Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Mängden medcyklister ökar. Trevligt!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sympati!
Det har tokdumpat. Snötäcket är säkert 15mm djupt.Är det snö i Tjockholm?
Jag tog höjd för det och lastade in vintercykeln i bilen igår kväll. Nu sitter jag på kontoret och ser ut över ett vintrigt Danderyd. Det blir en fin pendling i kväll.Det har tokdumpat. Snötäcket är säkert 15mm djupt.
Hempendling med cykeln i bilen, eller bilen på släp efter cykeln???Jag tog höjd för det och lastade in vintercykeln i bilen igår kväll. Nu sitter jag på kontoret och ser ut över ett vintrigt Danderyd. Det blir en fin pendling i kväll.
Bilen får snällt vänta i jobbets garage över natten medan jag cyklar till där jag bor de dagar jag jobbar i storstan.Hempendling med cykeln i bilen, eller bilen på släp efter cykeln???
Godmorgon!
medvind hem igår, och medvind till jobbet ?
Måste dock gnälla lite på alla nötter som fortfarande inte har lampor eller reflexer .
När jag rullar iväg strax efter fem är det ganska mörkt och man syns sjukt dåligt,
jag menar nu är det väl typ ett halvår sen det gick mot mörkare tider!?
Man borde ha hunnit skaffa nytt batteri till lampan eller en ny reflex när den gamla trillat av.....
kryakämpa
Fuckcancer
Mange
Strax efter fem är, näst efter strax före fem, den bästa tiden att cykla på. Speciellt om man cyklar i Sthlm. Inga mottrafikanter, soluppgång och medvind. Fler (men inte för många) borde prova."Strax efter fem", mycket imponerande. :-) Hur lång pendelväg har du?
Beror på vart runt i stan arbetsplatsen ligger för tillfället, hantverkare va ?..."Strax efter fem", mycket imponerande. :-) Hur lång pendelväg har du?
Mottrafikanter , bra ord?Strax efter fem är, näst efter strax före fem, den bästa tiden att cykla på. Speciellt om man cyklar i Sthlm. Inga mottrafikanter, soluppgång och medvind. Fler (men inte för många) borde prova.
Rullade själv iväg strax efter fem (låg och drog mig 10 minuter i sängen), och hade en ganska mysig morgon i medvinden, trots dubbdäck. Vinterväglag på djurgården, i övrigt snö- och isfria vägar.
Härlig byig motvind med snöblask som förbyttes i 300m plattläns hemma på gatan , det som brukar va den jobbigaste biten ?
Starkt jobbat alla som cyklade idag.
Kämpakrya gubbs
Fuckcancer
Mange
För övrigt vände jag på mångas stek i går och hade den monumentala raka motvinden på vägen hem i stormen. Kom knappt ut på St Eriksbron norrifrån... Men hem kom jag som vanligt.
Jo den har gått många mil nu! Samma styrlager som när jag köpte ramen av dig 2012? Ett bra köp!Är det inte min gamla Focus jag ser i fortsatt tjänst? Kul!
Kommer att vara rörigt ett tag den sträckan, trist men samtidigt är det kul att ha el i uttaget :) Ängbyplan tänker du troligen på även om Island också är rörigt, sen nyss är det en minirondell vid Ängbyplan som inte är självklar hur den funkar för bilisterna.En otäck korsning för oss cyklister på Bergslagsvägen sträckan mellan Brommaplan - Grimsta nu efter alla vägarbeten där det tidigare brukade finnas trafikljus. Förhoppningsvis kommer det upp igen (?) annars finns det en ganska stor risk för olycka i rusningstrafiken, att det kommer smälla. Minns knappt vilken korsning det var dock, om det är korsningen Bergslagsvägen/Blackebergsvägen i närheten av Islandstorget eller om det var den efter vid Bergslagsvägen/Färjestadsvägen vid Ängbyplan, kanske båda är farliga nu men en av dem är definitivt extra lynnig/farlig. Man bör kanske gå av cykeln här eller åtminstone smyga fram, det är lite klurigt med uppsikten, mycket att ha koll på och man kan inte räkna med att bilisterna har koll på läget heller tyvärr.
Kommer att vara rörigt ett tag den sträckan, trist men samtidigt är det kul att ha el i uttaget :) Ängbyplan tänker du troligen på även om Island också är rörigt, sen nyss är det en minirondell vid Ängbyplan som inte är självklar hur den funkar för bilisterna.