Giro d'Italia, 2026, 9-31/5

Av det jag hörde tyckte jag Fahlins insats var helt OK.

Finns en viss risk att dynamiken mellan huvudkommentatorn och bisittaren kan bli lite sned när huvudkommentatorn är lite av "pratkvarn", vilket man väl får säga att Vacchi är (inget illa ment).

Att Vacchi och Adamsson blivit så populära tror jag delvis hänger på dynamiken mellan dem där Adamsson inte på något sätt tvekar att gå in och säga vad han tycker och tänker.

Kan tänka mig att det kan vara lite tufft att komma in och dels komplettera en gammal räv och dels i någon mån ersätta en annan gammal räv. Tycker Fahlin hade en del lägen då hon gjorde bra egna inspel men även några lägen då det kändes som hon kunde tagit lite mer egna initiativ.

Vad gäller att veta hur det faktiskt går till i elitlagen nu, både tränings- och tävlingsmässigt, måste hon ha kunskaper som vare sig Vacchi eller Adamsson har på samma sätt. Det finns säkert skillnader mellan damer och herrar, men det känns som damerna närmat sig herrarna rätt mkt de senaste åren så mkt av hennes erfarenheter bör vara direkt överförbart till herrklungan.

Sen skulle det vara kul att höra henne kommentera t.ex. TdF Femmes. Där har hon garanterat än bättre koll på cyklisterna.

Senast ändrad:
Vilket kasst upplopp. Som gjort för det som hände skulle hända där. Riktigt tråkig början.

Fahlin är bra. Tycker det är en rätt bra dynamik mellan henne och Vachi.

Groves kan nog få lite svårt sova inatt. Skapligt skrubbsår

1778266688272.webp

Vilket kasst upplopp. Som gjort för det som hände skulle hända där. Riktigt tråkig början.

Fahlin är bra. Tycker det är en rätt bra dynamik mellan henne och Vachi.

Groves kan nog få lite svårt sova inatt. Skapligt skrubbsår

Visa bilaga 829255

Jag satt o tyckte det var bra dom körde 20m bred väg i avslutningen på etapp 1. Det brukar ju alltid va stissigt i början av etapploppen innan spurtarna behövt köra över ett gäng berg....ja sen gick det till 6m brett sista kilometern eller nåt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp