Giro d'Italia 2025

Giro d'Italia 2025
UAE höll sånt jäkla tempo så ingen vågade attackera. Grymt kört av Prudhomme. Jag har svårt att se att Del Toro inte blir totalsegrare. Han ser så sjukt stark och säker ut.
Trodde nog ändå att någon skulle chansa med risk för att klappa igenom. Det positiva är ju att det inte är avgjort ännu, även om Del Toro ser svår ut. Men han har ju fått släppa av tidigare i vissa lägen, så en bra dag för Crapaz så.... Yates verkar inte riktigt vara där, men oväntade vändningar på sista bergsetappen har ju skett tidigare.

Giro d'Italia 2025
Nu kör vi - för rätta känslan

Nu kör vi - för rätta känslan

Skåne ligger visserligen närmare Italien än resten av Sverige, men jag får upp ett meddelande att det inte går att streama utanför Italien...

Giro d'Italia 2025
UAE höll sånt jäkla tempo så ingen vågade attackera. Grymt kört av Prudhomme. Jag har svårt att se att Del Toro inte blir totalsegrare. Han ser så sjukt stark och säker ut.

Milslånga "slakmotor" på breda vägar utan svängar, 6-7% motlut, har väl inte gett offensiv cykling senaste 10 åren. Inte förvånad det kördes defensivt idag.

Giro d'Italia 2025
Ja, UAE känns mer och mer som ett superteam och Del Toro är en hyfsad 21 åring. (y) Hoppas verkligen han tar hem detta men i TDF håller jag på Vingen.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2025
Ja, UAE känns mer och mer som ett superteam och Del Toro är en hyfsad 21 åring. (y) Hoppas verkligen han tar hem detta men i TDF håller jag på Vingen.
Var det någon tvekan innan om hur sinnessjukt bra UAE är?
Men jag hoppas ändå på Carapaz och Jåååååånas för att de UAE åtminstone ska få slita lite.

Giro d'Italia 2025
Var det någon tvekan innan om hur sinnessjukt bra UAE är?
Men jag hoppas ändå på Carapaz och Jåååååånas för att de UAE åtminstone ska få slita lite.
Det var lite coolt igår när man verkligen såg att Del Toro var den nya kaptenen. Innan Ayoso bröt har han kämpat själv utan något jättestöd av laget.

Giro d'Italia 2025
Det var lite coolt igår när man verkligen såg att Del Toro var den nya kaptenen. Innan Ayoso bröt har han kämpat själv utan något jättestöd av laget.

Mandomsprovet liksom - de testar vad han är kapabel till. UAE har ju hyfsad "firepower" nu i laget. Har det funnits ett lika starkt team tidigare med så många top notch åkare?

Ja...Visma är ju inte helt dåliga heller 😂

Giro d'Italia 2025
Mycket kan hända. Finestre är en rejäl stigning med låg hastighet så det spelar ingen större roll att ligga och bli dragen upp mer än mentalt. Del Toro är förhållandevis tung, så kan bli jobbigt.

Jag tror absolut inte att Del Toro är först eller med de första över toppen men att han jagar ikapp rätt bra med eller utan Majka/McNulty/Yates. Jag hoppas verkligen på en målgång där kommentatorerna får ta fram sina miniräknare à la etapp 16(?).

Giro d'Italia 2025
Orla är kvar. :love:

TNT Sports, är det nån ny kanal?

Aha, nu fattar jag!
Eurosport finns inte längre, ingår i TNT Sport nu.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2025
Fin slutbacke idag. Inte omöjligt med omkastningar i täten. Jag hoppas lite på Carapaz. Ny vår för gubben, litet stall och och något med UAE känns sådär. Del Toro är ung och fantastisk och han har all tid för sig.

Giro d'Italia 2025
Frågor man inte vågar ställa egentligen, Giro edition. Vad är det för fyrkantiga saker dom har instoppade innanför tröjan på vänster axel ungefär? Är det intercom-radio?

Giro d'Italia 2025
Attackera uppför colle delle finestre med 17 km klättring kvar är något som är plockat helt ur Miyatafarfars strategibok! Synd att det inte gick vägen denna gång

Edit: Jooo han är ju kvar!!!

Tillbaka
Topp