Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Rätt mysigt väder men galet mycket stollar ute. In till jobbet var det en snubbe som snöt sig framför mig. När jag cyklade förbi honom och bad honom att titta sig för innan han snyter sig ursäktade han sig med att han var "dubbelvaxxad". Sen var det mest lite folk som inte såg sig för och körde ut på övergångsställen helt i blindo.

På hemvägen blev jag prejad in i räcket på västerbron, klarade mig från vurpa och såg hjälten plinga ilsket på någon han tyckte var ivägen senare, inklusive när han passerade, oklart om han skällde ut vederbörande men det var långa ilska blickar.

/R
Ja, om det är covidfritt är det ju hur fräscht som helst att få nån annans snor i ansiktet...
Vaccinerad. Såklart. Jag som satt här och undrade vad i hela fridens namn det hade för betydelse att han vaxat bägge benen. ?

Ja och när man tittar på de fordon som åker med LGF-skylt här i Huddinge så är det en Pajero och huvudsakligen Volvo 740/940. OM man ska krocka med någon i 45 är det fan bättre att sitta i en 740 än i en plastbubbla

/R

Ja, vädret lite lynnigt nu, i går på vägen hem lyckades jag pricka in både ett ymnigt regnande + kraftig motvind, bingo. Men var nog mera störd av att jag kände mig lite vek jämfört med själva vädret. Ibland har man rätt mode för att trycka på, ibland inte. ;-) Om man blandar pendling med en del annan träning krävs det mat, mycket mat. Lite roande ibland när folk reagerar på hur mycket man äter. Har märkt att jag inte bör hoppa över frukosten heller, bättre tryck i cyklingen efter en hederlig Gunde Svan frukost. Får se hur länge jag orkar med det här, att försöka knäcka gravel samt elcyklister med min blytunga 3000 kronors hybrid med 47 mm kina däck, ibland roande, ibland inte ett dugg. ;-) Förr eller senare blir det en roligare pendlarhoj för mig också. Möjligen förbättras mina odds lite ju j-vligare väder det blir.

Senast ändrad:
Jag blir hellre påkörd av en moppebil än en Pajero
Beror lite på tänker jag. På cykel, jag vetefan om det inte är obehagligare att få 450kg jiffypåse på sig i 45km/h än en Pajero i 30km/h.
I bil, kanske det kommer nog bli huvudsakligen kosmetisk skada i båda fallen.

/R

Jag blir hellre påkörd av en moppebil än en Pajero
Fast, det är lite finare att bli påkörd av en Porsche.

Beror lite på tänker jag. På cykel, jag vetefan om det inte är obehagligare att få 450kg jiffypåse på sig i 45km/h än en Pajero i 30km/h.
I bil, kanske det kommer nog bli huvudsakligen kosmetisk skada i båda fallen.

/R
Fast problemet med a-traktorerna är väl att de är elektroniskt spärrade och i praktiken alltid går snabbare än 30? Vi fårväl se om de blir förbud nu när nån unge försökte köra ihjäl en polis förra veckan...

Moppebilen är annars framtiden om vi ska snacka klimat å grejjer. Bara vänja sig sig som både som bilist och cyklist. Nu tänker jag inte skiva mer om det utan om pendling!

Cykelpendlade för första gången på flera månader! Enkel väg hem från nattåget. Det regnade, jag blev blöt, fick sätta på mig nya byxor!

Vittnade igår en incident på Kungsholmen då en hetsig, adidas dressad kille i en svart Audi hoppade ur sin bil o skulle spöa upp en cyklist.
Glad att du inte att backade o tog "fajten". Hoppas allt gick bra med dig o din cykel ?

5f3a7f2d0ffdf.jpeg

Man vill inte krocka med mig när jag kör.

En bil vill man nog hellre ha i ryggen, i regel så rullar en cyklist upp på huven. Det blir bara farligare(av de två alt.) när man hamnar under bilen.

Mitt lyse och mina detaljer kan ge särskilt svåra skador på innanmätet.

Vittnade igår en incident på Kungsholmen då en hetsig, adidas dressad kille i en svart Audi hoppade ur sin bil o skulle spöa upp en cyklist.
Glad att du inte att backade o tog "fajten". Hoppas allt gick bra med dig o din cykel ?

"Adidas-krigare"

:ROFLMAO:

Förhoppningsvis sluter flera cyklister upp runt en påkörd cyklist mot en sån.

