Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det säljs normalt styckvis (inte ovanligt att folk har olika fram och bak)Skratta inte nu…
När man beställer nya mtb-däck, är det 1 däck eller 2 man får?
1Skratta inte nu…
Olika. Står alltid par när det är två.Skratta inte nu…
Det rycker i köptarmen och nu har jag börjat kika på Tune DC 100/130 Quick Release Set. Hela 100 gram som jag kan banta ner på cykeln.?Men en estetisk fråga jag inte finner svar på är vad det är för längd på låsdelen.
Någon här som har snabbkopplingarna som kan ta ett mått?Visa bilaga 637880
Måtten 100 och 130 mm. är måtten mellan dropout insida/insida. Totala måttet på låsen framgår inte. Eller vad utgick du ifrån när du mätte?Man kan mäta på bilden. Gjorde det för det och det är 46 mm från rotationsaxeln till spetsen.
Måtten 100 och 130 mm. är måtten mellan dropout insida/insida. Totala måttet på låsen framgår inte. Eller vad utgick du ifrån när du mätte?
Med tanke på vad vissa däck kostar så skrattar man inte bort din fråga i första taget.?Skratta inte nu…
hur många du får beror lite på hur många du beställer…Skratta inte nu…
Mätte avståndet mellan tryckplattan vid låset till toppen av staven på min befintliga qr bak till 164 mm. och utgår från att det motsvarar samma mått på Tune-låset.Både axeln är i låst position. Så jag antog att avståndet mellan de två tryckplattor är 100 mm.
Mätte avståndet mellan tryckplattan vid låset till toppen av staven på min befintliga qr bak till 164 mm. och utgår från att det motsvarar samma mått på Tune-låset.
Men, jag är usel på matematik och uträkningar så här får du gärna hjälpa mig. ?
Ja inte vill man ju ha den under på en mtb iaf.Drar spec växeln på ovansida bb? Kanske ska sluta klaga på allebikes dragning då....
Visa bilaga 637950
Dropper och broms går ju under vad jag kan se.Ja inte vill man ju ha den under på en mtb iaf.
Jaha, ja att dela upp det verkar ju konstigt. Jag tänker mer att man vill ha allt ovanpå där det är skyddat.Dropper och broms går ju under vad jag kan se.
Det rationella är så klart externt på ovansidan.
Ska man tvunget passera 1 av 3 på ovansidan så hade jag nog ändå gjort som allebike på Rescue. Även om det ser illa ut det med. (dropper ut ovansida in framsida)
Om orsaken är att rädda en av tre från undersidan så hade jag kanske varken valt växel eller dropper.
Tänker du på IS-headset?Undrar om det finns angleset för drop in headset? Finns ju för dom man pressar..
Du har säkert tänkt på det redan, men bara för att tipsa så kan man använda offset bushings. Det påverkar också länkaget och BB höjd, så det kanske inte är vad du önskar.Undrar om det finns angleset för drop in headset? Finns ju för dom man pressar..
www.offsetbushings.com
Verkar vara precis det jag letar efter, men får ta i beaktning att det bygger lite...Tänker du på IS-headset?
Finns inte mycket, men Slack-r är en variant. https://9point8.ca/collections/slack-r-kits
Jag har på en cykel och fick ner vinkeln med ca 2 grader. Tänk på att den bygger lite ovanpå och under det vanliga styrlagret så det gäller att ha marginal på gaffelröret för det.
Trist!Jaha, lagom till att man har fått 90-talaren i fint skick så blir den snodd.
Jag trodde i min enfald att gamla projektcyklar skulle få stå ifred.
Nu har jag lärt mig om detta också..
Så, hur gör ni för att få ha era projekt-brukshojar i fred?
Trist!
Jag lyder ett råd som jag fick för länge sedan när jag frågade om cykelförsäkringar: ”den enda försäkringen värd namnet är att du själv försäkrar dig om att ingen snor din cykel”.
Jag hanterar det genom att ha löjligt många lås och att i möjligaste mån undvika att ställa cykeln obevakat.
Det medför att varje nytt projekt efterhand tyngs ned med pakethållare fram, bak och mittemellan för att bära med mig låsen och på kuppen blir tungt och trögt. Då bygger jag något igen, nytt för att få något avskalat och lätt, bara för att bli så kär i cykeln att jag måste ha med den överallt, dvs på med pakethållare och lås. Oj vad tung den blev, jag måste bygga något lätt och zippy… osv, tills fru LWB hotar med skilsmässa för att det står cyklar i sovrummet, inne i ugnen och på passagerarsätet i bilen…
Härjad håller hon helt säkert med om, men njutbar tycker hon inte. ?Jag ser framför mig en rätt härjad, men njutbar tillvaro.
