Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Härligt, vitt och friskt, och tomt på vägarna :)

IMG_20211222_141622.jpg

simson

Aktiv medlem
-13 vid start (05.30)bara minus nio när jag kom in till stan , på hemvägen var det bara sex minus å väldigt svag vind .
Tråkig ”statistik” idag dock, nästan alla cyklar jag såg idag var motoriserade, vissa behövde inte trampa alls….

simson

Aktiv medlem
Imorse var det fint som f-n , -åtta och när jag kom fram (efter fikat) såg det ut såhär
BC04538F-4E69-4802-9DE8-E2D19882F275.jpeg

Hempendlingen, mulet å det svarta kletet som blir när det är för lite saltlösning , det blir som sagt bara äckligt, sluta salta eller salta ordentligt….
En som e less på sörjan

Kashedian

Aktiv medlem
Berätta gärna hur snöröjningen och underlaget är när ni åker hem. Tänkte köra en kort kvällsrunda 5-10 mil och vill gärna undvika de värsta vägarna.

Kashedian

Aktiv medlem
Berätta gärna hur snöröjningen och underlaget är när ni åker hem. Tänkte köra en kort kvällsrunda 5-10 mil och vill gärna undvika de värsta vägarna.
Första 25km avklarade. Höll mig till sopsaltade sträckor men står nu och försöker få gång framväxeln som fastnat av frusen modd.

Kul ändå, nöjet är i misären, eller?

simson

Aktiv medlem
Första 25km avklarade. Höll mig till sopsaltade sträckor men står nu och försöker få gång framväxeln som fastnat av frusen modd.

Kul ändå, nöjet är i misären, eller?
Tycker att du är jävligt tuff som pallar att dra ut frivilligt i det här vädret en annan är ju bara tvungen att cykla för att slippa coronaexpressen👊😜

Kashedian

Aktiv medlem
Tycker att du är jävligt tuff som pallar att dra ut frivilligt i det här vädret en annan är ju bara tvungen att cykla för att slippa coronaexpressen👊😜
Klaga inte, det var vindstilla idag 😘

Skämt åsido så tycker jag att det är roligt att cykla i misär, bara det inte blåser. Då orkar jag cykla mer för att ingen ser hur mycket jag svettas och flåser ❗

simson

Aktiv medlem
Medflås 😃 till jobbet , samma flås som fast av nån outgrundlig anledning blåste i motsatt riktning på vägen hem ,
tog stigomvägen sista biten och det var blött men ganska hård packad snö som det var bra fäste i förutom mitten där alla går som var lite isigt men det var rent iallafall 😜.
Pendlingen slut för det här året.
Mange

Kashedian

Aktiv medlem
Blev 6mil runda idag. Huvudsakligen cityrace mot mig själv, varav en stor del spenderades på Gärdet.

Cyklade bakom en herre på fin titanram vid Frescati. Den såg vacker ut men kändes tung. Hej om du är här!

Bilden visar hur det kan gå när man använder frambromsen på isbana.

Bilagor

• DSC_0206.JPG
    DSC_0206.JPG
    732.2 KB · Besök: 82

Peter G

Aktiv medlem
Blev 6mil runda idag. Huvudsakligen cityrace mot mig själv, varav en stor del spenderades på Gärdet.

Cyklade bakom en herre på fin titanram vid Frescati. Den såg vacker ut men kändes tung. Hej om du är här!

Bilden visar hur det kan gå när man använder frambromsen på isbana.
Satan i gatan!

MrSthlm

Aktiv medlem
I dag kändes det tryggt med dubbat, en och annan lynnig fläck. Är inte helt förtjust i den stora vattenpölen som täcker cykelvägen i korsningen Bergslagsvägen/Ängbyplan. En potentiell dödsfara när/om temperaturen går under noll men isen inte riktigt bär, den är ju hyfsat djup också. Kan i synnerhet bli lynnigt för de som cyklar där sällan och inte riktigt är beredda på vad som väntar. Varför det överhuvudtaget samlas så mycket vatten där går också att diskutera, antingen är de inte färdiga med vägen där alternativt en helt idiotisk felkonstruktion.

