gnisslande bromsar

zipper

Ny medlem
gnisslande bromsar
hej alla hojjare har gnisslande bromsar fram bytte just broms skor men liktförbannat så gnisslar det det sitter nya fälgar på moste det slitas in

gnisslande bromsar
spinner vidare på lika problem men med skivbromsar, Kör med HOPE M4 + Hope floatingdisc och man kan tro att det är ngn galen hejjarklack som är ute i skogen när jag bromsar när det är blött.
Lösning?

gnisslande bromsar
jag var ute och skruva lite inget hjälper men jag upptäckte att rullar jag bakåt så ja då gnisslar det fan inte jag blir inte klok på detta på skiva körde jag bräcklen funka ibland

gnisslande bromsar
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Antar att det är V-bromsar?
>
> Provat att montera beläggen med toe-in?

Förklara "toe-in" oxå, din latmask. Snubben är ju uppenbarligen total nybörjare.

gnisslande bromsar
Rippa: Förlåt då. :D

V-broms:
EBRM422.jpg

Är det typ en sådan broms du har?

I sådana fall kan du försöka vinkla bromsbeläggen så den främre delen av belägget tar först. Det brukar kunna lösa problemet med tjutande bromsar.

gnisslande bromsar
Mårtens signatur: "Har tagit sommarlov från cyklingen. Sätter eventuellt igång i höst igen. Kanske."

+1 på latmask.

gnisslande bromsar
s: Jamenvafan, det är ju skittråkigt att cykla...egentligen. Det roliga med cykling är ju den sociala biten, att cykla själv är ungefär lika kul som att titta på färg som torkar.

Här i Västervik har jag ingen att cykla med så därför cyklar jag inte. Så enkelt är det. :)

gnisslande bromsar
Mårten skrev:
> s: Jamenvafan, det är ju skittråkigt att
> cykla...egentligen. Det roliga med cykling är ju
> den sociala biten, att cykla själv är ungefär
> lika kul som att titta på färg som torkar.
>
> Här i Västervik har jag ingen att cykla med så
> därför cyklar jag inte. Så enkelt är det. :)

jag bor med där. Skicka ett PM så är det bara att hänga med, åker nog på tisdag.

gnisslande bromsar
Mild-nerd: Tack för erbjudandet, men jag jobbar antagligen 11-20 på tisdag. Orkar varken cykla före eller efter. Plus att enda hojen jag har att köra på är DH-hojen...

gnisslande bromsar
Undanflykternas mästare. Du hängde med hur bra som helst på 1:maj-turen på DH-riggen. Dessutom lallar du bara runt och äter glass eller sitter i solen och latar dig på jobbet. =P

gnisslande bromsar
Mårten skrev:
> Mild-nerd: Tack för erbjudandet, men jag jobbar
> antagligen 11-20 på tisdag. Orkar varken cykla
> före eller efter. Plus att enda hojen jag har att
> köra på är DH-hojen...

vart kör du med en DH hoj i dom här trakterna ??? det är j platt överallt eller har jag missat ngt?

Tillbaka
Topp