Sambal Oelek
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
.A. sa:Du hade kunnat förbättra cyklisters rykte genom att helt naturligt medmänskligt stanna och fråga tjejen hur det gick.
staine sa:Men en kolfiberram är väl inte töntig?
fyrbåk sa:Medborgarplatsen (i huvudstaden) idag. Ligger bakom snubbe på röd standardcykel och han är i huvudsak pendlarkittad. Tjej går på cykelbanan i samma riktning som vi och snubben plingar utan att tjejen reagerar. Musik på hög volym i lurarna får man anta. Så killen ger tjejen en snyting i ryggen bakifrån när han kör förbi så hon är nära att fara i gatan. Här är jag inte helt säker på om hon klarade att hålla balansen eftersom jag låg ganska nära bakom miffot som slog och hon kan har dråsat ihop efter jag passerade
Alltså, om någon undrar varför cyklister är så avskydda där ute. Numera möjligen tvåa efter elskotrar.
Om någon undrar så var inte killen något vidare intresserad av att stanna och förklara sig eller ta reda på hur det gick för tjejen han misshandlade. Han tyckte jag var en tönt som ifrågasatte hans hårdhänta tillrättavisning. Enligt min helt subjektiva uppfattning så är jag gärna en en töntig lycragubbe än en feg, ynklig skithög som ger en försvarslös tjej en snyting bakifrån. Det, om något, är töntigt.
Stumpy sa:Ni som skriver "dubbfritt". Är det dubbfria vinterdäck eller sommardäck ni menar då?
johan44 sa:Gjorde foten i marken-test lite då och då men ingen halka. Krispigt!
konstruktören sa:Dubbdäck idag 10min längre tid på 35km och 10 fler slag i snittpuls.
Mötte en fotgångarkvinna på landsvägen. Eftersom hon gick på fel sida försökte jag se butter ut det gick sådär. Hon log och vinkade åt mig. Bra start på dagen
bearthefear sa:Planerad vila idag på grund av anledning. Så nu fick jag inte veta hur halt det var imorse. Låter som att det var lite halt i Sthlm...
Mikva sa:Schwalbe Big Apple fungerade utmärkt inne i city idag. Fast snart är det nog läge att byta till vinterdäck.
bearthefear sa:Planerad vila idag på grund av anledning. Så nu fick jag inte veta hur halt det var imorse. Låter som att det var lite halt i Sthlm...
För min del innebär det mönster på däcken. Å andra sidan bor jag i Skåne, så dagarna med halka brukar vara så lätt räknade att det är billigare att ta kommunala färdmedel de dagar det påkallar dubbat. Halkan i denna landsändan består mest av lera från jordbruksmaskiner och blöta löv, därav mönster.nHz sa:Är vinterdäck för er = dubbdäck?