Senast ändrad:

Little Stereo

Aktiv medlem
Körde en runda efter lunch, sopsaltaren hade inte varit ute på länge och underlaget var underfruset/återfruset mest överallt. Har de fortfarande julledigt hos Stockholm Stads entreprenörer?

Bornlikethis

Aktiv medlem
Vid Essingeleden började jag dagdrömma om en cykelbana som löpte parallellt med bilvägen från Stora Essingen till Västertorp. Istället för att klättra de sista tre kilometrarna på en single speed – en sträcka som suger musten ur mig varje dag efter jobbet – hade den påhittade cykelvägen följt det svarta strecket här nedan. Lika fascinerande som idén om denna cykelbana är det faktum hur okritiskt man själv varit, dag in och dag ut, när man åkt 40 m nedför för att sedan omedelbart klättra 40 m upp...

Screenshot 2022-01-04 at 18.35.46.png

mkallstrom

Aktiv medlem
Vid Essingeleden började jag dagdrömma om en cykelbana som löpte parallellt med bilvägen från Stora Essingen till Västertorp. Istället för att klättra de sista tre kilometrarna på en single speed – en sträcka som suger musten ur mig varje dag efter jobbet – hade den påhittade cykelvägen följt det svarta strecket här nedan. Lika fascinerande som idén om denna cykelbana är det faktum hur okritiskt man själv varit, dag in och dag ut, när man åkt 40 m nedför för att sedan omedelbart klättra 40 m upp...

Visa bilaga 531486
Fast bortsett från utsikten så är det ingen höjdare att cykla bredvid Essingeleden, jag tycker att det är rätt skönt att vika av från den. Korsningen vid Gröndalsvägen skulle jag iofs gärna slippa ta mig förbi.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Fast bortsett från utsikten så är det ingen höjdare att cykla bredvid Essingeleden, jag tycker att det är rätt skönt att vika av från den. Korsningen vid Gröndalsvägen skulle jag iofs gärna slippa ta mig förbi.
Vad är det du inte gillar med Essingeleden? Är det bilarna möjligtvis😉?

Jag cyklar först upp på leden sen ner mot Gröndal, hela Blommensbergsvägen upp och sedan direkt inpå Vallfartsvägen med max lutning på 13%. Hade nog ändå cyklat brevid bilarna om jag fick välja men det kommer jag inte få göra så kanske får skaffa en växlad cykel eller byta arbetsplats.

mkallstrom

Aktiv medlem
Vad är det du inte gillar med Essingeleden? Är det bilarna möjligtvis😉?

Jag cyklar först upp på leden sen ner mot Gröndal, hela Blommensbergsvägen upp och sedan direkt inpå Vallfartsvägen med max lutning på 13%. Hade nog ändå cyklat brevid bilarna om jag fick välja men det kommer jag inte få göra så kanske får skaffa en växlad cykel eller byta arbetsplats.
Det är precis samma väg jag kör, men har massor av växlar så går inte riktigt att jämföra.

På Gröndalsbron är det väl egentligen att man är så nära bilarna som är problemet. Om man kunde få till en lösning som mellan Midsommarkransen och Västertorp hade jag inte haft några problem att cykla där, men det skulle väl bli knepigt eftersom det i stort sett är broar hela vägen.

simson

Aktiv medlem
”Härligt ” snöfall på hemvägen men vilken boost det är när el”cyklarna” måste fega för att det är så ”halt” , blev omkörd av nån på fixie med grymt tryck i buggarna och ju närmare hem jag kom så blev det tystare å tystare tack vare snön , njöt av att slippa höra smattret av dubben😜 en bra pendling helt enkelt.
Mange

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer