Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Det är bara att överleva första veckan på jobbet. Sa jag överleva..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hemresan börjar bra, snälla koölegorVisa bilaga 439828
ASG!! joooo nu när du säger det så :)Blir du inte nervös av denna lapp? Kolla att bromsoken sitter fast fortfarande?
Meh, finns inte en tillstymmelse till ny pendlarhoj på bilden. Det får du ordna till omgående.Trevlig, med ny pendlarhoj!
Visa bilaga 440742
Meh, finns inte en tillstymmelse till ny pendlarhoj på bilden. Det får du ordna till omgående.
Huttrade lite innan jag fick upp värmen. Sen fick jag lite ont i halsen. Blä. Får se hur det utvecklar sig, hoppas det inte är förkylning på gång.
nynnade på Indochine och Depeche hela morgonpendlingen. inga stadsreferenser :)Satt o tänkte på "I denna stan" med Attentat när rullade in mot Göteborg. Förlåt Stockholm..
var inte svetten som rann? det var ju inte speciellt kallt i STHLM så jag körde på vanlig långärmad och vindväst, under vindväsen vart det varmfuktigtBörjade regna när jag började cykla. Tyckte Rapharegnjackan blev lite blöt inuti. Efter 4 km? Ska det vara så? Rapha?
ungefär som att åka längdskidor med skin och dåligt spann. Kommer bli grymt stark när du väl släpper bromsarna :)Blött. Tog crossen för andra gången i år. Det var oerhört trögt igen, men det regnade ju och blåste motvind.
Väl framme så kollade jag dock hjulen, och jodå, bakhjulet gick knappt att snurra alls pga påliggande skivbroms. Jag bytte bromsbelägg precis före sommaren, och något verkar vara litet skumt med bakbromsinställningen.
Pendlingen i Göteborg uteblev pga Göteborgsväder.
enligt SMHI.
Jag cyklade till skolan med dottern, sen cyklade jag 1 km hem istället för 4 km till kontoret. Nu känner jag mig precis så mesig som jag tidigare tyckte att mina ickecyklande kollegor var varje dag det regnade ?Cyklade till busshållplatsen med "Tantis" och åkte buss.
Fördelen med buss är ju att man sitta och dricka kaffe. Svårt att njuta av kaffe när man ligger och svettas i bocken.
Cyklade till busshållplatsen med "Tantis" och åkte buss.
Fördelen med buss är ju att man sitta och dricka kaffe. Svårt att njuta av kaffe när man ligger och svettas i bocken.
Olaus magnusplan vid Hammarbyhöjden ser det ut som. Där har jag testat ungefär exakt samma manöver nån gång.... fast med sämre resultat.Regnblöt asfalt
90-graderskurva
god fart
framhjulet stack
byxorna sprack.
40 km/h säger Garmin-klockan och jag klarade mig trots det med milt blodvite via skrubbsår, så jag är rätt nöjd med den fysiklektionen som bara kostade ett par brallor. Dessutom fick jag omedelbar glädje av den mini-kedjetång jag i förra veckan packat ner i cykelväskan och funderat på om den är värd att ha med – märkte efter några km att kedjan hamnade framför guideflärpen på växelförarens cage i kraschen, så fick ta isär kedjan och lägga den rätt.
Visa bilaga 441185