Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

De flesta grusvägar är väl enskilda, så det är nog en kombination av det weldion säger och hur mycket vägsamfälligheterna har att lägga på underhåll. Misstänker det även kan hänga på hur engagemanget är i dem, föreningsliv är ju inte så poppis numer. Urbaniseringen lär ha gjort sitt till också. Där jag växte upp och fortf tillbringar en del tid hyvlas vägarna iaf, men det är nog inte lika ofta som jag minns det fr barndomen.

Enligt denna artikel fr 2017 verkar det visst vara brist på förare också:
Får skramla ihop till en hyvel i cykelbanestorlek.

Har en bmx vev i stål där skruven till drevet försvunnit och självklart så hittar jag ingen skruv med samma gänga.
Går det att gänga om hålet i veven eller blir det sallad av allt?

Kan inte vara så många olika stigningar att välja på. Metrisk, fingängad metrisk eller UNF.
Men det är väl inga större problem att borra upp och gänga.

Vad kallas en sådan här låsmojäng om jag ska leta efter en ny?

D2625BE5-F0D2-4206-AA7D-C975B7617C70_1_201_a.jpeg

Ironin är total. Forumet där vi driver om hur sektigt GBS är beter sig likadant. Hade varit klokt om det tydliggjorts varför tråden stängdes för just nu är det lika godtyckligt som när katten blev utstängd från FB-gruppen.

Ironin är total. Forumet där vi driver om hur sektigt GBS är beter sig likadant. Hade varit klokt om det tydliggjorts varför tråden stängdes för just nu är det lika godtyckligt som när katten blev utstängd från FB-gruppen.
Förstår du inte, eller vill du inte förstå? Lika lite som vi tillåter elcykeltrimning, lika lite tillåter vi drogromantik. Vill ni prata om dess laglighet? Då är det politik, not ok. Vill ni prata gruscykling? Helt ok.
Att börja städa i trådar som spårar sådär är orimligt.

Förstår du inte, eller vill du inte förstå? Lika lite som vi tillåter elcykeltrimning, lika lite tillåter vi drogromantik. Vill ni prata om dess laglighet? Då är det politik, not ok. Vill ni prata gruscykling? Helt ok.
Att börja städa i trådar som spårar sådär är orimligt.
Visst, knark är blä men just den här tråden har tidigare spårat ur på så många sätt men ändå klarat sig. Ska ni dra ”politik-kortet” så får ni fan låsa var och varannan tråd där det gränsas till sånt snack.

En fet varningstext hade nog räckt för att tråden skulle gå tillbaka till sitt vanliga tramsande.

Nu blåser det visserligen drogliberala vindar men de flesta är nog ok med att det avhandlas någon annanstans? Personligen tror jag att sporten tjänar på att även kopplingen alkoholromantik minimeras (Obligatorisk disclaimer, jag är inte nykterist och spottar minsan inte i glaset själv)

Nu blåser det visserligen drogliberala vindar men de flesta är nog ok med att det avhandlas någon annanstans? Personligen tror jag att sporten tjänar på att även kopplingen alkoholromantik minimeras (Obligatorisk disclaimer, jag är inte nykterist och spottar minsan inte i glaset själv)

Inga problem med att knark är farligt-diskussionen inte hörde hemma i grustråden. Men 22 av 23 sidor handlade om allt annat än knark.

Inga problem med att knark är farligt-diskussionen inte hörde hemma i grustråden. Men 22 av 23 sidor handlade om allt annat än knark.
Ja, det att den låstes istället för att rensas är en annan fråga. Finns nog utrymme för en viss spontanitet även i modereringen.
Tråden kanske inte låg på plus totalt sett kan jag tänka

Ja, det att den låstes istället för att rensas är en annan fråga. Finns nog utrymme för en viss spontanitet även i modereringen.
Tråden kanske inte låg på plus totalt sett kan jag tänka
Ingen större förlust, var lite väl tävlande om mest hånfulla kommentaren om GBS, med så lite finess som möjligt.

Bara att starta en graveltråd. Den behöver inte håna någon eller innehålla olagligheter. Bara en helt vanlig cykeltråd med fina bilder och najs rutter. De hade varit något det :)

Det är inte mögligt på happy.

Trodde en moment att en tråd "Visa dina gravel bilder (ingen diskussion)" skulle funka, men då kommer @WAKIdesigns fortfarande att posta.

Bara att starta en graveltråd. Den behöver inte håna någon eller innehålla olagligheter. Bara en helt vanlig cykeltråd med fina bilder och najs rutter. De hade varit något det :)
Så…

Lite frågor här..

Kommer jag att ångra mig om jag tejpar ett par id29mm fälgar med 25mm tubless-tejp från tesa som jag har liggande istället för att köpa bredare?

Lite frågor här..

Kommer jag att ångra mig om jag tejpar ett par id29mm fälgar med 25mm tubless-tejp från tesa som jag har liggande istället för att köpa bredare?
87% utlovade svordomar och djup ånger inom 4månader gissar jag på.
Men de beror nog lite på fälgens profil med.

Lite frågor här..

25 mm är mycket för smala. Men vad ofta funkar är att tejpa två varv, en till höger och en till vänster, så man far samma effekt som bredare tejp.

Tillbaka
Topp