Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

BFS

Aktiv medlem
Mörkt, en hel del regn. På hemvägen ska det bli regna mer och börja blåsa (snett mot).

Stumpy

Aktiv medlem
Dimmigt. Så pass att glajorna immade igen och cykeln blev blöt. Lite ont i benen efter gårdagens CX-träning, men ont skall med ont fördrivas. Dock ingen Pelle.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Trycka sig fram i motvind.
Diagonala från Slussentunneln mot Skeppsbron som vanligt. Bussen blockade från att cykla mot enkelriktat så det blev en kvickis upp i Gamla stan. Trevligt som omväxling.

BFS

Aktiv medlem
Den kraftiga motvinden hem igår låg kvar. Bra medvind, alltså. Och inget regn. Enligt ryktet ska det mojna lite, så det blir förhoppningsvis uthärdligt hem.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Första tramptagen på många dagar, skönt att cruisa i medvinden. Ser dock inte fram emot att trampa hem, men det lär väl härda :) fortfarande mycket cyklister trots lite svalare temp, kommer nog bli många i vinter med som allt ser ut. Kan vara bra att köpa dubbdäck tidigt om man behöver. Det är ju mycket rönnbär och då vet vi att det blir en kall vinter

ebonbrd

Medlem
Ingen annan som brukar ha motvind både till jobbet och hem? Nej jag inbillar mej inte. Bor vid kusten så, sjöbris? Fast jag observerade också detta fenomen i Jönköping nån gång.

Brakstav

Aktiv medlem
Ingen annan som brukar ha motvind både till jobbet och hem? Nej jag inbillar mej inte. Bor vid kusten så, sjöbris? Fast jag observerade också detta fenomen i Jönköping nån gång.
Oftast så vänder vinden till min nackdel, men inte ofta så det blir motvind båda hållen, utan motvind/sidvind.

Det är bara nån dag per år jag får med/med.

BFS

Aktiv medlem
Det händer, men även motsatsen. Ser väderområdenas rörelser som den största faktorn och inte pålandsvind etc. Är ganska säker på att det är plus minus noll utslaget på året (och även i ett kortare perspektiv). En på jobbet (som "cyklade när han var yngre") hävdade att han hade motvind åt bägge hållen i 20 års tid. Jag misstänker starkt att han tror att fartvinden innebär motvind (eftersom jag också cyklat då han cyklat och inte haft ständig motvind i 20 år).

Stumpy

Aktiv medlem
3 grader på termometern och sambon fick skrapa rutorna på bilen.
Överdragstights, jacka och långfingrade handskar på.
Frågan är var man skall göra av alla kläder på hemfärden när det skall vara 16 grader.

Black planet

Aktiv medlem
Hander ju bara vid slussen. Inte i Köpenhamn.
Härligt väder idag!
Polisen stoppade rödljuscyklister på Nørrebrogade. Vet ej böterna men tv var där och filmade.
Såg sen på e.m. i ett kvarter i samma område ett par cyklande poliser. Jag frågade dom om vi befann oss på Nørrebro. De flinade osäkert då de trodde jag drev med dem. Men jag skulle bara fråga efter en gata :p

Vegan

Medlem
Förra veckans frost och sol var utbytt mot +10 och 50 nyanser av grått. Vet inte om det var dimman, daggen eller duggregnet men fuktigt var det. Fick köra utan glajjor.

zodah

Aktiv medlem
Tillbaka i sadeln efter 14 dagars ebola. Gick väl sådär. Stumma ben redan i första motlutet...
Men jag bet ihop och snörvlade vidare. Det kommer nog ta ett tag att vara tillbaks på samma nivå som innan sjudom.
Fint i övrigt och väldigt många cyklister från Sjöstan in mot Slussen.

Black planet

Aktiv medlem
Oj. Cykelräknaren vid Sörentorp är i funktion igen. Den har missat en otrolig ökning. Satt fast i vägarbete o njöt över arga bilister. Tips till vägvakter är att ha en hjärtstartare till alla dessa arga män.
Annars var det en skithelg.

Idoru

Aktiv medlem
Jo tack, kände mig sportig i morse och pumpade däcken hårt. Rullade lätt, även om varenda sten kändes tydligt.
Upptäckte på vägen hem att ca 5 km av vägen som var asfalterad nu utsatts för anläggningsarbete och plötsligt bestod av mjukt grus.
Utmanande, men rätt skoj märkte jag efter nån kilometer. Dock inte så snabbt underlag.

staine

Aktiv medlem
Förkylningarna står som spön i backen, Konstigt med tanke på social distansering. Jag misstänker i mitt eget fall dagisungar, de är både obildade och ohygieniska. Fattar nada.
Men det var lindrigt för min del så ett par km pallar man cykla strax ändå.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer