Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

bearthefear

Aktiv medlem
Tunga och tröga ben trots (på grund av?) vilodag igår. Dessutom motvind. Och det var tråkigt...

Stod en jätte-skylift mitt på cykelbanan efter en kurva precis efter Globen. Förvarnades av att korgen var upphissad och syntes en bit i förväg, men riktigt tight att ta sig förbi. Föranmälde till staden i alla fall...

mzi

Aktiv medlem
Ganska mycket cyklister i alla fall, elcykeltrenden verkar ha gjort att fler cyklar längre. Många täckjackor!

Peth

Aktiv medlem
Springpendling som gick precis så dåligt som jag förtjänade. AW igår, ingen frukost, skor som jag vet ger blödande skavsår, 13,5 km till jobbet och jag har inte sprungit en meter på fyra månader.

Vegan

Medlem
Springpendling som gick precis så dåligt som jag förtjänade. AW igår, ingen frukost, skor som jag vet ger blödande skavsår, 13,5 km till jobbet och jag har inte sprungit en meter på fyra månader.
Lider med dig men du vet vad man brukar säga: "är hjärnan dum får kroppen lida"

SIE

Aktiv medlem
Stendött hela avenyn ner till lilla bommen klockan 8. Helgdag i Göteborg som jag har missat?

Brakstav

Aktiv medlem
Idag bestämde jag mig för att pendla med min MTB istället för racern.

20200911_061039.jpg

Drog iväg från Sollentuna, ut på Järvafältet. Fullt med rådjur som sprang omkring. Dimmigt var det också.

20200911_063034.jpg

Jag cyklade vidare ner längs fältet och lyckade som tur var precis undvika att frontalkrocka med hästekipaget.
20200911_064111.jpg

Passerade Kista och kom till norra anslutningen till NICK-spåret.

20200911_065502.jpg

Lockande, men hade inte tid nu på morgonen, kanske en liten del på hemvägen. Notera ekorren uppe till höger som satt och tjattrade.

Till sist kom jag fram till Solna och Råstasjön.

20200911_071029.jpg

Det tog ungefär dubbel tid mot vanligt, men då stannade jag litet grann, och åkte även vilse på ett ställe. Men inget man gör varje dag.

Peth

Aktiv medlem
Skålhamravägen är fin! Krya på dig!
Den kändes inte så fin när man, efter att ha cyklat åtta mil innan frukost, tokbonkar en bit innan golfbanan och sen i knapp styrfart ska försöka ta sig de två sista milen till jobbet. Just där och då hatade jag den vägen litegrann. Annars är den jättefin!

Stumpy

Aktiv medlem
Tog LVG-hojen för att verifiera att TL-monteringen höll. Verkade göra det, så nu kan skall jag vända det åt rätt håll och tratta i lite gucka.

emilh

Aktiv medlem
Idag blev gjorde jag den kanske 10:e COVID-pendlingen till jobbet, dvs sen början av mars.
Rullade in lite efter 9 och med klar, lite kylig höstluft och vinden i ryggen verkar det enligt Strava ha blivit den snabbaste bland de senaste 200 loggningarna.
Screenshot 2020-09-11 at 10.55.30.png

Kylig morgon. Både ben- och armvärmare på, samt handskar. Men det var åtminstone vindstilla, vilket inte hör till vanligheterna på fälten utanför Lund.

Cyklade hem efter jobbet idag och lyckades vägga av någon anledning. All kraft tog slut och jag fick kliva av, har hänt förut och det är fan inte kul! Har cyklat drygt 17 mil totalt i veckan, känns inte OK att behöva hoppa av. Vilade 5 minuter och allt jag kunde tänka på var pizza och hamburgare... fortsatte hem och drack lite mjölk. Känns bra nu. Pinsamt!

staine

Aktiv medlem
Annorlunda pendling. Är jag senil eller är det bar en deja-vu
A4E30593-6DC1-4685-AB01-70F2069CCE90.jpeg
? Eller är jag senil eller bara en deja-vu?

Black planet

Aktiv medlem
Slöhoj idag till jobbet. Borde byta delar på pendlarcrossen. Sitter dåligt på den.Så en kortare styrstam för bli mer likt mina andra hojar. Storlek 60 på o 54 på rejsern. Livet är inte lätt.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Vinkade av sambon som tog hela vägen idag, själv haft ont i låren i två dagar och allmänt seg i kolan så jag tittade avis när hon trampade iväg. Men hon har som sagt i TdF tråden sett slutet av de sista två etapperna med glädje och engagemang så det kanske är på väg att hända att det inte är bara en Svettopendlare i familjen :)

Allroad

Aktiv medlem
Men.Det.Skulle.Inte.Regna.Idag? Är det bara jag som tycker SMHI borde läggas ned?

In till stan gick iaf bra, inte tänka så mycket bara åka så funkar det.

Vill dock ge en känga till herrn i svarta dhb-brallor, grå/ljusblå vindjacka, rygga med hi-vis ospraycover, vit hjälm med vita snabba brillor. Det är inte OK att ligga och pressa 30cm ifrån framförvarande medtrafikanter. Visa lite respekt och sluta stressa medcyklisterna eller använd bilvägen då du uppenbart kör alldeles för fort för cykelbanor. ps. tack för rullet ned för skanstullsbron mot city. ds

Dagens pendling var bra, kände av benen lite idag trots 2 dagars vila. Hemvägen var grym, kunde ”attackera” i uppförsbackar och allt sån skit. Sprätte till som en ”bergsget” uppför! Skönt!

Black planet

Aktiv medlem
N+2 gäller hemma o F-1. F för flytta..
Nåja vi diskuterade det hemma med pendlarhojarna. Ja de är ju några stycken. Men liten kortare styrstam o kanske "kortare styre" kommer göra susen.
Nu börjar det bli intressant veta hur mycket antal cyklister har ökat ifrån Sollentuna. För jävligt att man måste kolla när man kör om. Sen mängden bar som cyklar verkar öka. Märks i området jag bor i. Det anordnas cykeltåg med någon förälder. Mer sådant.

Stumpy

Aktiv medlem
Rullade grus för att spara crosstuberna som skall få bekänna färg (beige) på hemvägen.
Ingen trängsel direkt, annat än det vanliga Slusseneländet.

staine

Aktiv medlem
Polisen stoppade rödljuscyklister på Nørrebrogade. Vet ej böterna men tv var där och filmade.
Såg sen på e.m. i ett kvarter i samma område ett par cyklande poliser. Jag frågade dom om vi befann oss på Nørrebro. De flinade osäkert då de trodde jag drev med dem. Men jag skulle bara fråga efter en gata :p

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer