Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
1030 är ganska frustrerande med handskar kan vi säga.Tappade min 530 i marken igår. När jag startar uppstår ljus men kan inte se något på skärmen. Enheten startar och är igång men man ser alltså inget på den.
Har anmält till försäkringsbolag och eventuellt fårjag köpa en ny. Funderar nu på att testa 830 istället. Syftet är huvudsakligen att kunna slå in adress men är även lite nyfiken på touch-funktionen.Det jag undrar från er som har erfarenhet av en 830 är hur den funkar när man kör med tjocka klumpiga handskar på vintern. Är det navigerbar och användarvänlig även då?
Tack på förhand!
Har ställt in ”auto paus” funktionen på min 530. När cykeln rör sig saktare än 4km/h pausas alltså registreringen och piper igång igen när man börjar röra sig. So far so good. Nu ser jag dock att den totala tiden inte alls pausas utan fortsätter rulla trots att datorn är i ”gult” pausläge. Vad är det jag missat?
Top cap är ju funkis med väska, du kan också vända ett outfront så det pekar båkåt och sitter bakom styret/bredvid styrstammen. Sen finns det ju "bar extenders" som ger dig ett extra bit att fästa saker på, den kan du ju placera så det röret ligger ex 45-90 grader "över" ditt styre.Tack! Montering måste jag såklart fundera på också. Med väska på styret blir det genast mindre plats.
HIttar inte om den har minnesslot för tex friluftskartan? Utbytbara batterier eller bara inbyggt?Jag vill bara dra en lans för en "doldis" som alternativ till 530 och 830. Garmin Edge Explore. Väldigt mkt funktionalitet för i sammanhanget lågt pris. Har precis skaffat en och verkar helt ok.
![]()
Cykeldatorer GPS | Cykelradar | Kraftmätare cykel | Garmin
Alla cyklister behöver teknik som det går att lita på. Garmin har allt du behöver; cykeldatorer med GPS, cykelradar, pedaler med kraftmätning och cykellampor.buy.garmin.com
![]()
Garmin Edge Explore Cykeldator
Garmin Edge Explore möjliggör att enkelt upptäcka nya cykelrutter, utbyta data med andra sensorer på din cykel samt hålla kontakt med dina bekanta under cykling.www.mantel.com
Har precis köpt en Edge 530, hittade i menyerna att den har firmware 5.20.
När jag går in på enheten så säger den "no updates available".
Hur tankar man in nya firmwaren utan att behöva ladda ner nåt program på datorn? När jag läser på Garmins support står det att det sker automatiskt via appen i bakgrunden?
Du måste skapa konto hos Trailforks och lägga in Trailforks Connect IQ appen för att auktorisera apparaten, sen går det att uppdatera kartorna med Garmin Express.
Väljer man att navigera efter ett spår, så får man nog se till att spåret går på rätt håll. Hur ska datorn veta att du vill cykla andra hållet?Körde idag första gången efter en gpx fil i min 530. Jag blev frustrerad så jag höll på att slänga skiten.
För det första tjatade den om att köra en U-sväng hela tiden, förmodligen gick gpx filen åt andra hållet men det ska väl ändå gå att cykla åt andra hållet utan att den tjatar? Och när man väl körde efter kartan så fick man fram "ur takt" något sådant och det slutade med att jag stängde av kartan och körde efter skyltar/telefonen. Gjorde jag något fel eller förstår den inte att man kan cykla åt två håll?
Hur ska man veta, när man laddar ner en .gpx fil åt vilket håll den är körd?
Hur gör man det?Lätt fix är att välja så att spåret syns hela tiden. Sen bara följa det, istället för att navigera efter det..
Spara som bana, under banor sen, för varje specifik bana kan man välja att visa hela tiden. Kan det inte rakt av, sambon kör 530,jag kör 1030 :pHur gör man det?
Har bara hittat hur man visar ett spår via "navigate".
Med färgval och allt!Spara som bana, under banor sen, för varje specifik bana kan man välja att visa hela tiden. Kan det inte rakt av, sambon kör 530,jag kör 1030 :p
Hm, jag kikade i Garmin Connect och såg nu att man kunde "playa" och se åt vilket håll det gick. Och då får man ta "Spara som Bana" och där kommer alternativet "byt riktning".. visste jag faktiskt inte. Tack för det.Logga in på Garmin Connect.
Välj banan i
Välj redigera
Välj ”byt riktning”
Spara som nåt lämpligt
Skicka över till enheten.
Välj den bana som motsvarar det håll du vill köra.
men du måste ju ha tagit reda på vilket håll den går åt.
Om man bortser från mjukvaruproblem så är jag nöjd. Har haft en 520 tidigare och 530:n är ju så väldigt mycket snabbare. Det mest störande just nu är att det dyker upp vädervarningar (som inte går att stänga av) som pausar gps:n tills man tryckt bort den.Nu har det gått ett tag och folk har haft sina 530or ett tag. Ni som äger en, är ni nöjda? Har de olika problemen blivit lösta med mjukvara? Är sugen att skaffa en när min gamla klocka börjar sjunga på sista versen.