Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Öh, vilken väg ska man undvika?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Öh, vilken väg ska man undvika?
Ingen fara, de var bara nyfikna och snälla, jag fick säga åt dem på skarpen att flytta på sig då gjorde dom det till slut, lite motvilligt :)Öh, vilken väg ska man undvika?![]()
Vart dragen i en liten uppförslöpa vid Vällingby av en MTB, senare när han skulle passeras blåste jag ur INNAN jag körde om. Och jag kollade bakom först så ingen låg bakom och inget möte. Helt enligt skolboken.Råkade ut för en annan blowout snytning i fredags så här i Corona tider (den andra jag råkat ut för i år), denna gång i båda riktningarna för säkerhets skull men när han märkte att jag legat bakom honom gav han själv ursäkt, det ger pluspoäng så inget att tjafsa om. Sedan är jag förhoppningsvis immun...
Däremot är det ju ett "intressant" beteende att det är så pass vanligt att folk gör blowout nysningar utan att kolla bakåt först, i synnerhet i dessa tider men inte jättefräscht annars heller.
Dumt att ligga för nära också men ibland gör man ju det innan man cyklar om tex.
Hur gör landsvägscyklister i grupp, försöker man lägga sig längst bak i gruppen då eller det är fritt fram och blåsa ur?
Yes! Hade jag snorat mindre så hade jag hjälpt till med dragjobbet, lovar.Klart man ligger längst bak när man blåser
Jå men så är det ju. skyller på genetisk defektYes! Hade jag snorat mindre så hade jag hjälpt till med dragjobbet, lovar.
Förr i tiden så snöt/spottade man sig under sin egen arm och över benet , hade man bra timing så behövde man inte ens sluta trampa, men vi kanske var mer gentlemannamässiga då men ska oxå sägas att jag inte ägt en landsvägscykel på typ femton år .gissar att vanliga pendlare inte tänker sig för även om de borde , speciellt i coronatider.Råkade ut för en annan blowout snytning i fredags så här i Corona tider (den andra jag råkat ut för i år), denna gång i båda riktningarna för säkerhets skull men när han märkte att jag legat bakom honom gav han själv ursäkt, det ger pluspoäng så inget att tjafsa om. Sedan är jag förhoppningsvis immun...
Däremot är det ju ett "intressant" beteende att det är så pass vanligt att folk gör blowout nysningar utan att kolla bakåt först, i synnerhet i dessa tider men inte jättefräscht annars heller.
Dumt att ligga för nära också men ibland gör man ju det innan man cyklar om tex.
Hur gör landsvägscyklister i grupp, försöker man lägga sig längst bak i gruppen då eller det är fritt fram och blåsa ur?
Nån plusgrad i luften, minusgrader på marken. Tog den mindre spåriga vägen med passage över tillfällig cykelbana över en åker (ler/grusväg). Där det var is var den jämn. På hemvägen (9+) kommer isen att börja mjukna och övergå till nåt som varken bär eller brister. Bild från igår (gruset är nersmält i isen och ger absolut inget grepp).
Visa bilaga 477154
Skellefteå. Vi fick två rejäla snökanoner (och en mindre) i vinter.Var bor du med all denna snö om man får fråga? :-)
Måste bara göra ett litet tillägg ,Förr i tiden så snöt/spottade man sig under sin egen arm och över benet , hade man bra timing så behövde man inte ens sluta trampa, men vi kanske var mer gentlemannamässiga då men ska oxå sägas att jag inte ägt en landsvägscykel på typ femton år .gissar att vanliga pendlare inte tänker sig för även om de borde , speciellt i coronatider.
Mange
Udda ändå att en potentiell klungcyklist åker och dreglar bland folk.Måste bara göra ett litet tillägg ,
detta hände innan Corona.
Cyklar uppför götgatsbacken och får en härlig snorboris över benet , hinner bli lite upprörd och ropar tack för den , men ser i samma ögonblick att leverantören är en gammal hovfetkompis som jag inte sett på flera år ? och nu har vi setts utan snor flera gånger?
Kryakämpa gubbs
Fuckcancer
Mange
Till hans försvar ska ska sägas att han mest randonerade?Udda ändå att en potentiell klungcyklist åker och dreglar bland folk.
Muskelminnet sitter väldigt rotat i mig iaf, åker nästan åt sidan och snorar fast jag singelpendlar.?
Typiskt randos, tack för varningen?Till hans försvar ska ska sägas att han mest randonerade?
Om man är sjukskriven, får man posta om sin rehab här då?Blev korta ben hem idag, vilken frihet!
trots att jag hade skalat av allt vindblock på överkroppen så var jag helt kokt när jag var hemma. Så ännu tunnare lager imorgon!
Jag kommer också få motvind hem. Ser INTE fram emot hemfärden. Men, man kommer ju oftast hem ändå. :)Lyllos er som har 12-14 grader på eftermiddagen, här håller det sig mellan 5 och 7. Skippade i alla fall vinterskorna idag och i morgon ska sommarhjulen på!
Flaggornas riktning och vindsnurrornas hastighet avslöjar att hemfärden kommer bli jobbig... Meeeen man kommer ha snygga ben till sommaren ?
Precis, det går antingen lite långsammare eller så blir man lite tröttare, bara att välja ?Jag kommer också få motvind hem. Ser INTE fram emot hemfärden. Men, man kommer ju oftast hem ändå. :)
Igår var jag både trött och långsam i motvinden. Så man KAN få bägge!Precis, det går antingen lite långsammare eller så blir man lite tröttare, bara att välja ?
Du får ju njuta av det fina vädret en längre stund?Jag kommer också få motvind hem. Ser INTE fram emot hemfärden. Men, man kommer ju oftast hem ändå. :)
Jag tänkte faktiskt på det när jag kämpade med humöret: Sluta vara negativ, det är faktiskt sol och vackert. :)Du får ju njuta av det fina vädret en längre stund?
Jag fick dra en tjej i motvinden några km. Impad av hennes styrka. Många starka tjejer finns det i Cph!
Cykling är väl betydligt större i Danmark än i Sverige generellt, går knappt att jämföra. I synnerhet om man ser till cykelsport, hur det är med pendling vet jag inte.