Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Min hjärna klarar uppenbarligen inte av att texten säger en sak och pilen något annat, dom bode inte vara osams :(Märkningen anger hur lagret skruvas på/in. Demonteras mot pilriktningen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min hjärna klarar uppenbarligen inte av att texten säger en sak och pilen något annat, dom bode inte vara osams :(Märkningen anger hur lagret skruvas på/in. Demonteras mot pilriktningen.
Jag tror, OBS TROR, det var med gamla 8-delade DA(7400?).Det fanns något speciellt med nån Dura-Ace grupp men jag minns inte vad.
Nu har jag mejlat dom tre ggr, fortfarande utan svar. Någon som mot förmodan vill köpa 24 Rohloff-drev för en billig slant?Beställde en grej från bike-components och fick 24 stycken identiska Rohloff-drev "på köpet" som jag gissar skulle in på deras eget lager men som hamnade hos mig av okänd anledning. Mejlade dom om det inträffade för över en vecka sedan utan att få svar.
Vad göra?
Frågar stilpolisen nu. Tänk á la velominati alltså.
Är det fel/groteskt/icke stiligt att ha två flaskställ på sin racer?
5 styck är bäst. Kolla Dylan Johnssons Unbound cykel
Stilpolisen är väl fullt upptagen för närvarande med Värrerrundan.
Lossa på oket, så det sitter löst, Bromsa och skruva åt.varje gång jag tagit av ett hjul tycker jag att belägg tar emot skivan.
Vad är tanken man gör då? spänner om hjulen(quickrelease) tills det blir bra eller flytta på oket så det sitter bra
Om hjulaxeln ligger rätt, dvs bottnar i gaffeln skall ingen justering behövas.varje gång jag tagit av ett hjul tycker jag att belägg tar emot skivan.
Vad är tanken man gör då? spänner om hjulen(quickrelease) tills det blir bra eller flytta på oket så det sitter bra
Stigvad är dom happykorrekta stigdäcken 2025?
29x2.4" ish
Tyvärr säger inte Hellas mycket för mig som västkustbo, men andra kan säkert ge dig vettiga alternativ.Tänk dig hellas, och sen förhoppningsvis en sväng upp till åre/funäs/lofsdalen för att cykla maskinbyggt och fjällstigar
I princip likvärdigt med Änggården/Delsjön.Tyvärr säger inte Hellas mycket för mig som västkustbo
Titta, du hittade illustrationen av ”vad jag önskar jag fick cykla” vs ”hur dom stigar jag sett i stockholm sett ut”
Tänk dig hellas, och sen förhoppningsvis en sväng upp till åre/funäs/lofsdalen för att cykla maskinbyggt och fjällstigar
Tack för tips, ska scrolla lite!Om man är Maxxis-fanboy: DHR2 fram, Dissector bak, eller som lättare kombo till sommaren; Dissector fram och Forekaster eller Rekon bak. Jag kör helst MaxxTerra fram och Dual bak. För mig räcker Exo stomme.
Hos Specialized: Butcher/Eliminator eller som lättare sommarkombo: Purgatory/Ground Control. Gärna T9 fram och T7 bak.
Det här med styrlager alltså.
Ramen mäter 44 mm både uppe och nere. Vad är det för styrlager som passar? Gaffelröret är rakt.
Visa bilaga 774918
Visa bilaga 774919
Det är alltså det som de där zs44 står för, tack.
Det är alltså det som de där zs44 står för, tack.
Hur vet man om det ska vara semi-integrated eller external osv?
Håller med Berk. Ser ut som zs uppe och nere.Det är alltså det som de där zs44 står för, tack.
Hur vet man om det ska vara semi-integrated eller external osv?
