Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra jobbat! jag är inte lika tålig och tar bilen i sådana lägen. Har inte ens regnkläder. Borde skaffa mig det.Ruggigt, spöregn o plus 3. Nästan misär
Asch, varför klickade jag på länken? Ett betalt troll som sprider cyklisthat bland en redan spetsad grupp. Risken för farligt beteende gentemot cyklister ökar. Tråkigt.Ja, bussfilen är ett alternativ, men då skriver någon snart en krönika i Mest Motor och förbarmar sig över de ”jävla cyklisterna” ”medelåldersmännen” ” de tror att det är tour de france” , så som det var förra året.
![]()
Julia Brzezinska: Se upp för de nya Memilamorna!
”Så tänk er för en gång extra – det som ser ut att vara en vanlig halvaggressiv memila kan lika gärna vara den betydligt argare sorten memilama.”…www.mestmotor.se
Håller helt med dig!Asch, varför klickade jag på länken? Ett betalt troll som sprider cyklisthat bland en redan spetsad grupp. Risken för farligt beteende gentemot cyklister ökar. Tråkigt.
Varför måste man hata cyklister bara för att man tycker om bilar och att köra bil? Kan man inte uppskatta båda transportsätten?
Jag har försökt lyfta frågan om klädmotståndet här förut:Ingen mot och 4 grader. Det får duga och skönt att komma fram till jobbet med mindre ansträngning och några minuter tidigare. Nu kan det bara bli bättre. Jag såg en video om varför man är långsammare på vintern. Om man bortser från det öppenbara som snö är det pga högre luftdensitet, blåsigare, kanske har man bredare däck alternativt dubb. I mitt fall även lägre träningsdos, trytande vilja. Det handlar om 4-5 km långsammare i snitt. Kolla videon på GNC's Youtube kanal. Kan tillägga att en massa kläder också känns som en nackdel.
Tack! Kom hem i förrgår. Pendlade igår. Höll på att sätta mig på vinterpendlaren med 42'or dubb fram och bak. Hua. Skönt att man kunde hoppa upp på singularen med 32'or gatorskins istället. Lite för tunna kläder men tusan vad härligt att man får rulla dubbfritt nu. Lite kallt, lite regn....man vänjer sig ?Vet ej om vissa fortfarande är på Mallis och gosar. Men kul för dem iaf. Passa på att njuta!
Ja det borde göra skillnad. Vinterbyxor stramar en hel del. Ökad livskvalitet/lust när det går mot sommar gör nog 0.5-1 km i snitt ?Jag har försökt lyfta frågan om klädmotståndet här förut:
Klädmotståndet, finns det mätningar?
Det snackas mycket om rullmotstånd och luftmotstånd när det gäller cykling. Jag har däremot aldrig läst något om effektförlusten i kläderna, det sk klädmotståndet. Blev mycket påtagligt igår när jag tog en lvg-runda. Det liksom stramar och drar här och där, och det känns verkligen som att det...happyride.se
Det är klart att du ska köra fem mil efter jobbet! Jag vågar mig på att utlova en like-storm på inlägget där du berättar att rundan är genomförd ?Cyklade bara direkt till jobbet idag. Blivit riktigt lite cykling denna vecka. Vädret har påverkat lederna, vilket påverkat mitt mående, vilket i sin tur har påverkat lederna mer. Idag måste jag samla endorfiner så ska försöka komma iväg tidigare från jobbet och köra 5 mil eller så. Peppa mig!
Kommer jag väl iväg så blir det bättre antar jag.
Från Uppsala och nästan hela vägen till Danmark! Inte illa pendlat.Visa bilaga 622164
Det gick! Trögt i benen men till slut så. Den konstiga färdvägen är givetvis pga turf
Oj, hur bråkar den?Cykeln ville inte som jag i måndags, så verkstad för den och bil den här veckan....
Bakväxeln, hände något i broms/växel-handtaget på styret, så det gick inte att växla något mer. Den strulade lite innan, så det var väl på gång.... :-)Oj, hur bråkar den?
Tajmade in en regn- och hagelfront på hemvägen och hann bli riktigt blöt. Lagom till jag parkerade cykeln hemma, lyste solen igen.
Jag lyckades undvika haglet. ?Tajmade in en regn- och hagelfront på hemvägen och hann bli riktigt blöt. Lagom till jag parkerade cykeln hemma, lyste solen igen.
Jag löste det med att ta föräldraledighet fram till höstens misärväder. ?Saknar vinterns frånvaro av lallare på cykelbanorna.