Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säkert Stravas fel...GoranS sa:Blev förbiåkt av en kille på singelspeed (icke-fixie) längs Munkbrosidan av Gamla Stan när jag precis höll på att avsluta omkörningen av en betydligt långsammare cyklist. Var inte mkt marginal i sidled. Personen satsade sen rätt hårt genom högerkurvan efter Riddarhuset, tog en omkörning trots möte på cykelbanan över Vasabron och korsade sen snett över bron för att komma över på högra sidan. Kändes som onödigt aggressiv körstil.
Positivt att hon höll sig distinkt på en sida iaf ;) Vet inte hur många kluton jag kommer ifatt per dag som antingen cyklar i mitten så det finns varken plats till vänster eller höger, eller cyklar sick sack som ett rattfyllo ;)staine sa:Mötte en dam på i övrigt tom cb.
Hon klamrade sig krampaktigt fast i planket hon hade på sin vänstra sida.
Herregud, om vi inte ens kan nå konsensus om cyklar har höger- eller vänstertrafik är jag rädd att cykeltrenden riskerar att dö ut.
emilh sa:Idag tror jag vi passerade någon sorts gräns till vad cykelinfran genom Stockholm kan hantera kapacitetsmässigt.
Polisen stod placerad med MC respektive Segway på var sin sida Slussen, de såg fullständigt bortkomna ut. Förståeligt.
salle sa:emilh sa:Idag tror jag vi passerade någon sorts gräns till vad cykelinfran genom Stockholm kan hantera kapacitetsmässigt.
Polisen stod placerad med MC respektive Segway på var sin sida Slussen, de såg fullständigt bortkomna ut. Förståeligt.
+1! Sjukt kaoz!
Allroad sa:När åker ni? Verkar som jag missar festen mellan 06-07..
Varför inte? Tillåtet + att det kanske är dags för critical mass varje dag!zodah sa:salle sa:emilh sa:Idag tror jag vi passerade någon sorts gräns till vad cykelinfran genom Stockholm kan hantera kapacitetsmässigt.
+1! Sjukt kaoz!
Jag var så nära, *måttar med tummen och pekfingret*, att ta samma fil som motortrafiken på Götgatan i morse. Men beslöt att inte hetsa. Tramsigt mkt folk.
johan44 sa:Varför inte? Tillåtet + att det kanske är dags för critical mass varje dag!zodah sa:salle sa:emilh sa:Idag tror jag vi passerade någon sorts gräns till vad cykelinfran genom Stockholm kan hantera kapacitetsmässigt.
+1! Sjukt kaoz!
Jag var så nära, *måttar med tummen och pekfingret*, att ta samma fil som motortrafiken på Götgatan i morse. Men beslöt att inte hetsa. Tramsigt mkt folk.
emilh sa:johan44 sa:Varför inte? Tillåtet + att det kanske är dags för critical mass varje dag!zodah sa:salle sa:emilh sa:Idag tror jag vi passerade någon sorts gräns till vad cykelinfran genom Stockholm kan hantera kapacitetsmässigt.
+1! Sjukt kaoz!
Det brukar inte löna sig, oftast stopp även i körbanan.
zodah sa:Funderade lite på om den gröna vågen bara är för cykelbanan, är det ngn som vet?
Låter som att kaffe på jobbet istället för hemma ger färre gråa hår ?emilh sa:Strömavbrott hemma och därför inget morgonkaffe. Kom iväg 20 minuter tidigare än vanligt och det var märkbart mindre trängsel.
NickPick sa:Låter som att kaffe på jobbet istället för hemma ger färre gråa hår ?emilh sa:Strömavbrott hemma och därför inget morgonkaffe. Kom iväg 20 minuter tidigare än vanligt och det var märkbart mindre trängsel.
Öh! Är det lämna företräde eller stopplikt från hennes håll? Annars är det ju högerregeln och du som skulle lämnat företräde.Sambal Oelek sa:Höll på att gå åt h-vete totalt.
Men om det nu skulle vara den här dumma högerregeln, betyder det att man aldrig behöver titta vänster om man inte vet att man svänger ut på huvudled?Stumpy sa:Öh! Är det lämna företräde eller stopplikt från hennes håll? Annars är det ju högerregeln och du som skulle lämnat företräde.Sambal Oelek sa:Höll på att gå åt h-vete totalt.
Stumpy sa:Öh! Är det lämna företräde eller stopplikt från hennes håll? Annars är det ju högerregeln och du som skulle lämnat företräde.Sambal Oelek sa:Höll på att gå åt h-vete totalt.
Nej, alla skall göra vad de kan för att undvika olyckor, men du gjorde helt klart det största felet.Sambal Oelek sa:Men om det nu skulle vara den här dumma högerregeln, betyder det att man aldrig behöver titta vänster om man inte vet att man svänger ut på huvudled?Stumpy sa:Öh! Är det lämna företräde eller stopplikt från hennes håll? Annars är det ju högerregeln och du som skulle lämnat företräde.Sambal Oelek sa:Höll på att gå åt h-vete totalt.