Graveldäck - vilket är er favorit?

Är det bara jag här som inte cyklar på helt släta, perfekta grusvägar? Förstår inte det där med jätteliten luftkammare och inget mönster.

771029486_1649682290014762_3512898914639042780_n.webp

774280905_1617553243125319_715715530260982555_n.webp

Just det här exemplet är nog bland det värsta jag hittat, men ser heller ingen vits med mindre än ~50 mm på en normal grusväg.

Tolkar det helt annorlunda och tror ärligt att han bara vill fram till sanningen eliminera confirmation bias etc. Oberoende om hans däck är bäst eller ej. Men sen tycker jag väl också att han är cool. Finns det någon annan i cykeldäcksbranchen som kan trampa som han? Hade lyckan att stöta på honom av en ren slump under förra sommaren när han var ute på ett FKT försök. Men jag är väl bias i mina känslor kring gubben

Janne beskrivs ju väldigt bra i den här texten: https://www.renehersecycles.com/how-we-test-tires/ 4000+ ord och inte klara av att konkret beskriva sitt testförfarande är fantastiskt.
Är det bara jag här som inte cyklar på helt släta, perfekta grusvägar? Förstår inte det där med jätteliten luftkammare och inget mönster.

Visa bilaga 848770

Visa bilaga 848771

Just det här exemplet är nog bland det värsta jag hittat, men ser heller ingen vits med mindre än ~50 mm på en normal grusväg.
Varför har du bara 2.25” däck och så lite mönster? Jag förstår inte poängen med liten luftkammare och knappt något mönster?

att jh är biased är ju helt i öppen dager, men argumenten i artikeln är vettiga, och lättillgängliga för den orkar läsa saker som inte är snuttifierade.

karrash däremot känns mer oklart vem som betalar.
Karrash har väl sin patreon och privatpersoner som skickar däck? Han är ju rätt transparant i sitt testande, om man nu inte tror att han förfalskar siffror för att 32” maffian ska framstå i bättre dager

Tillbaka
Topp