Garbaruk kassetter - istället för SRAM

HenkeN

Aktiv medlem
Nån som har erfarenhet av ovanstående kassett istället för SRAMs egna kassetter? Den är ju både billigare och lättare ☺️

+1 för Garbaruk.
Jag investerade även i uppgraderade trissor och derailleur cage.
Så nu har jag 500% utväxling (10-50t) på en 11-delad kassett.
Växlar finfint. Kanske till och med bättre än med originaldelar.

Bilagor

• IMG_0943.JPG
    IMG_0943.JPG
    485.1 KB · Besök: 118
Jag har kört en del garbaruk fast för shimano. Det har fungerat bra! Några har skramlat lite för att de hade en lös hylsa. Inget jätteproblem direkt.
De var lätta och växlade fint.

Ser att de har 11 av 12 i stål också, så antagligen inte lika känsliga för slitage som några andra tredjeparts som kör hälften i aluminium..

Intressant tråd, här låter det som om Garbaruk är mest bang for the buck på kassetter. Någon med andra erfarenheter?

Köper ni direkt från Gabaruk eller någon annan sida? Kan vara ett alternativ när min nuvarande XG kassett ska bytas och kan hitta billigare alternativ :)

Köper ni direkt från Gabaruk eller någon annan sida? Kan vara ett alternativ när min nuvarande XG kassett ska bytas och kan hitta billigare alternativ :)
Jag har köpt dels från garbaruk, dels från r2 har jag för mig.

Var det inte ukrainskt? Vad händer nu då egentligen? Jag kan ha fel med.

Nej, hade det funnits hade jag köpt en direkt. Nu blev det en svart SunRace istället, men de funkar ju bra de också.

Med risk för att byta ämne: har sett att Leonardi Racing har kassetter för 11 och 12 delar de också. Någon som testat dem?
Den testade jag förut och det funkade inget vidare till min SRAM-kedja i alla fall

Tillbaka
Topp