen på kassetten?
Frågan dök upp i skallen då jag skall byta på mtb:n (10 delad) och vid sökning kom det upp Ultegra (10 delad) till
ett mkt ok pris.
garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
Oket ser ut att behöva shimsas ut en aning.garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
Kupa sa:garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
Jag begriper ingenting av den bilden. Vad är det vi ser egentligen?
Rattnalle sa:Oket ser ut att behöva shimsas ut en aning.garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
Motsvarande bredden på ytan som är oanvänd idag typ. Men kolla adaptern först.garfunkel sa:Rattnalle sa:Oket ser ut att behöva shimsas ut en aning.garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
Tack, misstänkte det. Går att det se på något sätt hur mycket eller man får höfta lite baserat på mönstret på skivan? (Ja, jag har aldrig pillat skivbromsar innan :)
garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
ericke sa:garfunkel sa:Efter premiärturen med nya cykeln. Känns inte oket ganska felplacerat mot skivan?
Lägg upp bild där man ser oket, kan ju som sagt va så löjligt att du kan vända på distansen.
NLC sa:160 mm skiva?
Peach sa:OK, jag bjuder på denna men jag måste få ett svar.
Finns det rätt eller fel håll för montering av däck? Dvs vill tillverkaren att det skall rulla åt ett visst håll?
Jag har köpt ett par vanliga Conti Gatorskin.
marr sa:Peach sa:OK, jag bjuder på denna men jag måste få ett svar.
Finns det rätt eller fel håll för montering av däck? Dvs vill tillverkaren att det skall rulla åt ett visst håll?
Det varierar, de flesta har en liten liten pil på sig nånstans.
markuse1 sa:Vad menar man och hur ska man tänka sig växlar och kugghjul?
Singelklinga: En klinga
10-delat: 10 kugghjul bak
Så långt är jag med. Men när man skriver te.x 38/24T? Menar man då att man har två kugghjul fram där den stora har 38kugg och den lilla har 24kugg? T=tänder?
markuse1 sa:1. Och varför vill man ha singelklinga fram? 2. Läst att man kan förbättra te.x CV tid markant med singelklinga? 3. Är det kugghjulet storleksmässigt större eller mindre än den stora fram? Kan förstå att det beror på vad man vill ha..
Peach sa:F*n vad bra Happy är - stort tack alla er som hjälpte mig med rullriktningen på mina däck! Hittade en ganska osynlig pil som jag kommer följa även om det spelar mindre roll. Jag får helt enkelt bota min OCD med något annat än ett felvänt cykeldäck... :)
AX3L sa:Peach sa:OK, jag bjuder på denna men jag måste få ett svar.
Betydligt viktigare (no kidding) är att märket continental är centrerat mot ventilen.
Aliide sa:Peach sa:F*n vad bra Happy är - stort tack alla er som hjälpte mig med rullriktningen på mina däck! Hittade en ganska osynlig pil som jag kommer följa även om det spelar mindre roll. Jag får helt enkelt bota min OCD med något annat än ett felvänt cykeldäck... :)
Den pilen hittade inte jag när jag typ fick ont i händerna för att kränga på dem, gick det lättare att följa riktningen? (de blev stulna i inbrottet som allt annat så inga fler försök med dem, gp 4k2 är betydligt lättare och typ lika bra punkaskydd). Självklart har man loggan vid ventilen, var annars? ;-)
NLC sa:Spoke hole brukar inte vara PCD utan just ekerhålens storlek (oftast runt 2,5 mm). Center to flange bör däremot vara PCD (vilket också ger rimliga resultat med de mått du anger). Måttet du letar efter heter just "flange distance" (L/R) eller "center to (L/R) flange"
emmer sa:Du menar lite som skruvarna till dörrtrycken?
Borde funka men blir väl vare sig starkt eller lätt :-)
emmer sa:Tycker siffrorna verkar tossiga för räknar man baklänges så bör kassett ha fyra å enhalv centimeter och skivan tre å en halv centimeter.
Då borde avståndet mellan flänsarna bli runt sju centimeter.
Så uppgiften på 72.4 i flänsavstånd verkar vettig (i mitt lilla huvud :-) ) fördelat på tre centimeter centrum till drevsida och fyra centimeter centrum till skivsida. Men det går ju inte få till ekerlängd på så löst tillyxade gissningar :-)
Marren sa:Yo, någon som vet vilken storlek som brukar användas som referens när tillverkarna skriver ut vikten på ramar?
Ex Columbus stål-ramar?
AX3L sa:Marren sa:Yo, någon som vet vilken storlek som brukar användas som referens när tillverkarna skriver ut vikten på ramar?
Ex Columbus stål-ramar?
Min uppfattning är att det brukar växla mellan M och L, men att de ofta stämmer såpass dåligt att det ändå kan vara vilken som.
Marren sa:AX3L sa:Marren sa:Yo, någon som vet vilken storlek som brukar användas som referens när tillverkarna skriver ut vikten på ramar?
Ex Columbus stål-ramar?
Min uppfattning är att det brukar växla mellan M och L, men att de ofta stämmer såpass dåligt att det ändå kan vara vilken som.
M och L är 56 och 58 ung?
ok tackarAX3L sa:Marren sa:AX3L sa:Marren sa:Yo, någon som vet vilken storlek som brukar användas som referens när tillverkarna skriver ut vikten på ramar?
Ex Columbus stål-ramar?
M och L är 56 och 58 ung?
På racer, ja det låter rimligt! Min M Scott Cr1 kolfiberhoj är 54 som anekdotisk bevisföring.
rikard sa:Har lamptrådarna kommit till koncensus om en värdig ersättare till philipslampan? Min sista håller på att ge upp och jag vågar inte titta själv i tråden, det blir för dyrt.
rikard sa:Har lamptrådarna kommit till koncensus om en värdig ersättare till philipslampan? Min sista håller på att ge upp och jag vågar inte titta själv i tråden, det blir för dyrt.
Det kommer passa morsan finemang :-)slackie sa:Rustar upp svärmors året-runt-pendlare inför vintern. Kudos till henne för allt är slitet med råge och stil!
Ska byta mellandrevet fram och hittar bara motsvarande 38T för 9-speed kassett. Hon har 8-speed. Kommer det funka?