Hammersmashed
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Dimmigt och svalt idag, härlig start med pigga ben. Cykelskrället behöver dock service nu, orkar inte....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen annan som brukar ha motvind både till jobbet och hem? Nej jag inbillar mej inte. Bor vid kusten så, sjöbris? Fast jag observerade också detta fenomen i Jönköping nån gång.
Det händer, men även motsatsen. Ser väderområdenas rörelser som den största faktorn och inte pålandsvind etc. Är ganska säker på att det är plus minus noll utslaget på året (och även i ett kortare perspektiv). En på jobbet (som "cyklade när han var yngre") hävdade att han hade motvind åt bägge hållen i 20 års tid. Jag misstänker starkt att han tror att fartvinden innebär motvind (eftersom jag också cyklat då han cyklat och inte haft ständig motvind i 20 år).Ingen annan som brukar ha motvind både till jobbet och hem? Nej jag inbillar mej inte. Bor vid kusten så, sjöbris? Fast jag observerade också detta fenomen i Jönköping nån gång.
Polisen stoppade rödljuscyklister på Nørrebrogade. Vet ej böterna men tv var där och filmade.
Såg sen på e.m. i ett kvarter i samma område ett par cyklande poliser. Jag frågade dom om vi befann oss på Nørrebro. De flinade osäkert då de trodde jag drev med dem. Men jag skulle bara fråga efter en gata :p
Jag har motsol både till och från jobbet, varje dag!Ingen annan som brukar ha motvind både till jobbet och hem? Nej jag inbillar mej inte. Bor vid kusten så, sjöbris? Fast jag observerade också detta fenomen i Jönköping nån gång.
Har du testat på något möte, eller är det bara en kvalificerad gissning....?
Folkungagatan in? Alltså om man kommer från sickla-hållet? Det borde väl vara en rätt smärtfri genväg. Cyklar aldrig stadsgården egentligen så har ingen aning mer än föreslaget.Best Practice för att navigera Stadsgården-Skeppsbron efterlyses.
Stå och glo samt snigelköra går bort.
Har testat
- Diagonala över filerna och övergångställetner mot enkelriktat till Skeppsbron
- Diagonala och göra upp via Järntorget när bussen täpper till
- Smita in i flödet från Söder
inget sätt är underbart.
Hur gör ni?
Att jag inte tänkte på det innan jag gav mig iväg. Kunde ju sparat 500g då.Ja det var galet dimmigt. Som att cykla i en regnskog... Helt onödigt att ha med vattenflaska, bara att öppna munnen om man blev törstig
Igår behövde jag trampa hårt nedför Västerbron både till jobbet och hem.Ingen annan som brukar ha motvind både till jobbet och hem? Nej jag inbillar mej inte. Bor vid kusten så, sjöbris? Fast jag observerade också detta fenomen i Jönköping nån gång.