Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
gerrardsdobbar sa:Ni som har kört både Cykelvasan och Vasaloppet. Är Lundbäcksbackarna och Oxbergsbacken också en del av Vasaloppet, eller är den sista delen av backen specifik bara för Cykelvasan? På TV och vintertid ser inte backen så lång ut. Skiljer sig stigningarna åt?
bearthefear sa:gerrardsdobbar sa:Ni som har kört både Cykelvasan och Vasaloppet. Är Lundbäcksbackarna och Oxbergsbacken också en del av Vasaloppet, eller är den sista delen av backen specifik bara för Cykelvasan? På TV och vintertid ser inte backen så lång ut. Skiljer sig stigningarna åt?
Ja, backarna är med. Oxbergsbacken är jag lite osäker på om det är exakt samma sträckning. Men Lundbäcksbackarna är samma. Och de känns betydligt längre på skidor än cykel tycker jag ;)
andrewmtb sa:Finns det något sätt man kan konvertera ett par RS80 att acceptera 11delat bak?...
(Förutom att köpa RS81:or...)
Det är snarare fabrikatet på navet du ska kika på.toga sa:Tror Bodyn har gett upp då det låter väldigt mekaniskt och skrapande när man inte trampar.
På tillverkarens hemsida för denna gamla cykel står det endast shimano body.
Det är en 10sp-kasett på. Funkar vilken body som helst som det står shimano/sram 10sp?
Behöver jag något speciellt verktyg för att byta?
Splinesen är same same på alla Hollowtech II vevar så fysiskt passar den på axeln. Osäker på om krökningen/Q-faktorn är densamma mellan skogs- och vägvevar dock? Är den inte det blir det kanske inte helt symmetriskt på bägge sidorna…NickPick sa:Min stagesvev är för shimano xt m8000. Vad passar den mer? Ultegra 6800? Nya ultegra? Shimano 105?
Vernersson sa:Jag har en order på väg från CRC, den skickas med något bolag som heter Direct Link.
Vad jag kan se så verkar detta bolag vara en del av PostNord, stämmer det att PN levererar Direct Link i Sverige?
Ajfan. Synd det också!Mayhem sa:Splinesen är same same på alla Hollowtech II vevar så fysiskt passar den på axeln. Osäker på om krökningen/Q-faktorn är densamma mellan skogs- och vägvevar dock? Är den inte det blir det kanske inte helt symmetriskt på bägge sidorna…NickPick sa:Min stagesvev är för shimano xt m8000. Vad passar den mer? Ultegra 6800? Nya ultegra? Shimano 105?
Jimel sa:Vernersson sa:Jag har en order på väg från CRC, den skickas med något bolag som heter Direct Link.
Vad jag kan se så verkar detta bolag vara en del av PostNord, stämmer det att PN levererar Direct Link i Sverige?
Dom har nog samarbete iaf. Posten har levererat mina paket från CRC.
Lät meckigt ändå. Får cykla räsern utan att veta då, men givetvis ska jag mäta och jämföra. Tur jag valde 175mmarmar på nya cykeln.BjornR sa:Går ju alltid att köra med en pedal som är jättebred på högersidan. Shimano har 4mm offset på några landsvägspedaler, en sådan kanske skulle fungera.
NickPick sa:Jaha. Vindjacka som ventilerar bakåt (typ mesh) och är vindtät fram så att säga... Vad hittar jag då? Är inte blötfet så gärna castellipassform.
Vajerkitten är samma, ja.revben sa:Är ny på det här med landsvägsreglage. Passar Shimano och Srams växel och bromsvajrar till varandras prylar?
Har Sram Apex grejer, kan jag då köpa shimanovajer och köra utan problem? Verkar ju vara mycket krångligare än MTB-grejer som jag är van vid (kanske inte är det egentligen).
mtb565 sa:Funkar det generellt sätta på 27,5+ hjul på en 29" cykel? (hardtail)
Vad bör jag mäta för att se om det funkar?
Konkret sa:Kommer jag att bakfull imorgon?
Boost bak? Då brukar det vara bredare bak. Boost gaffel? Då ryms nästan alltid minst 2.8" däck fram.mtb565 sa:Funkar det generellt sätta på 27,5+ hjul på en 29" cykel? (hardtail)
Vad bör jag mäta för att se om det funkar?