Gävleride del 2

• Trådstartare Trådstartare NickeB
  • Start datum Start datum
Gävleride del 2
Jag hänger på när jag fått tillbaka mitt bakhjul som knasar styggt, fram till dess är det racer som gäller. Varje torsdag flåsar jag och några fler gubbar antingen Sandviken ToR eller Mehedeby ToR.

Glennsa får dra eller så kapar vi hans vajer till framväxeln så att det inte går så fort :)

Finns långa turer men då är det mycket grusväg. Mårtensklack skall vara fin, Ville och Konsnablius kan ju guida. Åbyvallen ser jag från kåken, ganska kul men det blir lite GP-känlsa.

/A - Som tappat snabeln

Gävleride del 2
Happyride i Ockelbo lördagen den 4:e juni klockan 09.30 om vädret är bra. Samling vid Ulvsta friluftsgård, troligvis är det öppet där för ombyte och dusch, ska kolla upp det. Turen tar väl 3-4 tim. Mycket fina stigar med några skapliga klättringar, inga fjolliga småbackar som i Gävle :) Hör av er till mig om ni behöver vägbeskrivning, dagtid 0706713685, kvällar 0736508700.
Johan Ö

Gävleride del 2
Nu händer det grejjor! :) det gillas!
"onsdag v22 16:30 hemlingby" det tycker jag vi tar och klubbar!
säger som bensu att jag kommer med 95 % sannolikhet. om man inte får jobba över eller nå annat otrevligt.
å vad skoj! de här ska bli kul.. då kör vi på det va!
vi verkar ju vara ett litet gäng iaf.
konsnablius, bensu, Mr skalman, 2 barnspappa(?) (eller va de dåligt med cykel?)
sen kan undertäcknad nog få med nån till oxå!
sen eftersom det här kommer bli så kanon så blir det säkert fler turer o då har vi fler som är på oxå (erka daniel f)
då hörs vi på ons dag då för en skoj tur i skogen (utan kapade växel vajrar ;))

(lägger på minnet lördag i ockelbo)...

hade kanon så länge!
//taggad glennsa utan frambroms

Gävleride del 2
MTB_Johan skrev:
-------------------------------------------------------
> Happyride i Ockelbo lördagen den 4:e juni klockan
> 09.30 om vädret är bra.

JÄVLAR! Detta hade varit grymt kul att hänga med på. Har varit sugen på att hoja i dessa krokar sedan jag vandrade från Rönnåsen till Häståsen med ungarna förra sommaren.

Tyvärr så befinner jag mig i Jämtland just denna helg. Men det lär väl bli fler gånger framöver?
Ha så kul!

/niklas

Gävleride del 2
glennsa skrev:
> vi verkar ju vara ett litet gäng iaf.
> konsnablius, bensu, Mr skalman, 2 barnspappa(?)

Räkna inte med mig på onsdag. Jag har nog svårt att komma loss. Har ni inte hört talas om "8 till 5" jobb... :-)

Ni är säkert snickare allesammans som börjar jobba kl 06.00 och käkar lunch vid 9. :-)

/niklas

Gävleride del 2
Mr.Skalman skrev:
> Konsnablius du får väl "Fläxxa" lite :) :)
>
> .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
> Jag cyklar aldrig nykter

Ska sanningen fram så jobbar jag bara 75% för tillfället och slutar vid 15.00. :-)
Om jag lyckas skaffa barnvakt fram till 17 då sambon slutar så är det inte omöjligt att jag dyker upp ändå.

Gävleride del 2
Onsdag V22!
Räkna med mig!
Kommer om det löser sig med nån som vill va med kidsen så länge!
Frun jobbar ju kväll just den dan!
Själv jobbar jag på Kryddstigen till 16:00 så det blir perfect tid! (16:30)

Gävleride del 2
Undrar vad vi får för snitt ålder på spenattrampen... skulle vara kul o veta om man är "gubbe" eller inte :)
Eller raka skallen o gå runt o vråla... JAG ÄR EN NORKS BÄVER....

Hick burp rap...

Gävleride del 2
Jag är känd hos en del, Glennsa fes styggt tillsammans med Ville i min Saab hem från FMT ett år, den skinnklädseln blev aldrig vad den varit...

Skriver under psuedonym tills vidare...

Gubbe är man när vikarna börjat komma eller om magen hänger över jeanskanten :-)
33 tycker jag dock är ganska lagom.

Hoppas bara bakhjulet hinner bli klart, annars får jag stå ut med Konan.

Gävleride del 2
Oj, nu börjar det röra på sej i Gävle med omnejd.

1. "onsdag v22 16:30 hemlingby"

2. "Ockelbo lördagen den 4:e juni klockan 09.30"

Tyvärr kan jag varken på onsdag eller lördag...
Men det går väl fler tåg eller hur gubbar?

Gävleride del 2
Nu när vi har fått snurr på Gävleligan så skall det nog bli mer hålligång.... eller hur ???

Sätta eld på hemlingbystugan o ha BBQ party o sånna saker.....
Var det ingen som hade en grillpinne med sig när CH brann ???? Jätte BBQ juhh!!!!

Ne.. hoppas vi blir ett gäng på onsdag... jag får nog en pol-hare med mig oxxå..

