D
Deleted member 63645
Guest
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Satan nu kommer regnet ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Satan nu kommer regnet ?
Kan bara hålla med , vindarna har varit skumma den här veckan, ingen pizza för mig dock....Tror jag hade motvind åt alla håll, alla dagar. Måste vara något rekord.
Nu är det helg, dottern har bestämt pizza. Slippa laga maten? Win!
En mycket imponerande prestation i sig, jag skulle tagit taxi. ;-)Kände mig bra bucklig när klockan ringde vid 04:30. Svårt att urskilja om det var normalläget eller något extra. Började cykla och märket snabbt att nacken inte lirar, jag har visst nackspärr visade det sig!
Chefen benådade mig och släppte mig en timme tidigare, fint. Nu kan jag se efter min stackars nacke.
Efter någon kilometer hör jag ett bekant ljud , en jävla punka. Varken slang eller verktyg låg i väskan.
40minuter promenad med landsvägsskor och lutande huvud. Fredag!
Ha! Alltid ?Sätt på dig vikingahjälmen och sluta gnäll. ;-)
För jävligt… slå på Netflix och vila.Kände mig bra bucklig när klockan ringde vid 04:30. Svårt att urskilja om det var normalläget eller något extra. Började cykla och märket snabbt att nacken inte lirar, jag har visst nackspärr visade det sig!
Chefen benådade mig och släppte mig en timme tidigare, fint. Nu kan jag se efter min stackars nacke.
Efter någon kilometer hör jag ett bekant ljud , en jävla punka. Varken slang eller verktyg låg i väskan.
40minuter promenad med landsvägsskor och lutande huvud. Fredag!
Ska inte ljuga, hade en taxi i åtanke men solen lyste. Nya cleats är billigare än taxiresan !En mycket imponerande prestation i sig, jag skulle tagit taxi.
Läst att det ligger grus kvar på vissa pendlingstråk. Då måste det väl ändå vara vinterväglag?mött minst tre stockholmscyklister med dubbdäck senaste veckan. lite på övertid så här fem veckor före midsommar?
själv har jag iofs ovanligt sent gått över till shorts, och på em åker jackan av till förmån för endast t-shirt.
men det är klart - det kom några hagel i skuren på eftermiddagen.
det gör det här och var. lite senare än föregående vintrar? men ändå vågat montera slicksen på min brompton. kör man inte för högt tryck brukar det gå bra punkamässigt.Läst att det ligger grus kvar på vissa pendlingstråk. Då måste det väl ändå vara vinterväglag?
Samma för mig, halva vägen är cykelbana och på några ställen är den lägsta punkten cykelbanan så den såg ut som en vårfylld fjällbäck på hemvägen.....Blött är väl tillochmed en underdrift. Fötterna var ju under vattenytan i vissa pölar och då cyklar jag ändå mestadels på cykelbana
Jag skaffade en remcykel i våras. Tyst och i stort sett underhållsfritt. Udda känsla i början. Nackdelen är väl att man blir tvungen att använda internväxlade nav (de bra kostar som hela cykeln). Det ska också vara lite mer kraftförluster med rem (upp till 200W men sen är det jämförbart med kedja) men sånt är jag rätt ointresserad av. Har inte cyklat med den på vintern.Några som har remdrift på era pendlingshojar? Nyfiken på nackdelar och fördelar?
Ok, tack för svar, hur remdriften fungerar på vintern är så klart mycket intressant också. :-)Jag skaffade en remcykel i våras. Tyst och i stort sett underhållsfritt. Udda känsla i början. Nackdelen är väl att man blir tvungen att använda internväxlade nav (de bra kostar som hela cykeln). Det ska också vara lite mer kraftförluster med rem (upp till 200W men sen är det jämförbart med kedja) men sånt är jag rätt ointresserad av. Har inte cyklat med den på vintern.
Känslan märks mindre när man cyklar (och inte tänker på det). Men när man bara snurrar på pedalerna är det andra intryck än med en kedja. Kollade in nån touringcyklist (som cyklar långt på riktigt, i olika förhållanden). Han bytte rem efter 3000 mil (som förebyggande underhåll).Ok, tack för svar, hur remdriften fungerar på vintern är så klart mycket intressant också. :-)
Men det är ändå en annan känsla när du cyklar? Vet du ungefär hur ofta som själva remmen bör bytas?
Slutpendlat i ett antal veckor. Vurpade rejält med racern i fredags: 4 brutna revben och en AC-lux. Allt på vänster sida.
Fy för den lede, men grymt glad att det inte blir värre.
Har kört rem i fyra vintrar och känner fortfarande inget skriande behov att byta den. Kör några hundra mil per år på den cykeln så jag har väl en stund kvar till 3000.Känslan märks mindre när man cyklar (och inte tänker på det). Men när man bara snurrar på pedalerna är det andra intryck än med en kedja. Kollade in nån touringcyklist (som cyklar långt på riktigt, i olika förhållanden). Han bytte rem efter 3000 mil (som förebyggande underhåll).