D
Deleted member 63645
Guest
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Kan vara så också.Du menar väl att du helt plötsligt hittade formen bara? Finns motvind och starkaben :-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara så också.Du menar väl att du helt plötsligt hittade formen bara? Finns motvind och starkaben :-)
Och snitta… SNITTA! Jag har inte smittat över 23 st på vägen hem. ”I dessa tider…”Blåste så jag tappade andan flera gånger… Och var glad att jag nätt och jämnt lyckades snitta över 20. På hemvägen kände jag mig som en pro tour aspirant när jag lyckades smitta över 23!
Nytt kontor. Byter från låst och larmat cykelrum med liten verkstad/mekplats (bakom dubbla dörrar med kortläsare) till ett litet gallerförråd i ett garage med tveksamt skalskydd. Men finns i alla fall varmvatten… Aja, pendlaren är ju flera år gammal nu…
Du är lättchockerad. ?Fick en chock när jag klev utanför porten i morse... 10cm snö ?
Ja, lite så. Det regnade ju sent kvällen innan, så att det skulle snöa nån decimeter låg lite utanför min boxDu är lättchockerad. ?
Hellre snö, än regn? ?Ja, lite så. Det regnade ju sent kvällen innan, så att det skulle snöa nån decimeter låg lite utanför min box![]()
Nja. Gillar faktiskt att cykla i regn ?Hellre snö, än regn? ?
Har du överlevt?Hur är vägarna mot Nacka respektive Ekerö? Tänkte göra en 6-milare imorgon och vill gärna undvika döden
Gick helt okej genom Bromma och Ekerö. Väldigt halt ut mot Färingsö så fick vända vid Ekerö centrum.Har du överlevt?![]()
Jag är en jäkel på att regelbundet byta kedja och hålla den smord men att tvätta pendlaren är mera sällsynt..... ? borde kanske det, frågan är hur tex ekrarna mår av att vara helt impregnerade i vägsalt.Halt och fint imorse med fina isfläckar, dubbarna gjorde sitt jobb men väl i Stockholms stad så var det välsaltad cykelväg. Tur att man kan spola av cykeln på jobbet.
Sanda? Dör inte alla kattungar då?Inga problem alls på cykelvägen vid Bergslagsvägen som vanligt men däremot lynnigt/halvfarligt på vissa partier på de mindre stråken. Jag ledde t.o.m. cykeln ca 50-100m på ett parti vid Drakenbergsparken/Zinken. Grova spår och isigt, kändes lynnigt med mina 32 mm dubbdäck. Lite nyfiken på hur många olyckor som sker där idag innan de sandar ordentligt, "spännande" att komma där med fart från andra hållet. *LoL* Blir Hornsgatan hem.