Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man jublar inte efter första turen med vintercykling...Första sncyklingen för min del. Vet inte om det är pga dubbdäck, kängor och packad snö eller att man varit lat i jul men 5km enkel väg till fsk var döden idag. Drömmer om vinterdäck på graveln eller byta vår dra-cykelvagns-cykel mot nåt med växlar och mindre...första bästa från skroten-cykel
Man jublar inte efter första turen med vintercykling...
Ja kepa måste tas på. Detta funkar inte med gubbögon. Såg inte mkt imorse.Kepa var najs i morse, man slapp nålsticken i ögonen. Alltid bra med lite ledsyn på jobbet ;)
(Om allt fryser på till i kväll får man väl ta en 4 km promenad hem då, för bövelen.)
Ställ den i soffan så den tinar.
Det blir många extra-watt med 20cm nysnöGlad att man "bara" har 8km enkel väg, så skulle man väl kunna sammanfatta det. Blev mer promenad än cykel imorse. Visa bilaga 464140
Skuggneson är dagens vinnare!? ?
Är jag gnällig, eller när jag orimliga förväntningar, om jag har förväntat mig snäppet bättre underhåll på/röjning av cykelbanorna på söder, söder om söder och runt Hammarby Sjöstad? Jag har tidigare år tyckt att det skötts med bravur. Måhända har jag kort minne? Ett par kortare sträckor (gångväg) har varit lätt sandade, i övrigt har allt innehåll lyst med sin frånvaro de senaste dagarna.Slask i morse så jag körde odubbat. Mindre begåvat beslut då hemfärden bjöd på fryst puckelpist från de södra förorterna till innerstan. Tror jag snittade 9km/h. Inga pokaler på Strava och allmänt kränkt!
Imorgon blir det stål-MTB med Ice Spiker PRO.
Visa bilaga 464216
Är jag gnällig, eller när jag orimliga förväntningar, om jag har förväntat mig snäppet bättre underhåll på/röjning av cykelbanorna på söder, söder om söder och runt Hammarby Sjöstad? Jag har tidigare år tyckt att det skötts med bravur. Måhända har jag kort minne? Ett par kortare sträckor (gångväg) har varit lätt sandade, i övrigt har allt innehåll lyst med sin frånvaro de senaste dagarna.
Det är inte min mening att klaga (och efter detta inlägg skall jag sluta tjata om det) utan jag är uppriktigt nyfiken. Jag har cyklat högst sporadiskt i stan under vintern de senaste åren och det är inte omöjligt att jag har en felaktig bild av hur underhåller de facto varit under den perioden.
Ja, det som frös idag för vi nog leva med ett tag. Det blir, för min del, till att cykla lite tidigare på mornarna för att kunna cykla i körbanan utan att störa biltrafiken alltför mycket. Och välja vägar med omsorg.Sprang från Lugnets trafikplats (nackagränsen) längs cykelbanan in mot stan över Danviksbron nyss, de verkar inte sopsaltat sen i morse fast det är en prioriterad sträcka och de hade frusit till spårigt och jävligt nu.
Det lär var bli kvar i ett antal dar till det blir blidväder nästa gång?