"Adidas-krigare"

De flesta bilister skulle väl också sluta upp mot folk som kör Audi? Att audisar körs av livsfarliga idioter är väl något de flesta som rör sig i trafiken kan enas kring och jag inbillar mig att de generell är mer hatade än cyklister

"Adidas-krigare"

En viss försiktighet kan nog tänkas vara rimligt att iaktta dock. Då brutna högerreglar (? ??) torde vara värda en kniv i magen eller kula i benet. (Riskerna torde dessvärre inte vara fullt ut obefintliga, ehuru givetvis låga,i dagsläget.)
I de fall en sådan respons kan tänkas utebli han dessa typer gott få veta hur illa de har betett sig. Det blir väl knappast bättre framöver, men ibland kan det kännas skönt att få lägga över det på den som rimligtvis bör bära på det, istället för att göra det själv.

De flesta bilister skulle väl också sluta upp mot folk som kör Audi? Att audisar körs av livsfarliga idioter är väl något de flesta som rör sig i trafiken kan enas kring och jag inbillar mig att de generell är mer hatade än cyklister
Audi har verkligen sitt esse på vintern i sina Quattro ekipage. Ibland får man intrycket att de är väldigt roade av att visa hur snabbt de kan köra trots djävligt väglag, äntligen får de lite valuta för sin svindyra investering. Man ser heller aldrig lika många Audis just som i snöfall, de kommer ut då. Jag i min 15 år gamla bakhjulsdrivna BMW ligger lågt då. ;-)

Senast ändrad:
Audi har verkligen sitt esse på vintern i sina Quattro ekipage. Ibland får man intrycket att de är väldigt roade av att visa hur snabbt de kan köra trots djävligt väglag, äntligen får de lite valuta för sin svindyra investering. Man ser heller aldrig lika många Audis just som i snöfall, de kommer ut då. Jag i min 15 år gamla bakhjulsdrivna BMW ligger lågt då. ;-)
Tycker man ser många XC70 som beter sig exakt likadant, trots att de borde vara sämre lämpade för uppgiften ?

En viss försiktighet kan nog tänkas vara rimligt att iaktta dock. Då brutna högerreglar (? ??) torde vara värda en kniv i magen eller kula i benet. (Riskerna torde dessvärre inte vara fullt ut obefintliga, ehuru givetvis låga,i dagsläget.)
I de fall en sådan respons kan tänkas utebli han dessa typer gott få veta hur illa de har betett sig. Det blir väl knappast bättre framöver, men ibland kan det kännas skönt att få lägga över det på den som rimligtvis bör bära på det, istället för att göra det själv.

Ja.

Att fler sluter upp behöver inte betyda att flera lägger sig för att bli fysiska.

Men flera som möter buset och signalerar "inte ok" kan räcka för den stunden tills förhoppningsvis polis dyker upp.

Ja.

Att fler sluter upp behöver inte betyda att flera lägger sig för att bli fysiska.

Men flera som möter buset och signalerar "inte ok" kan räcka för den stunden tills förhoppningsvis polis dyker upp.

Ja, klurigt ämne, vi människor är ju så himla olika. Svårt att säga om man skulle tända på alla cylindrar eller hålla sig lugn. Ibland blir man så himla snopen också under sådana händelser att man blir väldigt slö i reaktionen, något sorts "WTF" moment. ;-)

Segt idag men hade flax å blev upplockad av arbetskamrater vid Frösunda och skjutsad dit på hemvägen oxå , men så jäkla tungt borde det inte ju vara .
men se så fint sadelstolpen hade glidit ner 1.5 cm ,det förklarade en del så nu byter jag till en ful kraftig sak som det inte står
Max 7nm på.
Trevlig helg Mange

Senast ändrad:
Varit pappaledig men fick idag äntligen pendla in till jobbet igen. Ny cykel dessutom, iofs införskaffad i maj men aldrig cyklat till jobbet på den. Måste skaffa skärmar dock….. Det var en mycket skön känsla att bara trampa, blev inte ens trött. Helt underbart! Nu längtar jag till måndag!?

Pendlade lite intervaller i morse på vägen från hemmet, till hemmet. Rätt fuktigt i luften så trots 12 grader och torrt gav det en lite kylig tur.
Inga elitpendlare syntes till så jag fick försöka hålla effekten upp på egen hand.

Fin morgon ända till toppen av Västerbron. Där blev jag snorduschad av en medtrafikant. Han tyckte att jag borde hålla avstånd och signalera för att undvika hans duschar. Nöjd med mig själv att jag höll mig så lugn i situationen medan min medtrafikant skrek och var galen.

Fin morgon ända till toppen av Västerbron. Där blev jag snorduschad av en medtrafikant. Han tyckte att jag borde hålla avstånd och signalera för att undvika hans duschar. Nöjd med mig själv att jag höll mig så lugn i situationen medan min medtrafikant skrek och var galen.
Märkt att de absolut sämsta cyklisterna är de som fått för sig att de är så snabba att de inte tror att någon är bakom. Hände mig tre ggr I våras

Tillbaka
Topp