Sambal Oelek
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Härligt, vitt och friskt, och tomt på vägarna :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Första 25km avklarade. Höll mig till sopsaltade sträckor men står nu och försöker få gång framväxeln som fastnat av frusen modd.Berätta gärna hur snöröjningen och underlaget är när ni åker hem. Tänkte köra en kort kvällsrunda 5-10 mil och vill gärna undvika de värsta vägarna.
Tycker att du är jävligt tuff som pallar att dra ut frivilligt i det här vädret en annan är ju bara tvungen att cykla för att slippa coronaexpressen??Första 25km avklarade. Höll mig till sopsaltade sträckor men står nu och försöker få gång framväxeln som fastnat av frusen modd.
Kul ändå, nöjet är i misären, eller?
Klaga inte, det var vindstilla idag ?Tycker att du är jävligt tuff som pallar att dra ut frivilligt i det här vädret en annan är ju bara tvungen att cykla för att slippa coronaexpressen??
Men kosta på dig ett par rejäla stänkor om du ska susa runt i grisvädret. Bra för dig och bra för drivlinan!5 mil senare
Mysigt värre
Fick inte plats med stänkisar + 37mm dubbat ?Men kosta på dig ett par rejäla stänkor om du ska susa runt i grisvädret. Bra för dig och bra för drivlinan!
Satan i gatan!Blev 6mil runda idag. Huvudsakligen cityrace mot mig själv, varav en stor del spenderades på Gärdet.
Cyklade bakom en herre på fin titanram vid Frescati. Den såg vacker ut men kändes tung. Hej om du är här!
Bilden visar hur det kan gå när man använder frambromsen på isbana.
Det gick helt okej faktiskt. Styret och sadeln hamnade snett men lyckades få de till rätt plats utan insexnyckel.Satan i gatan!
Tur för dig! Hade lite problem jag också fick trycka ner foten några gånger när det slirade. Men väldigt härligt att dra ut ändå.Det gick helt okej faktiskt. Styret och sadeln hamnade snett men lyckades få de till rätt plats utan insexnyckel.
Du ser exemplarisk ut med munskydd och allt.Kunde inte motstå så jag drog ut idag.
Jajamänsan… stabilt!Du ser exemplarisk ut med munskydd och allt.
Ganska välsaltat där jag är. Vart körde du?Körde en runda efter lunch, sopsaltaren hade inte varit ute på länge och underlaget var underfruset/återfruset mest överallt. Har de fortfarande julledigt hos Stockholm Stads entreprenörer?
Fast bortsett från utsikten så är det ingen höjdare att cykla bredvid Essingeleden, jag tycker att det är rätt skönt att vika av från den. Korsningen vid Gröndalsvägen skulle jag iofs gärna slippa ta mig förbi.Vid Essingeleden började jag dagdrömma om en cykelbana som löpte parallellt med bilvägen från Stora Essingen till Västertorp. Istället för att klättra de sista tre kilometrarna på en single speed – en sträcka som suger musten ur mig varje dag efter jobbet – hade den påhittade cykelvägen följt det svarta strecket här nedan. Lika fascinerande som idén om denna cykelbana är det faktum hur okritiskt man själv varit, dag in och dag ut, när man åkt 40 m nedför för att sedan omedelbart klättra 40 m upp...
Visa bilaga 531486
Vad är det du inte gillar med Essingeleden? Är det bilarna möjligtvis??Fast bortsett från utsikten så är det ingen höjdare att cykla bredvid Essingeleden, jag tycker att det är rätt skönt att vika av från den. Korsningen vid Gröndalsvägen skulle jag iofs gärna slippa ta mig förbi.
Det är precis samma väg jag kör, men har massor av växlar så går inte riktigt att jämföra.Vad är det du inte gillar med Essingeleden? Är det bilarna möjligtvis??
Jag cyklar först upp på leden sen ner mot Gröndal, hela Blommensbergsvägen upp och sedan direkt inpå Vallfartsvägen med max lutning på 13%. Hade nog ändå cyklat brevid bilarna om jag fick välja men det kommer jag inte få göra så kanske får skaffa en växlad cykel eller byta arbetsplats.
Från kommungränsen från Nacka via det prioriterade cykelstråket in till Slussen, is och underfryst/återfryst hela sträckan?Ganska välsaltat där jag är. Vart körde du?