skjivert
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
JaVarför skriver massor av individer innerdiameter när dom menar inre bredd på en cykelfälg?
Är det samma individer som kallar body för hub?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JaVarför skriver massor av individer innerdiameter när dom menar inre bredd på en cykelfälg?
Vilka är det som gör det? I den här tråden har det väl inte varit någon?Varför skriver massor av individer innerdiameter när dom menar inre bredd på en cykelfälg?
Oklart, med tanke på trådnamnet så kanske det är här man felaktigt kan fråga om det.Vilka är det som gör det? I den här tråden har det väl inte varit någon?
Dropper i släplift bra eller anus?
Känner rent spontant att kraften från en släplift + belastningen från åkare = dåligt för stolpen? Eller är det safe att köra släpis med dropper?
Tänkte kolla först innan man ger sig på det med min enduro på Vallåsen.
Det verkar blandas ganska friskt, men cable stops, ferrules, mushroom ferrules kanske funkar?Vad heter delarna inringade i rött? Gärna på engelska.
Tack!Det verkar blandas ganska friskt, men cable stops, ferrules, mushroom ferrules kanske funkar?
Skulle behöva tvätta cykeln och har inget cykelspecifikt schampo hemma. Funkar det att använda en tvättsvamp som redan är fylld med tvättmedel för bilen eller kan det vara för starka grejer för cykeln så att den tar skada på något sätt?
Är det bättre med såpa eller diskmedel istället?
Sätt liften bakom rumpan istället, om det nu är vanlig ankarlift vi pratar om. Trodde Vallåsen hade sittlift?
För mig funkar det inte att ha ankarliften under sadeln/på stolpen. Åker iväg direkt.
Med bikefit, får man sin rätta "storlek" vad gäller de olika måtten såsom reach, stack etc? Eller är det mer att man ska anpassa sin nuvarande cykel som man har? Tänkte försöka köpa en ram online nämligen.
Jaha så det räcker alltså inte med att kolla efter bikefit utan man måste kolla att de kan utföra retül? Eller kan man ta för givet att samtliga kör retül?Finns båda, kör du retül t ex så utgår man från dig och begränsar inte sig till en cykel.
Jaha så det räcker alltså inte med att kolla efter bikefit utan man måste kolla att de kan utföra retül? Eller kan man ta för givet att samtliga kör retül?
Holy den var ju riktigt cool ju! Antar att detta är en retül?
Jaha, hur tar jag reda på hur det här underverket fungerar?
Insex på båda sidor men när den var ny ramlade den av och jag fick vänta 2v för lbs hade inte rätt verktyg (lik förbannat bangade han inte för att chansa och leverera den från början). Eventuellt sitter det någon låsbricka på drivsidan men jag kan inte se vad gör verktyg som är aktuellt utöver insex.
Bara att skruva? Går det sönder har jag inget som passar på trainern.
Vad ska jag räkna med att hitta för lager när jag får av den?
2002 cyclepro
Visa bilaga 490067
Där ser man. Det var tydligen så det gick till back in the days.ISIS Drive! ?
Att internetcykla, är det samma som att e-sporta? ?
Titta på en bild med en cykel med monterad kedja så ser du hur den ska löpa.Fick en ny cykel från Tyskland, efter 200 meter gick kedjan av. De skickar ny kedja men jag undrar om derailleur verkligen sitter korrekt? Ser konstig ut när vajer går över och kan fastna. Men jag är inte mycket till mekaniker .
Precis. Den ligger konstigt nu när den gått av men kanske låg den rätt ändå när den var hel. Det finns bra videos på Youtube som visar hur man dimensionerar och monterar en kedja, t.ex.:Titta på en bild med en cykel med monterad kedja så ser du hur den ska löpa.
Ser ut att vara nån Shimano växel med "Shadow" design (Se nedan).Fick en ny cykel från Tyskland, efter 200 meter gick kedjan av. De skickar ny kedja men jag undrar om derailleur verkligen sitter korrekt? Ser konstig ut när vajer går över och kan fastna. Men jag är inte mycket till mekaniker .
Tänkte inte på det, tack!Ser ut att vara nån Shimano växel med "Shadow" design (Se nedan).
Jag tror den sitter rätt. När kedjan sitter i sitter ju spännarmen längre ner.
![]()
SHIMANO SHADOW RD | SHIMANO BIKE COMPONENT | SHIMANO BIKE-EU
To Build Closer Relationships between People, Nature, and Bicycles. We believe in the power of cycling to create a better world as we move forward. We inspire all people to enjoy our products in their everyday lives and where they take them.bike.shimano.com
Ja, det gör de. God kundservice hittills, om än frustrerande att inte kunna använda den direkt.De borde stå för kostnaden för installation också om du inte vill göra det själv.
Ska göra 50h service på gaffeln (rockshox 35 gold) i deras beskrivning så står det att man ska ha isopropanol för att rengöra. Det har inte jag hemma, kan man använda nått annat iställe? Typ t-röd, aceton, breakcleaner (har muc-offs hemma).
Ska göra 50h service på gaffeln (rockshox 35 gold) i deras beskrivning så står det att man ska ha isopropanol för att rengöra. Det har inte jag hemma, kan man använda nått annat iställe? Typ t-röd, aceton, breakcleaner (har muc-offs hemma).
Bara Biltemas som funkar eller funkar den typen generellt? Har 12 mil till närmsta biltema...![]()
Den fungerar
Hade tänkt byta ringarna från början, men hittade ingen som hade i lager.Jag har kört brakecleaner men eventuell påverkan på foam rings är en öppen fråga. Jag tror ingen skillnad eftersom de flesta suspension cleaners verka innhålla nafta också. Men propertionerna kan ju vara olika. Bäst är att byta ringarna eller kanske tvätt i olja och se om de töjs mindre då
Det funkar också att bara torka rent allt, den lilla oljefilm som råkar bli kvar blandas snabbt upp med den fräscha oljan.Ska göra 50h service på gaffeln (rockshox 35 gold) i deras beskrivning så står det att man ska ha isopropanol för att rengöra. Det har inte jag hemma, kan man använda nått annat iställe? Typ t-röd, aceton, breakcleaner (har muc-offs hemma).
Den är ren isopropanol. Det finns säkert andra sorter som innehåller samma, men inte lätt att veta.Bara Biltemas som funkar eller funkar den typen generellt? Har 12 mil till närmsta biltema...
Går ju att tvätta ur dem i samma olja som man ändå ska ha i sen, om man nu gör det istället för att byta.Take one for the team och tvätta ringarna i olja - troligen töjs de av friktionen inte av nafta?
Det går att knö tillbaka dem i alla fall men inte så roligt.
Det låter rimligt.En fråga angående drevning (2x vs 1x).
Om tyngsta på 1x är 42t/11t=3,82 så borde motsvarande utväxling på 2x (46t på största fram) bli ett steg mellan drev 11t och 13t? 46/11=4,18, 46/13=3,54, och slutligen 46/12=3,83.
Har 11t och 13t som de två minsta på min nuvarande kassett så tyngsta utväxlingen på en 1x-lina med 42t fram och 11t bak motsvarar alltså 46t fram och 12t bak (alltså en imaginär växel mellan min nuvarande 11t och 13t)? Har jag tänkt rätt?
Typiskt, jag köpte denna som var dyrare.![]()
Den fungerar