storfiskarn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Sol, +18 och lätt medvind.
Jösses så härligt.
Jösses så härligt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Joe Biden är det du?Riktigt hett i solen idag på gammel MTB från 2006, var ingen idé att pressa i sådan värme så det blev cruising.
Blev en tur på 50km varav 15 grusväg och hela färden kändes skön, hade gott om vatten och gott att tugga på.
Hade inte bråttom alls, kröp fram på några ställen och blickade in i mystiska mörka skogar.
Kommer tillbaka till stan och det är bilkö bakom ett rödljus, jag glider fram som värsta coola gubben och ställer mig först i kön och blickar bakåt på de stackarna, klipper ur skon och har full kontroll?
NejnejnejNEEEJ jag får lite för mycket vikt åt fel håll och den sidan trilskas!
Det var bara att lägga sig ner framför allihopa och titta på när det blev grönt och de får åka före mig.
PlusettarSommarsolen från tidigare i veckan var utbytt mot mulet och regn. Men ändå rätt varmt. Blev ångkokt i regnjackan.
Är det någonsin lagom kallt för att använda den nyinhandlade regnjackan?Lätt skönt duggregn imorse. Tyvärr för varmt för att använda nyinhandlad regnjacka. Nåja, smällar man kan ta.
25 km imorse här med. Dryga 3 timmar från sovande till innanför dörr på jobbet. Upplevde det ändå som en smula stressigt.Skulle börjat sent och tagit bussen till jobbet idag men kl 0450 blev jag väckt och inringd för att täcka upp en kollegas arbetspass så blev en riktig stresspendling i regnet istället.
1h8min från sovande i sängen till innanför dörren på jobbet, med 25km enkel väg ?
Hornstull till Skanstull är najs :)Tog "omvägen" runt Södermalm, längs vattnet på vägen hem. Det är något speciellt att cruisa längs kajerna den här tiden på året![]()
Läste först det här som "Trivsam och knarkfri." ?Trivsam och knakfri.
Samma här snart en efterlängtad semesterFör ovanlighetens skull motvind (och en icke obetydlig sådan), sol och 20-något grader. Härligt ? Väntas åskskurar i kväll. Nästan så man ser fram emot dem (fast som vanligt lär de försvinna så fort de ser den skånska kusten). Några dagar till och sen semester ?
Precis, i vintras pep man för att det var kallt ?27 grader och hög luftfuktighet. Mumma!
Aldrig pipit för att det är för kallt. ? Men jag tog en omväg hem idag (lunchtid) och hämtade bilen som varit på service. Det var alldeles för varmt för mig. Kanske måste acklimatisera mig lite mer.Precis, i vintras pep man för att det var kallt ?