Mysigt att tugga hem i den slaskfyllda motvinden och med nedfallet slaskandes i skärmarna med 20 st 30/15-intervaller i benen innan avfärd. Det blev långsamt värre. Får skylla mig själv när jag behövde rensa hjärnan efter jobbet på Stages-hojen i husets källare.
Lär kännas i möra.
Hmmm imorgon kanske det är bäst att gå upp 10 minuter tidigare, borsta sitt skägg och bita i? Cykling "Viking style" ;-) Just kvällstidningarnas väderrubriker är ju dock ofta ett stort skämt så säkrast att verifiera.
![]()
Klass 1-varning för snö i Stockholm och Uppsala
Under måndagen drar ett snöoväder från Litauen in över Sverige. SMHI har nu gått ut med en klass 1-varning för snöfall i Stockholms och Uppsala län. – Det finns risk för halka på vägarna i samband med snöfallet, säger Per Holmberg meteorolog på Storm.www.expressen.se
Gick det bra för er, dig och cykeln?Dagens idiot: jag. Idag var en sån dag då dubbdäck behövdes (Första på flera år för min del vilket jag bittert påmindes om liggandes på isen. Visa bilaga 466357
Jodå, lite skrubbsår genom två lager kläder på arm och ben men inget större. Gick nog i 25-30 kmh så det kunde gått lite värre. Tyvärr klarade cykeln sig bra. Jag hade gärna köpt ny annars...Gick det bra för er, dig och cykeln?
Dagens idiot: jag. Idag var en sån dag då dubbdäck behövdes (Första på flera år för min del vilket jag bittert påmindes om liggandes på isen. Visa bilaga 466357
Det började samlas lite nysnö på cykelbanorna men var absolut inget farligt. Det värsta var att korsa bilvägarna där modden är. Toppen cykeltur för övrigt. Vad kan man ha till knäna? Blev lite kallt efter det började byggas upp snö på benen :D
Samhället har nått en punkt när vanliga människor knappt kan cykla elassisterat. Än mindre utan.."Herregud, cyklar du?"
Börjar dock bli lite trött på arbetskamrater som nästan varje gång påpekar. "Herregud, cyklar du?"
Vad f-n liksom, lätt som en plätt, vad är problemet? Med en modern cykel och rätt kläder är det i ärlighetens namn inte någon större prestation förutom enstaka dagar med surt väder.
Ungefär som folk i lunchrummet som alltid ska kommentera vad andra äter. ;-) Finns det inget annat att snacka om?
Dagens pendling var kanon. Inklusive glada tillrop över valet att cykla i shorts.
Kungliga huvudstaden. Men det låg ju norr om nollan båda imorse och i eftermiddags. Värre då att jag imorse glad i hågen konstaterade att "idag är det ju uppehåll och fint, jag lyxar till det och lämnar glasögonen hemma". Det fick jag äta upp på hemvägen, men det gick ju bra det med.Shorts, menar du allvar? Var i Sverige utspelade sig detta?
Kungliga huvudstaden. Men det låg ju norr om nollan båda imorse och i eftermiddags. Värre då att jag imorse glad i hågen konstaterade att "idag är det ju uppehåll och fint, jag lyxar till det och lämnar glasögonen hemma". Det fick jag äta upp på hemvägen, men det gick ju bra det med.
Samhället har nått en punkt när vanliga människor knappt kan cykla elassisterat. Än mindre utan..
Jag passerade nog Skansbron runt 06:15 igår, om det var där du höll till då. =) Kul, i så fall, att kunna uppbringa illusionen om "bra fart", trots dubbla dubbdäck och däcktryck som knappt existerar. Eller finns det någon ironi här som går mig förbi?Shorts e kaxigt , jag fuskar med trekvartslånga, har pissiga knän , IM kom du söderifrån vid kvart över sex så var det dig jag såg
Bra fart va det oxå
Mange
Litade inte på Sthlm snöröjning. Tunnelbana där. Hemmavid i Sollentuna var det plogat o salt sopat. Även i mitt område. Första gången på 3 år.
Minus 14 morse. Inga problem med rätt kläder och rätt tempo.
Cyklar f mkt i alperna = trötta ben.Det blev några mil i dag men jeeez va sakta det går. Är man en trött gubbe eller finns det andra orsaker?