Senast redigerad av en moderator:
Gävleride del 2
Jag har en tur som går i Rönnåsen o Häståsen med omnejd, sen har jag flera andra turer oxå. Har inte riktigt bestämt mig än, men de lutar åt Rönnåsen.
Johan Ö.

Gävleride del 2
99% säker, kommer ej om det haglar, -10 grader eller snålblåst(nackproblem).

Hoppas på bra väder!

Gävleride del 2
fåsenu, Onsdag, asch tusan också, då är det ju Gästrikeserie i Sörby Urfjäll. Får hoppas på att ni får igång snurren och kör lite fler gånger så kanske man kan vara med senare.

Gävleride del 2
Hittar du till Gävle och Hemlingby, häng på.
http://www.hitta.se/SearchPlace.asp...cx=1574595&cy=6726598&z=2&click_type=zoom#map
Cirkulationsplatsen i nedre högra hörnet är avfarten från E4:an. Sväng höger i 3:e rondellen (syns ej i bild), forstsätt på Österbågen, vid stoppljus , sväng höger mot Hemlingby, direkt efter vid kyrkan höger, följ vägen tills den slutar , du ska då vara vid Hemlingbystugan.

VI TRÄFFAS VÄL PÅ PARKERINGEN!

Gävleride del 2
Här är en till Jävlebo!
(Bodde förresten i Hille i min ungdom.. som jag såg att någon gjorde).

Hojar dock inte så mycket just nu och är inte så "happy" heller men hoppas
få tid och ork att komma igång... (Har ju anmält mig till FMT och det kan ju vara bra att träna lite innan :-)

Gävleride del 2
Jag har glädjen att meddela att min stortå har packat ihop o påminner om en mindre tennisboll i storlek.. så jag måste nog till allas glädje avböjja trampen i mörra.. men jag kan komma dit o plåta gänget innan ni vevar ut i spenaten så vi får nått bildbevis iallfall....

Senast redigerad av en moderator:
Gävleride del 2
Aaaaaah. Verkar bli fint väder idag, +18*C, nu kl.09. Så varmt har vi inte haft på en vecka.
Laddad. Vi syns i H-by.
OBS! Tänk på rondell-jäveln med köerna!!!!!

Dax å tänka på en ride nästa vecka, kanske?
Tid?
Dag? (Ej onsdag, pga Gästrike-serien/cupen lvg/mtb)
Plats? (Ej samma som del 1.)(Måste förnya oss, vidga vyerna)

Senast ändrad:
Gävleride del 2
Varför inte lördagar eller söndagar.... Tror det skulle passa bättre för många iof

Platts.. vi nöter väl ut hemlingby innan vi byter :)
Sen kan vi väl ta nån av vallarna i stigslund :) o nöta ner dom till gatunivå :)

Gävleride del 2
Hadde dammat av racern och körde Gästrikeseriens GP-lopp på i stället, får prova dyka upp och hoja med senare för fler turer kan jag tänka mig att det blir.

Gävleride del 2
Detta är de sista bildbeviset på att vi var där.. var dom sen togvägen vet bara dom...

Bild01.JPG

Fattas det inte nån ??????
Bild02.JPG

Nån som vet hur en sadel skall sitta ????
Bild03.JPG

Galningen i gult tog hela nedför på bakhjulet.. utan frambroms... sånt som händer.
Bild04.JPG

Har inte ett rätt idag....
Låt den andra länken falla i gömska...........................

Gävleride del 2
Surfar du nykter Skalman?

Hemmabanan kändes konstig på grund av lånehojen.
Alla lyckades missa min lilla sightseeing i spenaten i +40 knyck, kvick rackare den där Scotten...

Cred till Glennsa som körde skiten ur oss andra utan frambroms.

Premiärpasset på MTB -05 är nu tillända, instämmer att det måste bli fler gånger.

/A - 2:a i spurten med 198 på klockan

Gävleride del 2
En liknande träff måste vi fixa snart igen... gärna en helg och lite längre, så man kan få njutåka ännu mer! Alltid kul att få vara några som drar ut i grönskan.

Gävleride del 2
Jag gjorde detsamma som mankis och körde gästrikeserien istället, inte för att min racer behvödes dammas av först men...

Verkar i vilket fall trevligt, hoppas kunna vara med på happy-gävlerides längre fram

Gävleride del 2
japp de va kanonkul! :)
de måste vi göra om!
de skulle vara fint med nått pass nån hälg.. annars är det rätt skyst o cykla i veckan så som vi jorde och ta en kortare tur... men man<skulle ju kunna ta det litew senare som sagtg...
super skoj va de iaf!

//glennsa

Gävleride del 2
Hello dudes and dudettes... första gången för mig i detta forum.

Jonte - känner inte igen dig utan arbetskläder haha.

Finns det inga såna här "happenings" för såna som vill cykla på parkbänkar, trappor och på bilhuvar?
Vart håller ni hus? har nog sett er på stan.

Min älskling har ont i örat så jag kan inte cykla med henne på ett tag.. tills jag, om jag, får tag på
ett nytt öra. Men då hänger jag gärna med på en gävleride.. om det finns några dirt/street/freeride-nissar med också.

Föresten.. ingen som råkar ha ett växelöra till GT Zaskar till övers? nähä.. tänkte väl inte det heller.
attans.

Puss o kram.

Tillbaka
Topp