Gcn appen

Gcn appen
Gick in o kollade vad eurosport skulle ha per månad o innan ja gick över gcn+ så kostade eurosport typ en hundring o nu ska dom ha 179kr i månaden va fan hände

Gcn appen
Satan vad jag blev förbannad att dom stänger ner gcn+ då den bara kostade 229kr året medan som sagt ovan 179/månad, detta är något som enbart är drivet av att att vi konsumenter ska betala så mycket som möjligt för deras egen girighet skull inte att det ska vara enklare för oss så detta borde protesteras å det grövsta tyvärr har jag varken ork eller tid att göra det så om någon är sugen att driva det så uppmuntrar jag det så länge vi kan nå en internationell nivå och få med så många människor som möjligt från så många länder som möjligt

Gcn appen
Eurosport.com. Eurosportplayer försvann i våras. Välj den ström som heter ”reklamfritt utan avbrott”.

Den som bara heter "E" är reklamfri, den som heter E1 är en spegling av TV-strömmen och har reklam. Båda strömmarna visar samma tennismatch för närvarande.
Screenshot 2023-11-15 at 21.25.20.png

Senast ändrad:
Gcn appen
Skulle säga 95% väntat. 95% "vem vill betala för att se den där dokumentären?" och andra sidan 5% "varför investerar de i det där?".

Bara ersättaren är bättre än ursuperurusla Eurosport Player och om Matt Stephens kommer tillbaka så är jag nöjd.

Gcn appen
Har haft stor glädje av dokumentärerna, framför allt de cykelhistoriska. Synd och skam att sagan är all. Hur blir det med GCN överhuvudtaget? Förr körde de ju på Youtube.

Gcn appen
Vilka är dokumentärer är värda att se (spara ner innan de stänger ned)?
Smaken är så klart som baken och kanske styrd av vad man finner intressent med cykling överlag, men av de senare som kommit gillade jag El Diablo, Behind the lens, Himalayas, Zoncolan och Angliru.

Som kanske syns av de jag listade så är själva cyklisterna inte av så stor intresse för mig. Jag har sett dokumentären om Froome och några om andra cyklister men finner inte den typen av filmer särskild intressanta. El Diablo må vara en cyklist men den filmen är inte direkt om honom utan snarare om vad han gjorde under en specifik etapp av TDF.

Senast ändrad:
Gcn appen
Eurosport.com. Eurosportplayer försvann i våras. Välj den ström som heter ”reklamfritt utan avbrott”.

Den som bara heter "E" är reklamfri, den som heter E1 är en spegling av TV-strömmen och har reklam. Båda strömmarna visar samma tennismatch för närvarande.

Kan du se repriser av allt, då utan reklam?

Gcn appen
Kan du se repriser av allt, då utan reklam?
Ja, åtminstone en månad tillbaka i tiden. Just nu är det äldsta loppet jag kan se etapp 7 i Turkiet runt. Notera "Utan Avbrott" i bilden nedan.
Alltså, jag är rätt säker på att alla tävlingar du kunde se på GCN+ kunde du se på ES med, i samma format. Har inte sett några dokumentärer, men CX, XC, DH och bancykling finns eller har funnits att tillgå. UTAN REKLAM.

1700119637655.png

Gcn appen
Vilka är dokumentärer är värda att se (spara ner innan de stänger ned)?
Retro vs modern
1969 - Following Mercxk
Steel Is Real: The Reynolds Story
1903
The Lost Race & Lost Races
WW1 - War on Two Wheels
The Lost Origins of the Modern Bicycle
The Tom Simpson Letters

… och några till. ☺️

Gcn appen
Ja, åtminstone en månad tillbaka i tiden. Just nu är det äldsta loppet jag kan se etapp 7 i Turkiet runt. Notera "Utan Avbrott" i bilden nedan.
Alltså, jag är rätt säker på att alla tävlingar du kunde se på GCN+ kunde du se på ES med, i samma format. Har inte sett några dokumentärer, men CX, XC, DH och bancykling finns eller har funnits att tillgå. UTAN REKLAM.

Då finns det ändå hopp. Tackar för info.

Gcn appen

Visa bilaga 666133
Tack för info. Kan man välja språk på kommentatorerna också?

Gcn appen
Jag hade utan problem kunnat betala rätt mycket mer för GCN+. Tack för de här åren, det har varit givande!

Så vad ska jag nu ha om jag vill ha "samma" upplägg? Önskelistan är reklamfritt, streama hur/när jag vill och gärna att jag kan få de brittiska kommentatorerna :) Har ni kommit fram till en lösning?