Jaha, lagom till att man har fått 90-talaren i fint skick så blir den snodd.
Jag trodde i min enfald att gamla projektcyklar skulle få stå ifred.
Nu har jag lärt mig om detta också..
Så, hur gör ni för att få ha era projekt-brukshojar i fred?
Det roliga är att när man kör MC eller cyklar så ligger det hela tiden i bakhuvudet vart man kan ställa ifrån sig hojen utan att den blir stulen eller sabbad. Sjukt många gånger så väljer jag alternativa färdmedel bara för att slippa får skiten stulet. När jag besöker stora städer så tar jag MCn i skåpbil, och ställer tillbaka hojen i skåpbilen efter jag kört färdigt en dag.
Har säkert varit såhär länge nu, eftersom man har det djupt i själen att tänka över allt redan man ens öppnar dörren och går ut när man är i fel städer. När man börjar tillrättalägga allt med pakethållare, lås, skåpbilar och spårbara larmanordningar så har det väl gått hand i hand med empirin mer än en gång.
Jag brukar ställa mina cyklar upp-och-ned ibland, det känner jag är en bra lösning när jag går in på en affär eller något. Om det är svar på frågan =)
Mötte ett par pundare en dag när jag fin-cyklade på butiken (en av dem känner jag ytligt). Och efter nån minut inne i butiken fick jag en dålig känsla, och bara gick ut igen på parkeringen. Mycket riktigt stod de båda pundarna på armslängdsavstånd från min cykel. De hade vänt efter mig för att se vart jag skulle. Jag stirrade vänligt på dem tills de gick, väl medveten om att jag var ca 30 sekunder från att få ha gått hem med maten den dagen.
-"You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug"
- Hunter S. Thomson
Japp, säkert.'Jag vill tro att det finns någon mellanväg, där jag kan cykelsemestra över en dag i en stad med en halvful cykel och ändå komma hem med den samma.
Antagligen innebär det ett mycket stort lås. Eller två.
Haha, med låsen på plats får man gå med i ”visa din last” tråden.Trist!
Jag lyder ett råd som jag fick för länge sedan när jag frågade om cykelförsäkringar: ”den enda försäkringen värd namnet är att du själv försäkrar dig om att ingen snor din cykel”.
Jag hanterar det genom att ha löjligt många lås och att i möjligaste mån undvika att ställa cykeln obevakat.
Det medför att varje nytt projekt efterhand tyngs ned med pakethållare fram, bak och mittemellan för att bära med mig låsen och på kuppen blir tungt och trögt. Då bygger jag något igen, nytt för att få något avskalat och lätt, bara för att bli så kär i cykeln att jag måste ha med den överallt, dvs på med pakethållare och lås. Oj vad tung den blev, jag måste bygga något lätt och zippy… osv, tills fru LWB hotar med skilsmässa för att det står cyklar i sovrummet, inne i ugnen och på passagerarsätet i bilen…
vilken bredd är det du är på jakt efter?Ska beställa däck som jag bara hittar hos svenska handlare.
Är cykelkraft och cykloteket same same? Undviker helst cykelkraft egentligen.
(det är Bontrager AW3)
Ser ut att vara spobik så ja, det är nog same same. Jag läste lite snabbt och kundernas omdömen förskräcker.Ska beställa däck som jag bara hittar hos svenska handlare.
Är cykelkraft och cykloteket same same? Undviker helst cykelkraft egentligen.
(det är Bontrager AW3)
28vilken bredd är det du är på jakt efter?
Ser ut att vara spobik så ja, det är nog same same. Jag läste lite snabbt och kundernas omdömen förskräcker.
Om jag har fattat rätt så är både Cykloteket och Cykelkraft ytterst Spobik någonstans uppåt i hierarkierna.Du menar att cykloteket är spobik?
Ok, jo nu när du säger det, hade glömt det. Hade koll på det förra sommaren när jag skulle köpa Garminklocka. Kollade lite omdömen då och tänkte jag ska aldrig köpa nåt från dom. Men hade glömt som sagt, tycker Cykloteket låter seriöst så lätt att luras :(Om jag har fattat rätt så är både Cykloteket och Cykelkraft ytterst Spobik någonstans uppåt i hierarkierna.
Skulle det funka med en gaffel 140mm som är avsedd för 29tums. Men som också tar in en 27,5+, passa på en cykel som har typ "27,5" geo.
Typ som denna Canyon Neuron 27,5 (small)
![]()
Neuron 5
Äventyret kallar. Nu erbjuder nya Neuron 5 komfort hela dagen och stigkörning till ett instegspris och är ännu mer stigkapabel än någonsin.www.canyon.com
Påverkar det på något sätt cykelns egenskaper osv, hoppas jag har formulerat rätt.