Stumpy
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Masjevel sa:Duggregn och motvind.
+1, men 20 km.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Masjevel sa:Duggregn och motvind.
K ristian sa:Fy fan. Var det vid Nacka kvarn/Hästhagen? Där måste man ta det väldigt lugnt.
Stumpy sa:cyklariskogen sa:Bra dag. Ingen skadad.
Tyvärr minst en skadad i dödskurvan mellan Hellas och Nackanäs. Ambulans på plats när jag passerade. En ordentlig blodpöl kvar när sambon passerade en timme senare. Ta det försiktigt i den skymda kurvan.
Skogsgubben sa:Bara om det är tvåfiligt väl?Pfaff sa:IngvarW sa:.... Jag tröttnade och drog om långt till höger, dumt men ibland så....
Men visst får du köra om på höger sida på vägar som är skyltade upp till och med 70. :D
staine sa:Jag tittar upp, ser ett galet rådjur en halvmeter framför mig men som tvärvänder in i skogen igen pga tutningen.
heklamama sa:Sen men endå.
En ren succes i vattentät comuterjacka och högteknologiska tex-mex brallor.
Charmiga skärma gjorde sitt.
Stumpy sa:Tyvärr minst en skadad i dödskurvan mellan Hellas och Nackanäs. Ambulans på plats när jag passerade. En ordentlig blodpöl kvar när sambon passerade en timme senare. Ta det försiktigt i den skymda kurvan.
tuta sa:Läskigt men inte oväntat att det smällde där. I stort sett varje gång jag cyklar där förundras jag över hur fort många andra tar den kurvan.
heklamama sa:Sen men endå.
En ren succes i vattentät comuterjacka och högteknologiska tex-mex brallor.
Charmiga skärma gjorde sitt.
Stumpy sa:Tyvärr minst en skadad i dödskurvan mellan Hellas och Nackanäs. Ambulans på plats när jag passerade. En ordentlig blodpöl kvar när sambon passerade en timme senare. Ta det försiktigt i den skymda kurvan.
Johan A sa:Stumpy sa:Tyvärr minst en skadad i dödskurvan mellan Hellas och Nackanäs. Ambulans på plats när jag passerade. En ordentlig blodpöl kvar när sambon passerade en timme senare. Ta det försiktigt i den skymda kurvan.
Var är den kurvan?
Stumpy sa:
johan44 sa:Kanske gamla nyheter men Google Maps cykelläge funkar verkligen! Elcyklade Slussen - Viggbyholm - Bromma igår och det var klockrent vägval hela tiden. Mycket imponerad, nu går det att ta sig från A till B genom okända förorter :)
adrianm sa:johan44 sa:Kanske gamla nyheter men Google Maps cykelläge funkar verkligen! Elcyklade Slussen - Viggbyholm - Bromma igår och det var klockrent vägval hela tiden. Mycket imponerad, nu går det att ta sig från A till B genom okända förorter :)
Jo, google maps har fungarat länge. Problemet har i alla fall tidigare varit att GPS:en i iPhonen automatiskt flyttar din position till närmsta väg som finns på apple-kartorna (innan google maps får positionen!). Blev kaos då man åkte på cykelvägar som finns på google men inte på apple-kartorna. Något år sen jag provade så det kanske blivit bättre.
johan44 sa:Kanske gamla nyheter men Google Maps cykelläge funkar verkligen! Elcyklade Slussen - Viggbyholm - Bromma igår och det var klockrent vägval hela tiden. Mycket imponerad, nu går det att ta sig från A till B genom okända förorter :)
Aliide sa:johan44 sa:Kanske gamla nyheter men Google Maps cykelläge funkar verkligen! Elcyklade Slussen - Viggbyholm - Bromma igår och det var klockrent vägval hela tiden. Mycket imponerad, nu går det att ta sig från A till B genom okända förorter :)
Händer ibland men lika ofta extrem omväg och väldigt konstiga vägval. Ett första verktyg för att kolla vägen från A till B. Verkar den rimlig så kör på den, om inte fråga runt lite.
johan44 sa:Ok, så kan det vara. Det första man ser är en översiktsvy och förslag på alternativa vägar, kan fortfarande bli knas menar du?
Aliide sa:johan44 sa:Kanske gamla nyheter men Google Maps cykelläge funkar verkligen! Elcyklade Slussen - Viggbyholm - Bromma igår och det var klockrent vägval hela tiden. Mycket imponerad, nu går det att ta sig från A till B genom okända förorter :)
Händer ibland men lika ofta extrem omväg och väldigt konstiga vägval. Ett första verktyg för att kolla vägen från A till B. Verkar den rimlig så kör på den, om inte fråga runt lite.
Aliide sa:johan44 sa:Ok, så kan det vara. Det första man ser är en översiktsvy och förslag på alternativa vägar, kan fortfarande bli knas menar du?
Jo eftersom den inte föreslår vägar med tex spårviddshinder och egentlig genomfartsförbud men som man utan problem kan kan komma förbi med cykel. Exempelvis när man ska till Kungens kurva så är ga Södertäljevägen värsta genvägen som google aldrig föreslår.
rikard sa:Snubben på knarrig cannondale badboy hade valt rätt cykel idag. Rödljuskörningen han gjorde vid slussen placerade honom väldigt nära kylaren på bilen som hade grönt. Ingen var imponerad men han kände sig säkert tuff.
velocipede sa:rikard sa:Snubben på knarrig cannondale badboy hade valt rätt cykel idag. Rödljuskörningen han gjorde vid slussen placerade honom väldigt nära kylaren på bilen som hade grönt. Ingen var imponerad men han kände sig säkert tuff.
Stora hörlurar? Kanske samma kamikaze pilot jag såg imorse.
bossjo sa:Skön pendling idag lite seg i benen efter VR men det kan ju inte vara en ursäkt för att ställa in. Finfika som vanligt i morgon det är ju tisdag