Gcn appen
Jag hade utan problem kunnat betala rätt mycket mer för GCN+. Tack för de här åren, det har varit givande!

Så vad ska jag nu ha om jag vill ha "samma" upplägg? Önskelistan är reklamfritt, streama hur/när jag vill och gärna att jag kan få de brittiska kommentatorerna :) Har ni kommit fram till en lösning?

Gcn appen

eurosport är din lösning

Gcn appen
Typiskt att bra tjänster alltid skall försvinna. Hade inte haft något större problem om de ökade priset med 50% för 2024 och sedan ytterligare 50% 2025. Tjänsten var värd mer än den kostade.

Men 7 månader av Discovery+ a 179:- blir ca 1200, så en hundring i månaden om man slår ut det på året. Tänker Omloop till och med att Vueltan är slut. Allt där emellan, Lombardia, CX, UAE tour och allt sånt får nog bli Tiz Cycling eller liknande.

Vad jag vet går OS i år dessutom på Discovery. Antar att det sänds på basic sportpaketet och att man inte behöver något som kostar flera hundra per månad.

Ger Eurosport ngn fördel kontra Discovery? Båda kostar vad jag fattar 179 kr/mån. Eurosport ger Eurosport (duh!) medan Discovery ger Eurosport plus en en del annat (junk).

Tänker hur länge man kan se saker i efterhand, reklamfrihet och annat.
Tänker detsamma? D+ är väl mest reality men lite filmer och diverse lär väl finnas.

Gcn appen
Typiskt att bra tjänster alltid skall försvinna. Hade inte haft något större problem om de ökade priset med 50% för 2024 och sedan ytterligare 50% 2025. Tjänsten var värd mer än den kostade.

Men 7 månader av Discovery+ a 179:- blir ca 1200, så en hundring i månaden om man slår ut det på året. Tänker Omloop till och med att Vueltan är slut. Allt där emellan, Lombardia, CX, UAE tour och allt sånt får nog bli Tiz Cycling eller liknande.

Vad jag vet går OS i år dessutom på Discovery. Antar att det sänds på basic sportpaketet och att man inte behöver något som kostar flera hundra per månad.

Tänker detsamma? D+ är väl mest reality men lite filmer och diverse lär väl finnas.
jag är dåligt insatt i D+ vs Eurosport. Men jo, Dplay/eurosport har väl alltid haft samma liveutbud som gcn. Med min logik tänkte jag att iom att det typ är samma bolag så utgick jag bara från att det antingen är skitsamma vilken tjänst som används eller så skiljer något. Annars förtjänar inte Eurosport som egen tjänst till samma peng att existera.

Gcn appen
Går det att se på sändningarna i efterhand även på Discovery+ eller är det bara live? Måste ju finnas något som Eurosport innhåller som inte Discovery+ ger, annars är det ju skummt att dom kostar i princip lika mycket.

Gcn appen
Jag får nöja mig med det som visas på linjära Eurosport, de tre stora visas där i sin helhet (minus reklam) men känns lite väl dyrt att betala 179 kr per månad för något som man har "gratis" via föreningen.

Gcn appen
Jag fick ett mail idag att 320 kr hade återbetalats. Har inte gjort något förutom att säga upp abonemanget när mailet komm att dom lägger ner.

Gcn appen
Jag har inte fått något sådant mail men utgår från att abonnemanget sägs upp automatiskt dem 19 dec och att pengarna återbetalas.

Väldigt tråkigt att de lägger ner. Tyckte GCN-appen fungerade väldigt bra, vilken jag tyvärr varken kan säga om Eurosport player eller Discovery+. Den sistnämnda varit så buggig, framförallt chromecast stödet, att den är helt oanvändbar. Hade kunnat betala mer för GCN+ med lockar inte det minsta att teckna ett överprisat Discovery-abonnemang.

Gcn appen
Jag har inte fått något sådant mail men utgår från att abonnemanget sägs upp automatiskt dem 19 dec och att pengarna återbetalas.

Väldigt tråkigt att de lägger ner. Tyckte GCN-appen fungerade väldigt bra, vilken jag tyvärr varken kan säga om Eurosport player eller Discovery+. Den sistnämnda varit så buggig, framförallt chromecast stödet, att den är helt oanvändbar. Hade kunnat betala mer för GCN+ med lockar inte det minsta att teckna ett överprisat Discovery-abonnemang.

Du går in i appen och sen inställningar och abonnemang och där kan du säga upp det direkt.

Tillbaka
Topp