Gävleride del 2

• Trådstartare Trådstartare NickeB
  • Start datum Start datum
Gävleride del 2
en till...

edit: igentligen 2 till då min sambo köpte sin första mtb för ett par månader sedan.

Senast redigerad av en moderator:
Gävleride del 2
Finns det intresse för happy-rides?

Annars, har nån någon bra tur runt bomhus, mårtsbo eller hemlingby ?

Gävleride del 2
Tjena har precis köpt min första moutainbike och tänkte jobba bort airbagen. Har ni några bra turtips runt Gävle och gärna nära Valbo.

Gävleride del 2
Jag väntar just nu på att få min ram utbytt (vilket tyvärr kommer ta några veckor till verkar det som, Gary Fisher har bra garanti men det tar tid). När jag väl fått ihop cykeln igen hänger jag gärna med på en Happy Ride eller två.

/Daniel

Gävleride del 2
har precis funderar på de där med "happy ride".. man skulle väl kunna köra nått sånt nu fram över. de skulle vara ruskigt kul. vi kan väl prata ihop oss om nått?

hade /glennsa

Gävleride del 2
När det ända är massa Gävle folk här. Hur långt är det tänkt att MTB spåret i Skidstavallen ska vara, jag har för mig att jag läst att det skulle vara 1 mil, men det fick inte jag det till?

Gävleride del 2
Här lova man på oheder o durumvete att aldrig skriva i detta forum nåmer... o vad gör man... man måste vara idot & grumt happyskadad.....
Sorry =David & lagombra för det som jag hävde ur mig.... men men shithappens jag får väl ta en rak höger o ligga uträknad en stund...

Nu till ämmnätt .. Klart vi skall ha en Happy i Gävle..

Gävleride del 2
Här är en till som slutat att skriva på Happy och som bor i Gävle.

Tycker vi döper det till en Gävleride för det är vad det kommer att bli.

Gävleride del 2
Då är det väl bara att börja spåna om datum o tid ...
35/14 25:00 eller däromkring,, åsså skriver vi ca 1500 inlägg innan vi bränner iväg i spenaten..

Jag kan bara varannan vecka.. knoddar.. inga knoddar.. knoddar.. inga knoddar.. osv

Gävleride del 2
PPTG skrev:
-------------------------------------------------------
> När det ända är massa Gävle folk här. Hur långt är
> det tänkt att MTB spåret i Skidstavallen ska vara,
> jag har för mig att jag läst att det skulle vara 1
> mil, men det fick inte jag det till?

Hmm.. det uppmärkta mtb-spåret är väl snarare kring 5 km tror jag? Om det inte dragits om den jag åkte det sist förstås...

Gävleride del 2
Konsnablius skrev:
> PPTG skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När det ända är massa Gävle folk här. Hur
> långt är
> > det tänkt att MTB spåret i Skidstavallen ska
> vara,
> > jag har för mig att jag läst att det skulle
> vara 1
> > mil, men det fick inte jag det till?
>
> Hmm.. det uppmärkta mtb-spåret är väl snarare
> kring 5 km tror jag? Om det inte dragits om den
> jag åkte det sist förstås...
>
Det verkar stämma bättre, jag är inte helt vilse mao.

Gävleride del 2
Om det ska bli någon Gävle/Happy-ride så gäller det nästan att EN person helt enkelt bestämmer tid och plats och rutt. Sen är det bara att se om det är någon som dyker upp.

Jag kan inte vara sammordnare denna gång eftersom jag inte vet hur planeringen ser ut närmsta tiden.

Gävleride del 2
Verkar finnas intresse fär en Gävleride.
Ja, ska vi säga på onsdag eller torsdag? v.22.
På dan eller kvällen?
Längd: 1,5h eller nåt?
Hemlingby?

Gävleride del 2
Lvg? Nej, har ingen sån cykel. Väntar på att få ramen till min Gary Fisher Big Sur (XC HT) utbytt. Ramen ska visst vara på väg från USA, men det tar sån himla tid.

/Daniel

Gävleride del 2
Konsnablius skrev:
> Mr.Skalman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vi börjar närma oss nått :)
> > Världens första happyride i Gävle ???
>
> Knappast... :-)
>
>
> (och det var nog inte heller första)
>
>
>
>
>
>
>
Det var den jag mena.. fick tydligen inte med citatet.... slarva nog med musen

Gävleride del 2
Mr.Skalman skrev:
> Var inte det lvg ???
> Nu är det juh spenaten vi skall ut i :)

Närå, inge lvg. Ska man upp på Mårtensklack behöver man en klättervillig mtb. Det var en riktigt jobbig tur. Efter Lenåsberget körde vi vilse nånstans och hamnade till slut i Järbo varifrån vi tog asfalt hem.

Gävleride del 2
onsdag nästa vecka är jag upptagen men blir det någon mer vända så skulle man ta och rulla förbi och se vad det är för folk och fä i trakten.

Vart brukar ni andra annars köra när i är ute?

Gävleride del 2
I-14's gammla övningsområde.. det var juh avspärrat förut.. mycke grusväg iof
Har kollat deras MC tränings bana oxxå.... huuuuuuuuuua går knappt att gå där...
Rötter - nepp bortkörda .. sten - massor .. större sten - massor .. hål med vatten o annan sörja - masssssor.

Gävleride del 2
erka skrev:
> Vart brukar ni andra annars köra när i är ute?

För träning så blir det oftast 10:an i Hemlingby, Åbyvallen i Valbo eller Skidstavallen.

Är det mer sticka ut och hoja för att det är kul så tycker jag gästrikeleden/upplandsleden mot Älvkarleby kan vara skoj. Finns tyvärr inga riktigt bra ställen för långa "Happyrides" i gävle tycker jag. (rätta mig gärna om jag har fel)

Tillbaka
Topp