Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cyklingen är en mogen, etablerad företeelse där, vi är nyvakna efter att inte haft masscykling sen 50-talet (alla borde läsa den här https://www.adlibris.com/se/bok/tra...ltrafiken-i-stockholm-1930-1980-9789170312410) Och Köpenhamn/Amsterdam har fungerande, sammanhängde cykelinfra. Huvudstråken i Cph har cykelbanor som är lika breda som en normal vägbana. Najs!Berk sa:Tänker mycket på Nederländerna senaste dagarna, var det finns jättemånga cyklister, men allt är ordnat och lugnt och folk provar inte att står i första filen vid rödljuset. Det börjar blir lite mer ordning i Stockholm. Men imorgon passerade en fru på högersidan av cyklistfilen just innan ljuset blev grönt. Ingen säger något, men jag som Nederländare tycker att man måste korrigera folk som profiterar och orsaker kaos. Hon sade att hon inte vill stanna och orsaker ingen problem. Det är väl största problemet, att folk verkligt tycker att dom har rätt att åka framför alla andra och orsaker ingen problem när dom klart gör det.
johan44 sa:Cyklingen är en mogen, etablerad företeelse där, vi är nyvakna efter att inte haft masscykling sen 50-talet (alla borde läsa den här https://www.adlibris.com/se/bok/tra...ltrafiken-i-stockholm-1930-1980-9789170312410) Och Köpenhamn/Amsterdam har fungerande, sammanhängde cykelinfra. Huvudstråken i Cph har cykelbanor som är lika breda som en normal vägbana. Najs!Berk sa:Tänker mycket på Nederländerna senaste dagarna, var det finns jättemånga cyklister, men allt är ordnat och lugnt och folk provar inte att står i första filen vid rödljuset. Det börjar blir lite mer ordning i Stockholm. Men imorgon passerade en fru på högersidan av cyklistfilen just innan ljuset blev grönt. Ingen säger något, men jag som Nederländare tycker att man måste korrigera folk som profiterar och orsaker kaos. Hon sade att hon inte vill stanna och orsaker ingen problem. Det är väl största problemet, att folk verkligt tycker att dom har rätt att åka framför alla andra och orsaker ingen problem när dom klart gör det.
Bilder!Peth sa:Tog en liten omväg, såg en grundstött färja. Tog slut på energi.
johan44 sa:Bilder!Peth sa:Tog en liten omväg, såg en grundstött färja. Tog slut på energi.
nHz sa:Tog på mig min nya fina Vinterjacka (från PEARL IZUMI) som hade ett mycket bättre vindskydd än den andra fleece-jackan (blåste rakt igenom) jag hade tidigare. Framtill är den tät och vindtålig men baktill så släpper den ut. En mycket bra jacka.
Jag hade endast en piké under och frös inte alls. Kanske ingen nyhet för er här men kan vara ett hett tips för de som blir kalla när de cyklar.
Passar bra in här…
- ”Det finns bara dåliga kläder”
Ber om ursäkt.NickPick sa:nHz sa:Tog på mig min nya fina Vinterjacka (från PEARL IZUMI) som hade ett mycket bättre vindskydd än den andra fleece-jackan (blåste rakt igenom) jag hade tidigare. Framtill är den tät och vindtålig men baktill så släpper den ut. En mycket bra jacka.
Jag hade endast en piké under och frös inte alls. Kanske ingen nyhet för er här men kan vara ett hett tips för de som blir kalla när de cyklar.
Passar bra in här…
Core väl rimligt om du berättar vilken modell du har köpt.
nHz sa:Ber om ursäkt.NickPick sa:nHz sa:Tog på mig min nya fina Vinterjacka (från PEARL IZUMI) som hade ett mycket bättre vindskydd än den andra fleece-jackan (blåste rakt igenom) jag hade tidigare. Framtill är den tät och vindtålig men baktill så släpper den ut. En mycket bra jacka.
Passar bra in här…
Egentligen spelar det mindre roll vilken modeller är. Jag ville bara berätta att det finns bra kläder för oss som cyklar även när det är svalare ute, även om man inte tror det gör skillnad. Tidigare hade jag en "bygg"-fleece jacka med bra (4st) reflexer på ärmarna men det blåste rakt igenom. Dessutom var den stor och fångade mycket vind.
Jag är osäker på exakt vilken modell men det ser ut att vara den här, nedan. Min heter Select iaf. så det borde vara samma (finns ingen annan på hemsidan). Den är lite fodrad men framförallt vindtät å hela framsidan, går upp i halsen (buff är överflödig) och andas på ryggen. Jag har en rygga med dator i men jackan ventilerar bra iaf.
Finns många olika märken och varianter av denna.
https://shop.pearlizumi-eu.com/en-s...xb-jacket-yellow-11131518429m#q=Select&pnr=73
NickPick sa:nHz sa:Ber om ursäkt.NickPick sa:nHz sa:Tog på mig min nya fina Vinterjacka (från PEARL IZUMI) som hade ett mycket bättre vindskydd än den andra fleece-jackan (blåste rakt igenom) jag hade tidigare. Framtill är den tät och vindtålig men baktill så släpper den ut. En mycket bra jacka.
Passar bra in här…
Egentligen spelar det mindre roll vilken modeller är. Jag ville bara berätta att det finns bra kläder för oss som cyklar även när det är svalare ute, även om man inte tror det gör skillnad. Tidigare hade jag en "bygg"-fleece jacka med bra (4st) reflexer på ärmarna men det blåste rakt igenom. Dessutom var den stor och fångade mycket vind.
Jag är osäker på exakt vilken modell men det ser ut att vara den här, nedan. Min heter Select iaf. så det borde vara samma (finns ingen annan på hemsidan). Den är lite fodrad men framförallt vindtät å hela framsidan, går upp i halsen (buff är överflödig) och andas på ryggen. Jag har en rygga med dator i men jackan ventilerar bra iaf.
Finns många olika märken och varianter av denna.
https://shop.pearlizumi-eu.com/en-s...xb-jacket-yellow-11131518429m#q=Select&pnr=73
Ja de flesta här på happy antog jag hade mer eller mindre specifika kläder (ofta är dom ju bra för just cykling...). Misstänkte att du hade fått tag på någon superjacka. Är referensen byggfleece så vettefan ??.
Select, elite, pro. Så går pearl izumis rangordning. Har någon jacka från Elite men den passformen är för någon med lite högre bmi.
federico sa:11 November
staine sa:federico sa:11 November
Hmm... får associationer med Skrotnisse och hans vänner.
:)
federico sa:staine sa:federico sa:11 November
Hmm... får associationer med Skrotnisse och hans vänner.
:)
På tal om Skrotnisseassociationer, en bild från 4 september 2014, inte ljuset men motivet och farkosten