Jag kör i Hellas som du o Berk, men jag kommer inte undan med exo fram, bak gör jag det med inlägg. Premierar grepp och att slippa punkor, och kör då o då ner för nån brant till Kranglans väg eller från Kolartorpsberget, så har i princip samma uppsättning som jag tar till park. (Har ett parkbakhjul m dh-däck som samlar damm)Titta, du hittade illustrationen av ”vad jag önskar jag fick cykla” vs ”hur dom stigar jag sett i stockholm sett ut”
Tänk dig hellas, och sen förhoppningsvis en sväng upp till åre/funäs/lofsdalen för att cykla maskinbyggt och fjällstigar
Jag är lite dålig på att se på ramen vad som är vad men är det zs så är 44 vanligaste diametern för 1 1/8 så 44 - 44 är ett rakt rör. För 1 1/2 så sätter man ec 44/40 där nere.Håller med Berk. Ser ut som zs uppe och nere.
Semi-integrated är synonymt med ZS. ZS är integrerad cup (Zero stack). EC är extern cup. Integrated är lagret direkt i ramen. Använder man s.h.i.s så finns bara de tre olika varianterna i kombination med diametern.
Här är guider man kan rama in och hänga i vardagsrummet.
Visa bilaga 774937
Visa bilaga 774939
Vid 44 mm styrhuvudet skulle man behöva ett externt nedre lager när gaffel är tapered. Zero-stack kan har längre instick. Konstigt nog hittar jag ingen instick på Cane Creeks websidan.
Ni är grymma, stort tack!Håller med Berk. Ser ut som zs uppe och nere.
Semi-integrated är synonymt med ZS. ZS är integrerad cup (Zero stack). EC är extern cup. Integrated är lagret direkt i ramen. Använder man s.h.i.s så finns bara de tre olika varianterna i kombination med diametern.
Här är guider man kan rama in och hänga i vardagsrummet.
Visa bilaga 774937
Visa bilaga 774939
Nästa dumma fråga då: funkar alla crown race bara det är rätt dimension?Ni är grymma, stort tack!
Jag är i den lyxiga situationen att dottern tjatar på mig att bygga ihop hennes nya cykel. Med lite tur hinner grejerna komma hem från Tyskland så man kan bygga nästa vecka.
Hohoho, skojare där. Det finns 36° och 45°. Verkar dock som om 45° är klart vanligast.Nästa dumma fråga då: funkar alla crown race bara det är rätt dimension?
Suck. Kan de inte bara enas om en och samma…Hohoho, skojare där. Det finns 36° och 45°. Verkar dock som om 45° är klart vanligast.
Nästa dumma fråga då: funkar alla crown race bara det är rätt dimension?
Det här t.ex.
Jag är relativt oinvigd inom landsvägscyklar och kulturen däri.
Varför har man inte spd pedaler till landsvägscyklar?
Om jag som mtb-cyklist får för mig att köpa racercykel och köra Vättern m.m, kommer folk skjuta mig om jag skruvar på spd istället och kör med mina hårda xc-skor från mtb?
Har du rätt skor till är det ingen som märker förrän du kliver av. Risken är väl att folk klockar dig som just nybörjare. Av någon anledning valde jag just SPD till landsväg. Tror det hade att göra med att urvalet av varma vinterkängor var större till just SPD, samt att det fanns mer ”casual” alternativ som tex Adidas Velosamba som ser ut som vanliga skor. Ville inte köpa in mig för hårt i MAMIL-stilen i början och planerade att köra T-shirt tillsammans med bibs osv.Jag är relativt oinvigd inom landsvägscyklar och kulturen däri.
Varför har man inte spd pedaler till landsvägscyklar?
Om jag som mtb-cyklist får för mig att köpa racercykel och köra Vättern m.m, kommer folk skjuta mig om jag skruvar på spd istället och kör med mina hårda xc-skor från mtb?
Ja, dra åt insexorna ordentligt så är det inga problem.Den där lilla brickan med ett metallstift vid vänster vevarm på HTII...vågar man cykla utan den ett par dagar tills jag får fatt i en ny?